Beantwoord

Ik ontvang geen verificatie smsjes

  • 4 september 2019
  • 59 reacties
  • 2336 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, waarbij ook T-mobile helpdesk mij niet kan helpen. Sinds vandaag ontvang ik geen verificatiecodes (sms) meer van onder andere Microsoft, Booking.com, Google, AirBnB. Het vreemde is dat ik wel codes ontvang van Nederlandse bedrijven. Denk aan DigiD, T-mobile of mijn bank / creditcard maatschappij.

Mijn toestel:
iPhone XR met versie 12.4.1

Wat heb ik gedaan:
  • Factory reset
  • Simkaart in ander toestel
  • Netwerkinstellingen bekeken
  • Netwerkinstellingen reset
Op het forum ben ik veel gevallen tegengekomen. Nergens lees ik een echte oplossing! Wat mij wel opvalt is dat het veel gebruikers zijn die zijn overgestapt naar T-mobile die dit probleem hebben. Ik ben al jaren klant van T-mobile, daar zou het niet aan mogen liggen. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik begin dit jaar mijn Sim-only contract bij T-mobile heb opengebroken voor een abonnement met toestel en dat hierin misschien zaken zijn aangepast.

Kan iemand mij helpen?

Vriendelijke groet,

Hendrik


Update om 20:00 uur
Zojuist ontving ik in één keer 60 verificatiecodes. Dit zijn alle smsjes die blijkbaar ergens zijn blijven hangen. Het probleem lijkt opgelost.
icon

Beste antwoord door Gioia 6 september 2019, 15:46

Hi @Hendrikvz,

Wauw, 60 sms'en in één keer is natuurlijk erg veel - ik ben in ieder geval blij dat je ze alsnog hebt gekregen en alles voor nu is opgelost. Als je dit in de toekomst toch nog een keer ervaart laat je het ons dan direct weten? Dan gaan we onderzoeken wat er aan de hand is en hoe we het voor je kunnen oplossen.

Fijn weekend en bij andere vragen weet je mij te vinden!
Bekijk origineel

59 reacties

Reputatie 2

Het werkt nog steeds niet! - Verificatie SMS van creditcard komt ook niet door!

Lost het eens een keer op!!

Reputatie 7
Badge +20

@Roger Zwart

Wat fijn dat het weer werkt! 

 

Hi @menzo2003 

Ervaar je dit alleen met Zorgmail of ook andere diensten? Als je mij voorbeelden met datum en tijdstip kan geven dan zet ik het door naar onze specialisten. 

 

@Martin_B Heb je mijn eerdere bericht gelezen? Ik zie dat er onlangs contact is geweest over een ontbinding omdat het niet opgelost kon worden. Aangezien het om een zakelijk account gaat wil ik je adviseren om contact op te nemen met onze afdeling zakelijk. Zij kunnen je hiermee verder helpen. Je kan ze gratis bereiken op 0800-7112. 

Ik had het graag opgelost gezien, maar ik zie het de specialisten niet is gelukt. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +16

@Martin_B

In je telefooninstellingen bij apps, zorg dat hij op alle apps staat kan je eens proberen om rechts bovenin in het menu op geavanceerd te tikken en vervolgens Premium sms service. Kan je deze eens op altijd toestaan zetten en kijken of dat helpt?

Wat ook kan is dat je nummer is geporteerd en de provider waar jou 06 nummer van afkomstig is die blokkeert de binnenkomende sms'jes uit het buitenland.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Martin_B 

Als het mogelijk was dan had ik persoonlijk je abonnement opgezegd, maar aangezien het om een zakelijk abonnement gaat, kan ik je daar niet bij helpen. In je case staat dat er wel toestemming voor is dus zou je nogmaals contact kunnen opnemen met de zakelijke afdeling? Voor T-Mobile Thuis vragen kan je terecht bij dit nummer 0800-0092. Je kan ze je situatie dan uitleggen. Ik stuur je via een privébericht je case nummer door die kan je dan vermelden. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi Martin,

Als het bij onze technische collega's ligt, dan gaan zij het helemaal tot op de bodem uitzoeken! :ok_hand:

Reputatie 6
Badge +5

Hi @koenmetwatcijfers 

Ik heb gelijk een nieuw onderzoek voor jou gestart! Dit zou geen twee jaar moeten duren, we gaan ons uiterste best doen om dit zo snel mogelijk voor jou op te lossen. Zodra hier meer informatie over is nemen onze netwerk specialisten contact met je op! Als ik je op dit moment nog met andere vragen kan helpen, dan weet je me te vinden! 

@Hajar 

Hierbij een aantal voorbeelden. De service is CM Nok. 

16-1-2020 08:51
16-1-2020 07:16
15-1-2020 17:53
15-1-2020 17:52
15-1-2020 16:50
15-1-2020 16:48
15-1-2020 16:46
De service is een verificatie van mijn dagelijkse werk. Ik gebruik dit normaal 10-20 keer per dag en het is nu ook niet werkbaar, waardoor ik (door TMobile) mijn dagelijkse werkzaamheden niet kan uitvoeren. 

Erg vervelend.

Hallo,

Ik ervaar hetzelfde probleem, wat was nu de oplossing voor jullie?

Dank!

 

Groet,

Roger

Reputatie 2

Hoi Evy,

Ik krijg wel smsjes binnen, maar geen verificatie smsjes. Telefoon al een tijdje uitgehad. Met de klantenservice gebeld en daar nog wat dingen gecontroleerd. Staat allemaal goed. 

