Beantwoord

Kan geen gebruik maken van 4CA en VoLTE op mijn Samsung Galaxy Note8

• 9 december 2017
  • 13 reacties
  • 449 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Jammer dat 4CA nog niet werkt, T-Mobile gebruikt een afwijkende combinatie!
Telefoon pakt band 3 + 8 + 38 óf 3 + 8 + 1. Waarom is dit? Wanneer gaan jullie 4CA aanzetten voor de geschikte toestellen? En wanneer komt VoLTE -Voice over LTE- nou eindelijk voor iedereen beschikbaar? Bij Deutsche Telekom in Duitsland werkt VoLTE wel.
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 10 december 2017, 13:07

Telefoon pakt band 3 + 8 + 38 óf 3 + 8 + 1. Waarom is dit? Wanneer gaan jullie 4CA aanzetten voor de geschikte toestellen? En wanneer komt VoLTE -Voice over LTE- nou eindelijk voor iedereen beschikbaar? Bij Deutsche Telekom in Duitsland werkt VoLTE wel.

T-Mobile gebruikt geen afwijkende band, maar een andere band in een ander frequentiespectrum. Namelijk band 38 die op de ongepaarde 2600 MHz frequentie draait. T-Mobile heeft met de combinatie 4CA (1A - 3A - 8A - 38A) nog geen erkenning bij het 3GPP. Telefoonfabrikanten kunnen dus de instellingen niet veranderen omdat die combinatie niet bekend is. Wanneer dit komt? Geen idee, maar je zou bij 3GPP een melding kunnen doen. Wellicht dat dit in een toekomstige release komt vanuit 3GPP. T-Mobile ondersteunt 4CA wel. Het zal eerst besproken moeten worden bij 3GPP en ik denk dat T-Mobile ongetwijfeld al contact heeft opgenomen.

Ik maak gebruik van VoLTE met T-Mobile en ik moet zeggen dat het echt goed werkt. Ik hoop dat het binnenkort voor iedereen uitgerold wordt. 🙂
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +18

@Hcblids Kijk even bij de huidige tarieven van jouw Go abonnement, daar staat:

Voor het 4G+ netwerk gelden maximaal geraamde snelheden tot 256Mbps downloaden, 75Mbps uploaden. Ons netwerk heeft een maximale theoretische snelheid tot 450Mbps voor downloaden en 75Mbps voor uploaden. Deze snelheid kan worden gehaald onder ideale omstandigheden en met een geschikt 4G+ toestel.

In de praktijk liggen de snelheden vaak lager omdat je een verbinding deelt met andere klanten. Dat is de dienst die T-Mobile levert voor het bedrag van jouw Sim Only deel. Jij koopt een toestel dat hogere snelheden aankan wat wellicht komt in de toekomst. T-Mobile levert enkel een maximum snelheid zoals nu in de tarieven vermeld staat. Hoeveel CA daar voor gebruikt wordt doet helemaal niet ter zake, als dat met 4CA gehaald kan worden is er geen verplichting een 5 of 6 CA verbinding op te zetten omdat jouw toestel dat toevallig wel kan.

Reputatie 1
Badge

Voor het 4G+ netwerk gelden maximaal geraamde snelheden tot 256Mbps downloaden, 75Mbps uploaden. Ons netwerk heeft een maximale theoretische snelheid tot 450Mbps voor downloaden en 75Mbps voor uploaden. Deze snelheid kan worden gehaald onder ideale omstandigheden en met een geschikt 4G+ toestel.

In de praktijk liggen de snelheden vaak lager omdat je een verbinding deelt met andere klanten. Dat is de dienst die T-Mobile levert voor het bedrag van jouw Sim Only deel. Jij koopt een toestel dat hogere snelheden aankan wat wellicht komt in de toekomst. T-Mobile levert enkel een maximum snelheid zoals nu in de tarieven vermeld staat. Hoeveel CA daar voor gebruikt wordt doet helemaal niet ter zake, als dat met 4CA gehaald kan worden is er geen verplichting een 5 of 6 CA verbinding op te zetten omdat jouw toestel dat toevallig wel kan.

