Beantwoord

Mijn factuur is niet correct

  • 4 oktober 2020
  • 9 reacties
  • 259 Bekeken

Hallo elke maand, ik ben het niet eens met de factuur.  Ik moet constant betalen voor het gebruik van internet en ik gebruik het normaal.  Gelieve dit toe te lichten, want elke maand heeft hij een factuur die 30-40 € hoger ligt.

icon

Beste antwoord door Mitch 5 oktober 2020, 11:54

Hey @Radek9111 

Ik geef graag meer achtergrond. Ik vermoed dat je eerder ook al een sms-bericht hebt ontvangen over het aanpassen van je verbruik. Dit, en de verhoogde factuur staat in relatie tot ‘permanent roaming'. Met de invoering van de nieuwe roaming-regulering “Roam like at Home” (in 2017) is het mogelijk om je abonnement in de hele EU te gebruiken. Wij als T-Mobile juichen dit natuurlijk toe! Het uitgangspunt van de EU is echter dat deze roaming-regulering bedoeld is voor tijdelijk gebruik van je abonnement in de EU en niet om permanent roaming mogelijk te faciliteren. 

Er is dus in een eerder stadium geconstateerd dat je op dat moment (toen je de sms ontving) dat je over een periode van vier maanden voorafgaand aan de sms, onredelijk verbruik hebt getoond. In die vier maanden heb je als het ware aan twee voorwaarden voldaan waardoor er een toeslag in rekening wordt gebracht. 1: je bent in die 120 dagen meer dagen in de EU (anders dan Nederland) geweest dan in Nederland zelf. 2: in de periode van 120 dagen heb je meer data verbruikt in de EU dan in Nederland zelf. In een eerste sms die je ontvangt wordt gevraagd om je gedrag aan te passen om te voorkomen dat er een toeslag in rekening wordt gebracht. In de sms wordt ook een periode van een maand gecommuniceerd. Hierin dien je dus zorg te dragen dat je minimaal aan één van de twee voorwaarden niet meer voldoet. Althans, als je wil voorkomen dat er een toeslag in rekening wordt gebracht. De voorwaarden zijn overigens cumulatief. 

Als in die maand voldaan is aan de voorwaarden, dan wordt voor die maand daarna een toeslag in rekening gebracht voor gebruik in de EU. Op de achtergrond loopt in die maand ook de ‘normale’ calculatie door, die schuift natuurlijk steeds een maand door. Als je op een dag verbinding maakt met ons eigen netwerk (maakt niet uit hoe lang), dan telt deze als gebruik in Nederland. Ook is het zo dat de toeslag alleen geldt voor de data die je elders in de EU verbruikt en dus niet in Nederland, ook al zit je op dat moment in de ‘toeslagperiode’.

Een andere manier om te voorkomen dat je aan de voorwaarden voldoet is op de momenten dat je in Nederland bent, veel data te gebruiken. Als je bijvoorbeeld van de 120 dagen 119 dagen elders in de EU bent en in die periode 10 GB verbruikt en op die ene dag in Nederland 11 GB, dan voldoe je niet aan allebei de voorwaarden, waardoor je dus niet de sms ontvangt met de vraag om je gedrag aan te passen om een toeslag te voorkomen. 

Tot slot, het is wat lastig inschatten wat de situatie is, maar als je vaak langere periodes verblijft in het buitenland dan is er volgens mij geen enkel abonnement wat hier naadloos op aansluit. Wellicht dat het voordeliger kan zijn om ook een simkaart aan te schaffen in het land waar je op enig moment voor een langere periode verblijft. Mocht je nog meer achtergrond willen hebben omtrent deze regulering, dan kan je dit vinden op: 
https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/internet-telecoms/mobile-roaming-costs/index_nl.htm.

Als je aanvullende vragen hebt, stel ze gerust. 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Radek9111 

Wanneer je de factuur specificatie bekijkt zie je dan ook niet waardoor de kosten hoger liggen?

Elke maand is er een internetprobleem.  Ik haal mijn internetgebruiksgeld uit mijn darmpakket.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Radek9111 

Ik wil graag met je meekijken! Kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan help ik je graag verder!

Ik heb al een privébericht gestuurd.

Hallo, is mijn situatie gecontroleerd?

