Beantwoord

iPhone 7SE belt zomaar recente nummers uit het adresboek

• 20 januari 2021
  • 4 reacties
  • 197 Bekeken

Hij lag op tafel, begon opeens te bellen alsof ik gebeld werd en moest opnemen. Degene aan de andere kant beweerde dat IK belde. Dat was niet zo. Dit gebeurde in één middag wel 5 keer. Heb hem uitgezet toen het ook in de nacht gebeurde.

icon

Beste antwoord door CrisTien 21 januari 2021, 12:32

Hahahahah sorry @Marleen45  Je telefoon spookt echt. Je verbeeld je niets dus laat de psycholoog maar achterwegen. 

Het kan zijn dat Siri belt als hij aan staat bij vergrendeling? (Ik heb dat al eerder gelezen) Zet Siri eens uit bij vergrendeling, hij luistert namelijk mee en denkt soms dat hij iemand moet gaan bellen.
Je kan ook je spraakbesturing uitzetten.

Veel klanten  die ik heb gesproken hebben gewoon in hun iPhone hun eigen nummer geblokkeerd. Dat hielp zeggen ze.👻

Zou je dat eens willen testen? Ik hoor graag of het zo is opgelost. 
MVG.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hahahahah sorry @Marleen45  Je telefoon spookt echt. Je verbeeld je niets dus laat de psycholoog maar achterwegen. 

Het kan zijn dat Siri belt als hij aan staat bij vergrendeling? (Ik heb dat al eerder gelezen) Zet Siri eens uit bij vergrendeling, hij luistert namelijk mee en denkt soms dat hij iemand moet gaan bellen.
Je kan ook je spraakbesturing uitzetten.

Veel klanten  die ik heb gesproken hebben gewoon in hun iPhone hun eigen nummer geblokkeerd. Dat hielp zeggen ze.👻

Zou je dat eens willen testen? Ik hoor graag of het zo is opgelost. 
MVG.

• Fijn dat,  jij er lol aan beleeft Chris Tien. Ikzelf schrok me een halve bibberende  hartverlamming. Ik wordt namelijk 's nachts alleen maar gebeld bij rampen of als er iemand is doodgegaan.
  • Siri zit blijkbaar verweven in het hele systeem en speelt alle info door naar Apple. Daar geef je toestemming voor als je Siri gebruikt. Siri kan op hol slaan. Alleen uitschakelen is niet genoeg. Je moet alle toestemmingsknopjes (ONGEVEER 6 PER APP) een voor een uitschakelen. En dat moet je herhalen bij elke update, omdat apple dan alle knoppen van siri weer inschakelt. Ik heb alles wat met siri te maken kan hebben verwijderd of uitgeschakeld, mezelf geblokkeerd, alle contacten geblokkeerd die  weinig gebruikt worden, touch scr.uitgeschakeldetc. Als je nog meer tips hebt, graag. Alles maar uit handengeven en toelaten blijkt uiteindelijk niet te werken. Ik had heel wat uit te leggen na afloop.
Reputatie 7
Badge +20

@Marleen45  Ik reageer op wat ik lees!  Nergens staat dat je in de nacht bijna een hartverlammingen kreeg.

En sorry hoor maar een grapje moet wel kunnen., ik ben ook maar een mens.
Je  kan Siri gewoon in een keer uitzetten in je iPhone./iPad/Watch 

Het kan ook een nieuwe app zijn! Die je sinds dit spookbellen heb geïnstalleerd.

Als je niet wilt dat Siri-personalisatie op je apparaten wordt gesynchroniseerd, kun je Siri uitschakelen door in Instellingen naar '[je naam]' > 'iCloud' te gaan en te tikken om 'Siri' uit te schakelen.

Je hoeft dus echt niet alles met de hand uit te zetten.

Helpt niets maak dan maar een oplossing.

Voer een fabrieksreset uit. Vervelende bugs die de software belemmeren zijn na een fabrieksreset meestal verwijderd. Voordat je de smartphone terugzet naar fabrieksinstellingen, zorg ervoor dat je een back-up maakt van al je gegevens en bestanden.

Mvg. 

Reputatie 7
Badge +20

Je kunt Siri en de dicteerfunctie uitschakelen door in Instellingen naar 'Algemeen' > 'Toetsenbord' te gaan en te tikken om 'Schakel dicteren in' uit te schakelen. Vervolgens ga je in Instellingen naar 'Siri en zoeken' en tik je om 'Luister naar 'Hé, Siri'' en 'Druk op zijknop voor Siri' (of 'Druk op de thuisknop voor Siri' als je iPad een thuisknop heeft) uit te schakelen. Siri-gegevens die aan de willekeurige ID zijn gekoppeld, worden verwijderd als je Siri uitschakelt.

Alles is aan en uit te zetten. 

Door 'Verbeter Siri en de dicteerfunctie' in te schakelen, stem je ermee in dat Apple en zijn dochterondernemingen en tussenpersonen deze informatie mogen versturen, verzamelen, onderhouden, verwerken en gebruiken teneinde Siri, de dicteerfunctie en andere taalverwerkingsfuncties, zoals stembediening, te kunnen aanbieden en verbeteren. De door Apple verzamelde informatie over je gebruik van Siri of de dicteerfunctie wordt te allen tijde behandeld conform het privacybeleid van Apple, dat je kunt vinden op www.apple.com/nl/privacy

Reageer