Beantwoord

Mi5s Plus en 4g en 4g+ Netwerk

• 8 januari 2017
  • 3 reacties
  • 224 Bekeken

Reputatie 2
Ik overweeg een Mi5s Plus aan te schaffen, zie http://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_5s_plus-8350.php.
Werk deze volledig op jullie netwerk? In heel Nederland

M.vr.Gr.
Andreas
icon

Beste antwoord door MichelD4 8 januari 2017, 23:52

Beste Andreas (AGU),

Hartelijk welkom op het forum van T-Mobile!

Heel begrijpelijk dat je eerst wilt weten, of de Mi5s Plus goed werkt met het T-Mobile netwerk, voordat je hem definitief gaat kopen.

Om te beginnen werkt dit toestel prima samen met het 3G netwerk van T-Mobile, en zou je hem via dit netwerk in vrijwel geheel Nederland kunnen gebruiken, tenzij de dekking wat minder is omdat de mast verder weg staat.

De Mi5s Plus ondersteunt 4g in zijn geheel op het T-Mobile netwerk. De telefoon ondersteunt alleen 1800, 2100 en 2600 MHz, maar ondersteuning voor 4G op de 900 MHz ontbreekt.

Gelukkig is 4G op de 1800 MHz in vrijwel geheel Nederland beschikbaar, maar ook steeds meer via de 2100 Mhz.

Ook ontbreekt tevens 4G+ op dit toestel, waardoor je daar geen gebruik van kunt maken.

Maar een downloadsnelheid tot 120 Mbps is natuurlijk ook niet slecht.

Al met al, een prima toestel in combinatie met het T-Mobile netwerk!

Dus kun je hem zonder problemen aanschaffen, mocht je dat willen doen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Beste Andreas (AGU),

Hartelijk welkom op het forum van T-Mobile!

Heel begrijpelijk dat je eerst wilt weten, of de Mi5s Plus goed werkt met het T-Mobile netwerk, voordat je hem definitief gaat kopen.

Om te beginnen werkt dit toestel prima samen met het 3G netwerk van T-Mobile, en zou je hem via dit netwerk in vrijwel geheel Nederland kunnen gebruiken, tenzij de dekking wat minder is omdat de mast verder weg staat.

De Mi5s Plus ondersteunt 4g in zijn geheel op het T-Mobile netwerk. De telefoon ondersteunt alleen 1800, 2100 en 2600 MHz, maar ondersteuning voor 4G op de 900 MHz ontbreekt.
Gelukkig is 4G op de 1800 MHz in vrijwel geheel Nederland beschikbaar, maar ook steeds meer via de 2100 Mhz.
Ook ontbreekt tevens 4G+ op dit toestel, waardoor je daar geen gebruik van kunt maken.
Maar een downloadsnelheid tot 120 Mbps is natuurlijk ook niet slecht.

Al met al, een prima toestel in combinatie met het T-Mobile netwerk!
Dus kun je hem zonder problemen aanschaffen, mocht je dat willen doen.
Reputatie 2
Beste Michel,
Mijn dank voor je antwoord! Nog even een vraagje, is dit ook voor LTE van toepassing? En, waar heb ik dan 900 MhZ voor nodig?

Gr. Andreas
Reputatie 3
Beste Andreas,

LTE = niets anders dan de officiële (internationale) afkorting voor 4G.
Dus mijn bovenstaande antwoord is gelijk aan LTE (zoals ze 4G benoemen in bijvoorbeeld Duitsland) als 4G (zoals wij LTE benoemen in Nederland/België).

De 900 Mhz voor 4G is nodig om 4G+ te kunnen gebruiken op je toestel, want 4G+ is een combinatie van de frequenties 1800 Mhz en 900 Mhz, waardoor je dus hogere downloadsnelheden kunt behalen.
Jouw nieuwe toestel ondersteund dat dus niet, en kan dus alleen 4G via de 1800 Mhz aan, met een maximale downloadsnelheid (in de meest gunstige geval) van 120 Mbps.

Hopelijk is alles je nu duidelijk geworden.
Zo niet, dan hoor ik het graag van je!

Reageer