Beantwoord

Ik ontvang geen verificatie smsjes

  • 4 september 2019
  • 59 reacties
  • 2798 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, waarbij ook T-mobile helpdesk mij niet kan helpen. Sinds vandaag ontvang ik geen verificatiecodes (sms) meer van onder andere Microsoft, Booking.com, Google, AirBnB. Het vreemde is dat ik wel codes ontvang van Nederlandse bedrijven. Denk aan DigiD, T-mobile of mijn bank / creditcard maatschappij.

Mijn toestel:
iPhone XR met versie 12.4.1

Wat heb ik gedaan:
  • Factory reset
  • Simkaart in ander toestel
  • Netwerkinstellingen bekeken
  • Netwerkinstellingen reset
Op het forum ben ik veel gevallen tegengekomen. Nergens lees ik een echte oplossing! Wat mij wel opvalt is dat het veel gebruikers zijn die zijn overgestapt naar T-mobile die dit probleem hebben. Ik ben al jaren klant van T-mobile, daar zou het niet aan mogen liggen. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik begin dit jaar mijn Sim-only contract bij T-mobile heb opengebroken voor een abonnement met toestel en dat hierin misschien zaken zijn aangepast.

Kan iemand mij helpen?

Vriendelijke groet,

Hendrik


Update om 20:00 uur
Zojuist ontving ik in één keer 60 verificatiecodes. Dit zijn alle smsjes die blijkbaar ergens zijn blijven hangen. Het probleem lijkt opgelost.
icon

Beste antwoord door Gioia 6 september 2019, 15:46

Hi @Hendrikvz,



Wauw, 60 sms'en in één keer is natuurlijk erg veel - ik ben in ieder geval blij dat je ze alsnog hebt gekregen en alles voor nu is opgelost. Als je dit in de toekomst toch nog een keer ervaart laat je het ons dan direct weten? Dan gaan we onderzoeken wat er aan de hand is en hoe we het voor je kunnen oplossen.



Fijn weekend en bij andere vragen weet je mij te vinden!
Bekijk origineel

59 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@Roger Zwart

Wat fijn dat het weer werkt! 

 

Hi @menzo2003 

Ervaar je dit alleen met Zorgmail of ook andere diensten? Als je mij voorbeelden met datum en tijdstip kan geven dan zet ik het door naar onze specialisten. 

 

@Martin_B Heb je mijn eerdere bericht gelezen? Ik zie dat er onlangs contact is geweest over een ontbinding omdat het niet opgelost kon worden. Aangezien het om een zakelijk account gaat wil ik je adviseren om contact op te nemen met onze afdeling zakelijk. Zij kunnen je hiermee verder helpen. Je kan ze gratis bereiken op 0800-7112. 

Ik had het graag opgelost gezien, maar ik zie het de specialisten niet is gelukt. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 2

@Hajar zou je dit ook in mijn dossier willen zetten? Vanmorgen geprobeerd mijn contract op te zeggen, maar dit was volgens je collega onmogelijk aangezien het probleem niet aan jullie lag…

Volgende probleem is dat ik na het opzeggen van mijn mobiel zakelijk geen klantvoordeel meer krijg en daardoor veel meer moet gaan betalen voor internet / tv thuis. Hoe gaan we dit oplossen?
Ben er inmiddels zo klaar mee dat ik graag alles wil ontbinden.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Martin_B 

Als het mogelijk was dan had ik persoonlijk je abonnement opgezegd, maar aangezien het om een zakelijk abonnement gaat, kan ik je daar niet bij helpen. In je case staat dat er wel toestemming voor is dus zou je nogmaals contact kunnen opnemen met de zakelijke afdeling? Voor T-Mobile Thuis vragen kan je terecht bij dit nummer 0800-0092. Je kan ze je situatie dan uitleggen. Ik stuur je via een privébericht je case nummer door die kan je dan vermelden. 

