Beantwoord

kwaliteit met vodafone slecht

• 28 december 2020
  • 3 reacties
  • 364 Bekeken

Hi, zodra ik iemand met een Vodafone abo aan de lijn heb dan is de spraakkwaliteit van diegene echt slecht: het geluid klinkt dof en vervormd. Is dus alleen met Vodafone bellers. 
als ik switch naar Whatsapp bellen is het geluid uitstekend... 

Iemand een idee wat er kan zijn? 

icon

Beste antwoord door Sura 28 december 2020, 11:52

Hoi @praeses,

Ik had zo ongeveer hetzelfde probleem en ik heb me laten vertellen dat het om HD Voice ging. Zie hier: 

Hierin kan je zien dat er wel een interconnect bestaat tussen T-mobile en KPN/Vodafone, mits je belt via 3G. Misschien verhelpt dit ook jouw probleem, bij mij was het in elk geval niet zo. Voor 4G is er geen HD Voice interconnect als je belt naar KPN/Vodafone en zit je helaas vast aan het probleem.

Ook handig om te weten; tussen Vodafone en KPN is er wel een 4G HD Voice interconnect.

Succes met je probleem!

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi @praeses,

Ik had zo ongeveer hetzelfde probleem en ik heb me laten vertellen dat het om HD Voice ging. Zie hier: 

Hierin kan je zien dat er wel een interconnect bestaat tussen T-mobile en KPN/Vodafone, mits je belt via 3G. Misschien verhelpt dit ook jouw probleem, bij mij was het in elk geval niet zo. Voor 4G is er geen HD Voice interconnect als je belt naar KPN/Vodafone en zit je helaas vast aan het probleem.

Ook handig om te weten; tussen Vodafone en KPN is er wel een 4G HD Voice interconnect.

Succes met je probleem!

Zonder HD Voice zou het toch op z’n minst ok kwaliteit moeten zijn? Ik hoor soms duidelijk als ik HD Voice in een gesprek met iemand heb. Heel helder. Maar dat de interconnect met Vodafone zo ontzettend slecht is is niet van deze tijd. Het is gewoonweg niet te verstaan: het bromt en vervormt. Allebei een iPhone: een 12 en een 10. 
echt absurd en onacceptabel. In ruim twintig jaar mobiel bellen nog nooit zo een slechte verbinding gehad. Heeft TM nog een behoorlijke klantenservice die je kunt bellen eigenlijk?

Reputatie 5
Badge +11

Zo herkenbaar dit. Wel/geen HD Voice is een wereld van verschil. Laatste “officiële” reactie van 2 maanden geleden is dat het wel gaat komen, maar nog niet bekend wanneer. Hoop dat TM, wanneer ze klaar zijn met de integratie van alle Tele2 klanten, hier tijd voor gaat maken. 3G bellen geeft inderdaad wel HD Voice naar KPN en Voda, maar T-Mobile biedt 3G sinds een aantal maanden alleen nog maar op een hoge frequentie aan, waardoor het signaal niet indoor (kantoorpand) komt en terugvalt op 2G 🤷🏼‍♂️ Het is gewoon een kwestie van tijd, dus nog even volhouden maar 😅

Reageer