Klapperende verbinding Woerden

  • 29 juli 2020
  • 21 reacties
  • 1157 Bekeken

Reputatie 1

Werd vanmorgen wakker met 5G, helemaal happy maar het werkt gewoon helemaal niet of amper.

Heb de meer wat technische info ook gepost bij Tweakers: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/63232198#63232198

 

 

En als het even werkt is het even snel als 4G

 


21 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Voor de Galaxy S20 serie is er dus volgens KPN nog een software update noodzakelijk die waarschijnlijk halverwege augustus beschikbaar is.

Reputatie 1

Voor de Galaxy S20 serie is er dus volgens KPN nog een software update noodzakelijk die waarschijnlijk halverwege augustus beschikbaar is.

Ik heb ook KPN, maar krijg daarmee geen 5G verbinding zoals bij TM

Reputatie 1

Op basis van de bevindingen van Joeri denk ik wel door te hebben wat hier misgaat. Bij de huidige vorm van non-standalone 5G verbind je altijd met 4G en 5G tegelijk. In een van de screenshots op Tweakers is te zien dat de telefoon om 8:31 op 4G met een andere mast is verbonden dan op 5G. Dit hoeft niet perse een probleem te zijn als de interconnect goed geregeld is, maar op exact dat moment is de verbinding stuk. Het gaat hier om 4G-only site 2575 en 4G/5G site 1166. De telefoon verbindt op 4G dus met 2575 en op 5G met 1166.

Wanneer de telefoon op 4G en 5G met 1166 verbindt is er niks aan de hand en lijkt de datasessie wel te werken. Het is heeft dus in ieder geval met een configuratie/verbindingsprobleem in het netwerk te maken.

Zoals @Waqqas aangeeft heeft de S20 bij nog een update nodig, dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn, maar de kans is ook groot dat T-Mobile hier al beter op is voorbereid en deze update in de laatste maanden al is doorgevoerd.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @joerif,

 

Kun je nog eens testen? In de vroege ochtend stond er mogelijk in jouw regio iets nog niet helemaal scherp, maar dit zou nu lang en breed opgelost moeten zijn. Ik ben dus heel benieuwd naar je ervaringen nu! 

Reputatie 4
Badge +6

Hi @Sander 

Bij mij werkt 5G helemaal niet (Galaxy S20 Ultra 5G)

Gisteren een sim swap moeten doen van een fysieke sim naar esim.
Omdat er iets niet goed was met mijn simkaart, volgens Nora (Via Chat).
Ook zal ik al toegang moeten hebben, zei ze gisteravond. (volgens netwerk specialisten).

Eindstand, ik heb mijn fysieke sim moeten opgeven, voor nog steeds iets wat niet actief is bij mij.

Reputatie 1


Hi @Sander het werkt nog steeds niet goed. (In woerden, woon naast het station)
Vaak zodra er iets geupload moet worden dan loopt het gelemaal vast waardoor er geen connectiveit mogelijk is.

Heb even filmpje gemaakt zodat je duidelijk kan zien wat er gebeurd. Tijdens speedtest zie je ook dat die op een gegeven moment naar 4G gaat en weer terug naar 5G en vervolgens krijg je een error.

Ook kan ik dan geen websites meer bezoeken en op het einde als ik naar transip.nl ga zie je dat de website weer laad als die terug schakelt naar 4G.

 

Ik zit overigens tussen 2 masten in waarvan 1 met 5G ondersteuning, en ik vermoed als die 5G via de nieuwe mast doet en 4G singaal via de niet 5G mast dat het daarom fout gaat. Zoals @jeffreykog ook al zei.

 

 

Reputatie 2

Hi @Sander 

Bij mij werkt 5G helemaal niet (Galaxy S20 Ultra 5G)

Gisteren een sim swap moeten doen van een fysieke sim naar esim.
Omdat er iets niet goed was met mijn simkaart, volgens Nora (Via Chat).
Ook zal ik al toegang moeten hebben, zei ze gisteravond. (volgens netwerk specialisten).

Eindstand, ik heb mijn fysieke sim moeten opgeven, voor nog steeds iets wat niet actief is bij mij.

 

Bij jou wordt er tenminste nog onderzoek naar gedaan. Bij mij zeggen ze alleen: "We zijn het 5G netwerk langzaam aan het uitrollen, je zult dus nog even geduld moeten hebben."