Dan denk ik dat dat snel aangepast gaat worden haal nu op mij woon locatie al boven de 100 mbit/sec Note 9 4G dekking is daar slecht a matig

Heb een Note 9 512gb gehaald die doet wel 4CA

Ga nu geregeld over de 350 a 371 was de max mbit/sec met band 3 - 3 - 1 - 8 of 8 - 3 - 3 - 1

Bij een mast hier met 3 - 3 - 38 - 1 - 8 pakt de note 9  3 - 3 - 1 - 38 444 mbit/sec de max was 448 mbit/sec en de uploud was 150 mbit/sec

Ook een test gedaan met de n960n Korea ondersteund geen ttd banden als 38

3 - 3 - 1 - 8 of 8 - 3 - 3 - 1 snelheid 279 als max 298 mbit/sec - uploud 150 mbit/sec

Op alle locaties waar 2G900 - 3G2100 - 4G1800 1x10mhz + 1x20Mhz, 4G2100, 4G2600 ttd 20Mhz

niet op locaties waar alleen 2G900 - 3G900 is en waar 2G1800 - 4G1800 is en waar ook alleen 2G1800 - 4G1800, 4G2100 is

Reputatie 5
Badge +14
Volta is beschikbaar voor bepaalde abonnementen , het is nog in de test fase.mischien is je toestel wel niet geschikt voor 4CA op het tmobile netwerk hier in nederland
Het toestel is wel degelijk geschikt voor 4CA. Ook op het Nederlandse T-Mobile-netwerk. Maar T-Mobile gebruikt kennelijk een aangepaste versie die nog niet is aangemeld bij de GSMA/3GPP. Mijn vraag is wanneer T-Mobile NL dit gaat doen.
Reputatie 3
Badge +13

T-Mobile gebruikt geen afwijkende band, maar een andere band in een ander frequentiespectrum. Namelijk band 38 die op de ongepaarde 2600 MHz frequentie draait. T-Mobile heeft met de combinatie 4CA (1A - 3A - 8A - 38A) nog geen erkenning bij het 3GPP. Telefoonfabrikanten kunnen dus de instellingen niet veranderen omdat die combinatie niet bekend is. Wanneer dit komt? Geen idee, maar je zou bij 3GPP een melding kunnen doen. Wellicht dat dit in een toekomstige release komt vanuit 3GPP. T-Mobile ondersteunt 4CA wel. Het zal eerst besproken moeten worden bij 3GPP en ik denk dat T-Mobile ongetwijfeld al contact heeft opgenomen.

Ik maak gebruik van VoLTE met T-Mobile en ik moet zeggen dat het echt goed werkt. Ik hoop dat het binnenkort voor iedereen uitgerold wordt. 🙂
Het is gewoon erg jammer dat anno 2017 bijna 2018 T-Mobile NL nog steeds geen VoLTE biedt voor alle abonnee's. Blijft een misser. De iPhone's en de meeste Androidtoestellen hebben de laatste carrier update gehad en zijn er klaar voor, nu wachten dat de functie aan wordt gezet op het netwerk.
Reputatie 6
Badge +11
@Telekom
Zoals anderen al aangeven, VoLTE werkt gewoon op het T-Mobile NL netwerk. Het is een kwestie van betalen als je het echt wilt hebben, dus je kunt er, afgezien van het financiele aspect, gewoon gebruik van maken. De VoLTE specificatie is vanaf het begin van LTE ontwikkeling nou niet echt het aspect wat het meeste prioriteit kreeg als het implementaties in mobile terminal chipsets (al 10 jaar geleden). I.t.t. voice over 2G en 3G is het bij LTE in principe gewoon een applicatie die valt in een bepaalde data transportklasse. Anno nu is de omzet door whatever data belangrijker dan die van voicedata en blijkbaar zoek T-Mobile NL een manier om toch geld te verdienen aan een feature die blijkbaar in hun ogen niet de hoogste prioriteit heeft. Marktaandeel vergroten en kosten laag houden lijkt belangrijkste. Pas als je omwille van geen VoLTE gaat overstappen naar concurrentie zal met de prioriteiten tegen het licht houden. Idem voor geen 4CA. Wat denk je daar trouwens mee te bereiken?
Dames en heren,

Het antwoord is dat bijna alle toestellen geschikt zijn voor Bellen over 4G (VoLTE) en het netwerk ook. Maar dat T-Mobile NL ervoor gekozen heeft om nog langer te testen. De optie Bellen via 4G kan dus wel worden aangezet op mijn toestel, maar het netwerk is door T-Mobile daarvoor nog niet aangezet. Terwijl het wel geschikt is. Dus we wachten op de resultaten van de Testgroep / Go Unlimited EU & VS. @tmoesel: Wat dacht je van méér snelheid....
Reputatie 6
Badge +11
@Telekom
En wat dacht je dan met hogere bitrate (zelfde latency) te bereiken op een smartphone behalve misschien ongeduld stillen bij downloaden?
Reputatie 1
Badge

Dan denk ik dat dat snel aangepast gaat worden haal nu op mij woon locatie al boven de 100 mbit/sec Note 9 4G dekking is daar slecht a matig

