Vraag

Kan niet bellen en internetten, kan wel gebeld worden


Hallo,

 

Mijn dochter heeft een pre-paid SIM van t-mobile en sinds enige tijd kan ze niet meer bellen of internetten (gezien het feit dat haar tegoed tot een tijdje geleden afnam werkte het toen wel). Aangezien ze deze telefoon ook heeft om contact op te kunnen nemen met huis is dit een zeer ongewenste situatie.

 

Wat ik al geprobeerd heb:

  • Met telefoon naar t-mobile winkel, daar een nieuwe SIM gekregen: zelfde resultaat
  • Andere prepaid SIM in telefoon (ook van t-mobile; telefoon en internet werkt: telefoon is OK)
  • SIM in andere telefoon: geen telefoon en internet
  • Bellen via WiFi werkt ook niet, internet wel.

Het lijkt er dus op dat de telefoon en SIM in orde zijn, en dat er een probleem is met het telefoonnummer.

Telefoon is een Moto G5 Play, en het probleem lijkt overal op te treden. Er staat ook altijd een kruisje bij het mobiel internet symbool (het 4G symbool) als er geen verbinding met een WiFi netwerk is.

Ik zag in eerdere posts dat meer mensen dit probleem hebben. Kunnen jullie mij helpen om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen?


13 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @JohanBorkhuis 

Voor de mobiele data heb je bij bundels en dan overige bundels de optie betalen per mb aan staan? Indien deze niet aan staat dan heb je geen mobiele internet als je geen bundel hebt.

Verder kan er ook eens naar de blokkades worden gekeken in het T-mobile account of via de app bij blokkades of alles op toestaan staat.

Indien het een Dual sim telefoon is kan je ook eens bij simkaartbeheer kijken of bellen en internetten wel is toegestaan voor de simslot waar je sim in zit.

Ja, ik heb de bundel “Internet betalen per MB” aanstaan. Verder is in de T-mobile shop ook alles nagekeken wat ze daar konden zien, en daar is verder niets speciaals gezien.

Bij de blokkades staan alleen de 0900 nummers en betalen via SMS uit, al het andere staat aan.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @JohanBorkhuis 

Ik zie dat onze netwerkspecialisten je gister probeerde te bereiken, maar niet te pakken kregen. Ze hebben je ook een sms gestuurd waarin ze aangeven dat ze een aanpassing hebben gedaan op het netwerk. Zou je je toestel opnieuw kunnen starten en controleren of het weer werkt? Als je nog steeds problemen ervaart, zou je dan je simkaart in een ander toestel kunnen testen en een ander simkaart in jouw toestel? Zo kunnen we achterhalen waar het probleem ligt. 

Ik hoor graag van je!

Hajar,

Ik heb je een prive bericht gestuurd met een telefoonnummer waar ik op bereikbaar ben, mocht een van de netwerkspecialisten contact willen opnemen.

Herstarten heeft geen effect gehad. Ik heb de SIM-kaart in een andere telefoon geplaatst en ook daar krijg ik hetzelfde: kan niet bellen en internetten (kruisje bij 4G symbool)

Ik heb ook een andere T-Mobile prepaid SIM in het toestel geplaatst (laatste 3 cijfers 373, verder zelfde nummer), en daar waren geen problemen mee: ik kon zonder problemen internetten.

Reputatie 7
Badge +16

@JohanBorkhuis 

Hoeveel beltegoed stond er nog op de simkaart? Is het iets voor je om een nieuwe simkaart met een nieuw nummer of wil je toch liever je huidige nummer behouden?

@JohanBorkhuis

Hoeveel beltegoed stond er nog op de simkaart? Is het iets voor je om een nieuwe simkaart met een nieuw nummer of wil je toch liever je huidige nummer behouden?

Ik heb er vorige week 10 euro op gezet, daarvoor was hij bijna 0. Ik wil ook graag het nummer behouden.

Reputatie 7
Badge +20

Hi Johan,

Bedankt voor je reactie! Ik heb je gereageerd op je privébericht. 

Hajar,

Bedankt voor je prive bericht, maar ook na het nogmaals vervangen van de SIM is er nog niets veranderd.Dit probleem loopt al meer dan 3 weken (voor dit bericht had ik al met de helpdesk gebeld wat ook niet geholpen heeft). Op welke manier gaat dit opgelost worden? Anders wil ik graag zo snel mogelijk het bedrag terug wat nog op de pre-paid kaart staat zodat ik ergens anders wel de juiste service kan krijgen waar ik voor betaald heb!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @JohanBorkhuis 

Excuses dat je dit nog steeds ervaart. Ik heb dit nogmaals doorgezet naar onze specialisten zodat ze dit zo snel mogelijk kunnen oplossen. Oprechte excuses voor het ongemak!

Aangezien ze dit de vorige keren ook niet hebben kunnen oplossen heb ik daar eigenlijk niet zo veel vertrouwen meer in. Graag zou ik dan ook zo snel mogelijk bericht willen hebben van de specialisten over wat er aan gedaan wordt en hoe snel ze dit kunnen oplossen. Anders wil ik graag het geld teruggestort hebben wat ik op dit account heb gezet, aangezien er niet geleverd kan worden waar ik voor betaald heb.

We hebben deze telefoon voor mijn dochter zodat ze contact met ons kan opnemen als dat nodig is (dus als veiligheidsmaatregel), en op deze manier hebben we hier al weken helemaal niets aan.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @JohanBorkhuis 

Ik begrijp dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt hebben. Ik kan je garanderen dat ze bezig met het zoeken naar een oplossing, want het zou moeten werken. Ik houd je op de hoogte zodra ik iets hoor!

Ze zullen er best mee bezig zijn, maar als ze het in drie weken nog niet op kunnen lossen heb ik er geen vertrouwen meer in dat dit probleem opgelost gaat worden. Ik heb ondertussen ergens anders een abonnement afgesloten, dus ze kunnen er wat mij betreft ook mee stoppen (als ze er al mee bezig waren).

Ik wil de 9,93 die nu nog op dit account staat zo snel mogelijk terug gestort hebben (of uitbetaald in een T-Mobile winkel), aangezien T-Mobile niet kan leveren waar ik voor betaald heb, en ze in 3 weken tijd absoluut nul voorgang geboekt hebben, en we hiervoor zelfs twee maal naar een T-Mobile winkel gestuurd zijn om een SIM te vervangen.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @JohanBorkhuis 

Ik heb gereageerd op je privébericht. 

Reageer