 

Groet,

Roger

@Roger Zwart Welkom bij de club 😢 Ik heb dit probleem al ruim een maand en nog steeds oplossing en hoor verder ook niets meer… 

De smsjes komen nu weer binnen. Ik heb geen bericht van T-Mobile gehad, maar het heeft zichzelf wel opgelost. 

Reputatie 7
Badge +16

@Martin_B Ik heb het ook 😆 geen DigiD en microsoft maar alle andere werken wel die ik gebruik.

Ben nu doorgezet naar de technische afdeling.

Reputatie 2

Volgens de helpdesk is het een uitzonderlijk en ingewikkeld probleem wat niet zomaar op te lossen is en zit ik al bijna twee weken zonder verificatiecodes. Heb echt spijt dat ik ooit ben overgestapt...

Maar beste T-Mobile helpdesk, misschien zit de oplossing ergens tussen deze zoekresultaten: "geen verificatiecode". ??

 

 

Reputatie 2

@Martin_B Ik heb het ook 😆 geen DigiD en microsoft maar alle andere werken wel die ik gebruik.

Ben nu doorgezet naar de technische afdeling.

@Waqqas is dit sinds je over bent naar TMNL?

Fijn dat ze het doorzetten naar de technische afdeling, maar zo moeilijk kan het toch niet zijn?? Zit al twee weken zonder en hoor niets van ze!!

Wens je veel sterkte 

Reputatie 7
Badge +16

@Martin_B 

Klopt.

 Maar gelukkig kon ik zo mij CZ zorgverzekering wel even wijzigen en voor al het ander is de technische dienst bezig, hopelijk komen ze met een oplossing

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Martin_B 

Ik heb je voorbeelden in de case gezet. Onze specialisten gaan dit verder onderzoeken en zullen jou ook voorzien van een terugkoppeling. 

Ik ontvang sinds begin van de week ook geen verificatie sms'jes meer van o.a Google..

Dus probleem speelt nog steeds bij mij. Help!

Ik heb dit probleem ook ik ontvang al 2 weken geen verificatiecodes van ing, digid, marktplaats en alle andere instanties. T-mobile wanneer gaan jullie dit probleem oplossen ??? Door dit gedoe ga ik mijn abonnement niet meer verlengen die binnenkort verloopt.

Beste @Hajar,

 

ook ik ervaar dit probleem al jaren (letterlijk, ik heb hier twee jaar geleden al een keer over gebeld). Ook vandaag zou ik weer een stuk of 5 smsjes gehad moeten hebben van ICS card services die niet aangekomen zijn. Qua tijdstip: allemaal in het afgelopen uur en om 13:41 voor het laatst. 

 

Helaas moet ik mijn werktelefoon binnenkort weer inleveren waardoor dit weer een issue gaat worden. 

Reputatie 2

@Hajar zou je dit ook in mijn dossier willen zetten? Vanmorgen geprobeerd mijn contract op te zeggen, maar dit was volgens je collega onmogelijk aangezien het probleem niet aan jullie lag…

Volgende probleem is dat ik na het opzeggen van mijn mobiel zakelijk geen klantvoordeel meer krijg en daardoor veel meer moet gaan betalen voor internet / tv thuis. Hoe gaan we dit oplossen?
Ben er inmiddels zo klaar mee dat ik graag alles wil ontbinden.

Reputatie 2

 

@Hajar @David al lang geen update van jullie gezien. Is een oplossing in zicht??

Reputatie 7
Badge +16

Bij mij is nu gelukkig alles waarvan ik gebruik maak opgelost. Microsoft was de laatste en gewoon random probeerde ik het eventjes en hij kwam ook gewoon binnen. Voor nu lijkt alles opgelost te zijn maar de technische dienst heeft geen contact opgenomen tot op heden. Wel een belletje van de klantenservice, ik weet niet waarvoor precies want ik gaf al aan dat de zaak is opgelost.

Duurde wel veel langer dan normaal maar ben blij dat ze de oorzaak hebben gevonden. Het ging trouwens om een 06 niet van T-mobile, ik ben met het nummer al 5/6 keer overgestapt met nummerbehoud.

Reputatie 2

Helaas nog steeds geen oplossing voor dit probleem en weer een SMS die niet doorkomt!

https://digid.nl/sms_controleren 

23/12/2019 10.29

Reputatie 2

Hallo T-Mobile,

Gaan jullie dit nu eens een keer echt oplossen en niet alleen maar zeggen dat jullie het aan het onderzoeken zijn? Ik heb dit probleem nu ruim twee weken en dit is echt heel vervelend. Geen digid, paypal, zorgverzekering, etc. Voor niet alles is zomaar even een andere manier te vinden om in te loggen en moet je een verificatie SMS ontvangen.


Hoe ga ik mijn zorgverzekering aanpassen zonder verificatie SMS 31/12?

Reputatie 2

@Martin_B Ik heb het ook 😆 geen DigiD en microsoft maar alle andere werken wel die ik gebruik.

Ben nu doorgezet naar de technische afdeling.

@Waqqas heb jij a een reactie gekregen of een oplossing voor dit probleem?

 

Reputatie 7
Badge +16

@Martin_B  19 december is de case aangemaakt en nog steeds in afwachting...

Reageer