Heb een Note 9 512gb gehaald die doet wel 4CA

Ga nu geregeld over de 350 a 371 was de max mbit/sec met band 3 - 3 - 1 - 8 of 8 - 3 - 3 - 1

Bij een mast hier met 3 - 3 - 38 - 1 - 8 pakt de note 9  3 - 3 - 1 - 38 444 mbit/sec de max was 448 mbit/sec en de uploud was 150 mbit/sec

Ook een test gedaan met de n960n Korea ondersteund geen ttd banden als 38

3 - 3 - 1 - 8 of 8 - 3 - 3 - 1 snelheid 279 als max 298 mbit/sec - uploud 150 mbit/sec

Op alle locaties waar 2G900 - 3G2100 - 4G1800 1x10mhz + 1x20Mhz, 4G2100, 4G2600 ttd 20Mhz

niet op locaties waar alleen 2G900 - 3G900 is en waar 2G1800 - 4G1800 is en waar ook alleen 2G1800 - 4G1800, 4G2100 is

De Note 9 is een N960FD versie, tweedehands vanaf Marktplaats geflasht met niet de originele ROM hoe men dat voor mekaar heb gekregen weet ik niet Ik dacht dat het om de N960F ging maar er staat N960FD

Kwam per er toeval achter dat originele ROM geen band 38 ttd pakt, vriendin uit India hebt de Note 9 N960FD met originele ROM die pakt vier banden bij elkaar op het T-Mobile netwerk 8-3-3-1 en 3-3-1-8 maar geen band 38 ttd

Heb ook een Koreaanse Note 8 N950N mee mogen testen ook die doet 4 banden bij elkaar plakken, band 38 ttd kent hij niet

Gek genoeg doen de Note 8 en 9 F versie maar 3 banden bij elkaar plakken terwijl de N en de FD versie dat wel doen, andere versies nog niet getest

Reputatie 1
Badge

Ik heb ook een Note 8 in die doet ook maar 3CA.

Inmiddels 2020 en geen verandering zo worden we misleid.

Hij kan CA4 maar hij doet er maar 3CA zo kun je nooit alles uit je toestel halen.

Als ik een toestel koop dan verwacht ik dat die 4CA doet wat er wordt gezegd en niet dat ik uiteindelijk het toestel heb gekocht en je krijgt maar 3CA

Ik ga toch ook geen auto kopen die 1600cc uiteindelijk maar een 1000cc is.

Ik vind dat dat aangegeven moet worden als je het toestel koopt wat het werkelijk kan doen in de praktijk en niet wat er gezegd wordt 4CA en uiteindelijk 3CA.

Zelfde met de Note 10 die ik nu heb kan 5CA maar doet maar 4CA op die manier kan je nooit het maximale uit je toestel halen en zo kun je zien hoe je misleid wordt.

Je bent eigenlijk genoodzaakt om steeds weer een nieuw toestel aan te schaffen om alle banden te kunnen ondersteunen en dan is dat nog eens de vraag of dat ook zo is.

Reputatie 7
Badge +18

Lang niet alle antennemasten zijn uitgerust met meer dan drie banden. In dun bevolkte gebieden heeft dat weinig zin. De snelheid capaciteit van een Ferrari kun je ook alleen op sommige stukken Autobahn benutten.

Reputatie 1
Badge

Vind ik geen goede vergelijking

Ik heb er finke prijs kaartje voor betaald, als ik voor een dienst betaal verwacht ook dat het voordelig geleverd wordt 

Note 8 LTE-A (5CA) Cat16 1024/150 Mbps, praktijk 3CA 300 mbit sec dat is maar een kwart van wat die kan dan mag wel flinke wat van de prijs af

Note 10 LTE-A (7CA) Cat20 2048/150 Mbps, praktijk 4CA op die manier kan je nooit het maximale uit je toestel halen en zo kun je zien hoe je misleid wordt.

Inmiddels wel 8 + 3 + 3 + 1  4CA en waar band 38 is 5CA  8 + 3 + 3 + 1 + 38. 

Daar voor 2G1800 uitgeschakeld voor gebruikt 4G1800 naast de 20Mhz is de 10Mhz erbij gekomen en Tele 2 4G800(20) en 4G2600(7) gaan er ook nog bij komen verwacht ik dan heb je 7CA 3 + 3 + 1 + 7 + 38 + 8 + 20  

3G900 uitgeschakeld en 2G900 ingeschakeld 

Er zijn nog 4 eilandjes waar 2G1800 + 3G900 draait 3CA 8 + 3 + 1  en waar band 38 is 4CA 8 + 3 + 1  + 38

Reageer