Beantwoord

internetverbinding via kabel ; modem is Huawei HG659

• 30 december 2018
  • 5 reacties
  • 763 Bekeken

probleem;
-de internetverbinding via kabel is onregelmatig en onbetrouwbaar.Het is voorgekomen dat ,nadat de verbinding tot stand is gebracht,de verbinding alsnog wegvalt.Terwijl de modem noch aangesloten is.
-ook is de aan/uit knop lastig.Soms moet ik die 3 of 4 keer gebruiken voordat de modem activeert.
-ik maak geen gebruik van een WIFI verbinding in mijn huis.Die heb ik niet geactiveerd.

De verbinding is onregelmatig geworden.Vor de zekerheid heb ik een checklist gebruikt;
-iedere dag koppel ik de stroomadapter los.Minstens 10 seconden lang.
-ik varieer tussen LAN1 en LAN2
-noch de internetkabel , noch de DSL-kabel is beschadigd of geknikt.
-De kabels zijn goed verbonden; met de wandcontactdoos,met de modem en met de PC.
-de modem staat min. 20 cm van warmtebronnen af .Ook vanaf bronnen met magnetische en/of elektrische velden.
-op de website heb ik geen storing gevonden ; in en rond Roosendaal
-ik heb de fabrieks-reset knop 10 sec. lang ingedrukt,totdat alleen de powerknop brandde.Het eerste resultaat was,dat er geen internetverbinding via de kabel meer was.Na herstart van de PC was de internetverbinding via kabel er wel.

Vraag;
-als er noch andere acties zijn die ik aan mijn checklist kan toevoegen,hoor ik die graag.
Anders is het nodig de modem te vervangen.
icon

Beste antwoord door DennisAmeling 30 december 2018, 13:29

@andreas17

Dank voor je uitgebreide toelichting, dit zijn goede eerste stappen in het oplossen van het probleem!

Zou je op het volgende misschien e.e.a. extra willen toelichten:

• Is de verbinding op alle momenten van de dag onregelmatig/onbetrouwbaar? Of alleen op specifieke momenten (ochtend/middag/avond)?
  • Hoe zou je "onregelmatig"/"onbetrouwbaar" toelichten? Krijg je foutmeldingen tijdens het bezoeken van websites? Of voelt het alleen "traag" aan?
  • Zou je eens een Speedtest willen doen via Speedtest.net? Idealiter zowel op een moment dat het internet "goed" werkt als op een moment dat het onbetrouwbaar is.

Op deze manier kunnen we beter checken of het evt. aan het modem of aan de "lijn" naar buiten toe ligt.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +11
@andreas17
Dank voor je uitgebreide toelichting, dit zijn goede eerste stappen in het oplossen van het probleem!

Zou je op het volgende misschien e.e.a. extra willen toelichten:
  • Is de verbinding op alle momenten van de dag onregelmatig/onbetrouwbaar? Of alleen op specifieke momenten (ochtend/middag/avond)?
  • Hoe zou je "onregelmatig"/"onbetrouwbaar" toelichten? Krijg je foutmeldingen tijdens het bezoeken van websites? Of voelt het alleen "traag" aan?
  • Zou je eens een Speedtest willen doen via Speedtest.net? Idealiter zowel op een moment dat het internet "goed" werkt als op een moment dat het onbetrouwbaar is.

Op deze manier kunnen we beter checken of het evt. aan het modem of aan de "lijn" naar buiten toe ligt.
Dank u voor uw antwoord.Ik was inderdaad onduidelijk.
De onregelmatigheid/onbetrouwbaarheid is bij het opstarten van de internetverbinding.Na de modem te hebben uitgezet.
Er is geen sprake van traagheid .Noch van foutmeldingen bij websites.Noch is het van belang op welk tijdstip ik de modem uitzet.
Het gaat hier niet om de snelheid van de verbinding,maar om de verbinding zelf.
Bij deze voeg ik meer info toe.
Bij het opnieuw inschakelen van de modem;
-soms is het onvoldoende de aan/uit knop in te drukken.Soms activeert de modem bij het snel aan - uit-opnieuw aan drukken.Soms niet.
-soms activeert de modem bij het langer ingedrukt houden van de aan/uit knop.Totdat het Power & LAN-lampje brandt.Soms niet.
Reputatie 6
Badge +2
Bedankt voor de heldere en uitvoerige analyse @andreas17! Ervaar je dit probleem op meerdere apparaten of alleen op één PC/laptop? Ik wil graag op afstand naar je verbinding kijken. Daarvoor wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Ik zie het graag tegemoet.
Bovenstaand bericht van Piotr kan ik niet waarderen.
Ik geef geen toegang van buitenaf tot mijn verbinding.Noch zie ik een noodzaak mijn IBAN - gegevens te geven.Ook niet een deel daarvan,ook niet in een privé bericht.
Ik zal hier een klacht over indienen.

Reageer