Reputatie 1

Hi @Sander 

Bij mij werkt 5G helemaal niet (Galaxy S20 Ultra 5G)

Gisteren een sim swap moeten doen van een fysieke sim naar esim.
Omdat er iets niet goed was met mijn simkaart, volgens Nora (Via Chat).
Ook zal ik al toegang moeten hebben, zei ze gisteravond. (volgens netwerk specialisten).

Eindstand, ik heb mijn fysieke sim moeten opgeven, voor nog steeds iets wat niet actief is bij mij.

 

Bij jou wordt er tenminste nog onderzoek naar gedaan. Bij mij zeggen ze alleen: "We zijn het 5G netwerk langzaam aan het uitrollen, je zult dus nog even geduld moeten hebben."

Niet alle klanten worden in 1x overgezet. Gebeurd in batches, en bij mij was het gedaan tussen 6:00 en 8:30 vanmorgen.

 

De nieuwste klanten worden eerst en dan oudere klanten. Zo ging de uitrol van IPv6 op mobiel bij KPN ook.
 

Reputatie 1

5G is nu helemaal weg bij mij, ook zie ik niks meer terug in cellmapper 

Nou ik heb nog niks gehad :) dus ben benieuwd hoelang het nog duurt.

Reputatie 7
Badge +6

5G is nu helemaal weg bij mij, ook zie ik niks meer terug in cellmapper 

We zijn druk bezig in Woerden. Morgenmiddag verwacht ik meer te weten. 

Reputatie 1

Heb sinds vanmorgen 5G ,voorlopig erg tevreden over de voorlopige snelheid 400mbps+ . Had normaal de helft of minder. Omgeving Beringe

OnePlus 8 Pro 12gb+256gb 5G

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @joerif,

 

We hebben getest, aangepast, weer gecheckt en de verbinding (op een Samsung S20) zou nu stabiel moeten zijn op 5G. Kun je dit bevestigen?

 

PS. Ik heb de titel iets aangepast, hope you don't mind!

Reputatie 1

Beste @Sander probleem is nog steeds niet opgelost bij mij, en de keren dat ik 5G verbinding heb is erg traag.

Als ik echt bij station ga staan bij de perrons lijkt het wel goed te werken, waarschijnlijk heeft echt te maken dat ik ook verbonden ben met 4G mast die geen 5G ondersteund waardoor alle internet gedropt wordt.

 

 

 

Ben gisteren ook met de trein even naar utrecht gegaan en de hele rit verliep prima met 5G en ook bij utrecht centraal was 5G top in orde.

 

Als ik verbonden ben met 5G waar ik ook problemen ervaar is de performance ook niet al te best tegenover met 4G


 

 

Die van mij doet het inmiddels! :) haha

Reputatie 7
Badge +16

@joerif 

Ik heb zelf een Galaxy S9 maar is het mogelijk dat je bij verbindingen > mobiele netwerk > verbindingsmodus alleen verbinden met 5G selecteert zodat je niet verbind met 4G?

Reputatie 1

@Waqqas Bij deze vorm van 5G zal je telefoon altijd verbinden met 4G voor signalling en verhoging van de snelheid. Dus je zult dat nooit 100% kunnen voorkomen.

Reputatie 1

Vanmorgen nog paar tests gedaan, vooralsnog goede resultaten. Gisteren 60km gefietst regio Limburg, vrijwel overal goede dekking.

 

Reputatie 1

Ik weet niet of het voor sommigen zal helpen. Maar als je VoLTE hebt,deze aanzetten. Tevens heb ik de APN op mn mobiel aangepast,via een tip. Voor mij heeft het geholpen. Na de instellingen opslaan, de nieuwe APN gebruiken, mobiel op vliegtuig modus aanzetten,en daarna mobiel uitschakelen,paar minuten wachten,opnieuw starten,vliegtuigmodus uit,en uitproberen.

Server: www.google.com

Verificatie type: PAP

APN-protocol: IPv4/IPv6

Roaming-protocol voor APN: IPv4/IPv6

Drager: LTE  ( vakje niet opgegeven uitvinken

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Wow, wat een snelheden, @Ad1974, ook die van 5G! :smile:  :bike:

 

Hoi @joerif

 

Ik ben heel benieuwd hoe het nu bij jou is! Hebben de tips van Waqqas, Jeffreykog en Ad1974 effect op jouw ‘klapperende’ verbinding en snelheden? 

Reputatie 1

Mijn snelheid op 4G+. Dit was gister.

 

Reageer