Reputatie 2

Ik sluit mij hierbij aan. Ik krijg geen smsjes van afzender AFAS Online binnen sinds mijn overstap naar tmobile. Bij mijn vorige provider ging dat prima met dezelfde nummer. Meerdere telefoons geprobeerd maar heeft niks geholpen. Ik kan nu dus niet bij mijn salarisadministratie. Ik kan voor mijn verzekeraar DAS ook geen online contracten ondertekenen wat in Coronatijd echt cruciaal is. Klantenservice van tmobile gebeld maar die wisten ook niet hoe het kan en hebben het dus niet opgelost. Echt slecht dit!

@Iceman187 Ik heb laatst uitgebreid met de technische dienst van T-mobile gesproken over dit probleem. Mij is verteld dat er ook een storing kan zijn bij de provider waar je het 06 nummer voor het eerst is aangevraagd. Bij het overstappen naar een nieuwe provider, blijft dit nummer namelijk in hun systeem aanwezig. Alle smsjes worden via verschillende verbindingen doorgezet naar de nieuwe provider. Dus mijn advies is om ook even te controleren of er geen storingen zijn bij je provider waar je het 06 nummer voor het eerst hebt geactiveerd.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Iceman187 

Ik zie dat mijn collega dit heeft doorgezet naar onze technische specialisten. Zij gaan dit verder onderzoeken en zullen je voorzien van een oplossing. Voor nu wil ik excuses aanbieden voor het ongemak. 

Reputatie 2

Hi @Iceman187 

Ik zie dat mijn collega dit heeft doorgezet naar onze technische specialisten. Zij gaan dit verder onderzoeken en zullen je voorzien van een oplossing. Voor nu wil ik excuses aanbieden voor het ongemak. 

Ja en wanneer dan? Ik wacht al een aantal dagen. Ik kwam er net achter dat ik ook niet bij de kinderkliniek kan inloggen voor de afspraken met de kinderarts. Nu komt de gezondheid van mijn kind in het geding. Ik heb niks aan excuses of vage beloftes dat jullie er ooit op terug gaan komen, ik wil NU actie!

Reputatie 6
Badge +8

Hi @Iceman187 

Onze technische specialisten doen er alles aan om dit zo snel mogelijk voor jou op te lossen, Om het onderzoek zo goed mogelijk uit te voeren, kunnen hier inderdaad een aantal dagen overheen gaan. Hopelijk kunnen we nog iets meer van jouw geduld vragen. Uiteraard gaan we dit helemaal oplossen! Mocht je op dit moment nog andere vragen hebben, laat het vooral weten. We helpen je graag verder!

Reputatie 2

Hi @Iceman187 

Onze technische specialisten doen er alles aan om dit zo snel mogelijk voor jou op te lossen, Om het onderzoek zo goed mogelijk uit te voeren, kunnen hier inderdaad een aantal dagen overheen gaan. Hopelijk kunnen we nog iets meer van jouw geduld vragen. Uiteraard gaan we dit helemaal oplossen! Mocht je op dit moment nog andere vragen hebben, laat het vooral weten. We helpen je graag verder!

Ik heb geen vragen, wel een tip voor de technische “specialisten”. Ik ben er via mijn oude werkgever, die tevens mijn provider was, na 1 simpele telefoongesprek achter gekomen waar het probleem ligt.

Mijn nummer komt origineel bij Lyca mobile vandaan. Die is toen geporteerd naar Voiceworks en nu weer geporteerd naar T-mobile. Tijdens de laatste portering is er iets in de routing bij Lyca mobile aangepast waardoor ik bepaalde SMS-jes niet ontvang. Gezien de laatste portering is door T-mobile is uitgevoerd, zou T-mobile contact met Lyca mobile op moeten nemen om dit op te laten lossen. Hopelijk helpt dit het process te versnellen. Ondertussen ga ik een ingebrekestelling uittypen want ik betaal voor een service waar ik geen gebruik van kan maken.

Reageer