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @Radek9111,

Houd er even rekening mee dat het niet is toegestaan volgens de huisregels om topics te “bumpen”. Waarschijnlijk hebben ze het niet meer gered om voor het einde van de dag terug te komen op jouw topic, morgen zullen er echter weer mensen online zijn!

 

-Gilbert

Reputatie 4
Badge +4

Hey @Radek9111 

Ik geef graag meer achtergrond. Ik vermoed dat je eerder ook al een sms-bericht hebt ontvangen over het aanpassen van je verbruik. Dit, en de verhoogde factuur staat in relatie tot ‘permanent roaming'. Met de invoering van de nieuwe roaming-regulering “Roam like at Home” (in 2017) is het mogelijk om je abonnement in de hele EU te gebruiken. Wij als T-Mobile juichen dit natuurlijk toe! Het uitgangspunt van de EU is echter dat deze roaming-regulering bedoeld is voor tijdelijk gebruik van je abonnement in de EU en niet om permanent roaming mogelijk te faciliteren. 

Er is dus in een eerder stadium geconstateerd dat je op dat moment (toen je de sms ontving) dat je over een periode van vier maanden voorafgaand aan de sms, onredelijk verbruik hebt getoond. In die vier maanden heb je als het ware aan twee voorwaarden voldaan waardoor er een toeslag in rekening wordt gebracht. 1: je bent in die 120 dagen meer dagen in de EU (anders dan Nederland) geweest dan in Nederland zelf. 2: in de periode van 120 dagen heb je meer data verbruikt in de EU dan in Nederland zelf. In een eerste sms die je ontvangt wordt gevraagd om je gedrag aan te passen om te voorkomen dat er een toeslag in rekening wordt gebracht. In de sms wordt ook een periode van een maand gecommuniceerd. Hierin dien je dus zorg te dragen dat je minimaal aan één van de twee voorwaarden niet meer voldoet. Althans, als je wil voorkomen dat er een toeslag in rekening wordt gebracht. De voorwaarden zijn overigens cumulatief. 

Als in die maand voldaan is aan de voorwaarden, dan wordt voor die maand daarna een toeslag in rekening gebracht voor gebruik in de EU. Op de achtergrond loopt in die maand ook de ‘normale’ calculatie door, die schuift natuurlijk steeds een maand door. Als je op een dag verbinding maakt met ons eigen netwerk (maakt niet uit hoe lang), dan telt deze als gebruik in Nederland. Ook is het zo dat de toeslag alleen geldt voor de data die je elders in de EU verbruikt en dus niet in Nederland, ook al zit je op dat moment in de ‘toeslagperiode’.

Een andere manier om te voorkomen dat je aan de voorwaarden voldoet is op de momenten dat je in Nederland bent, veel data te gebruiken. Als je bijvoorbeeld van de 120 dagen 119 dagen elders in de EU bent en in die periode 10 GB verbruikt en op die ene dag in Nederland 11 GB, dan voldoe je niet aan allebei de voorwaarden, waardoor je dus niet de sms ontvangt met de vraag om je gedrag aan te passen om een toeslag te voorkomen. 

Tot slot, het is wat lastig inschatten wat de situatie is, maar als je vaak langere periodes verblijft in het buitenland dan is er volgens mij geen enkel abonnement wat hier naadloos op aansluit. Wellicht dat het voordeliger kan zijn om ook een simkaart aan te schaffen in het land waar je op enig moment voor een langere periode verblijft. Mocht je nog meer achtergrond willen hebben omtrent deze regulering, dan kan je dit vinden op: 
https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/internet-telecoms/mobile-roaming-costs/index_nl.htm.

Als je aanvullende vragen hebt, stel ze gerust. 

This month I am surprised to see my invoice from t-mobile package of DSL Internet/Landphone(unlimited) without TV subscription has gone up considerably, for the silly reason that one of the employees of t-mobile Home suggested me to use +31-624001200 for getting connected to the right Dept handling Mobile subscriptions, and never indicated that by so doing it will be charged.  The employee should have mentioned that to me when suggested that phone number.  I was under the impression that as is free call line of 08000092.

Now when I called t-mobile for some clarifications on my mobile phone subscription with Nr.62xxxx1200, internallly transferring from one employee to others, usage was quite high and now I find that as against my normal monthly subscription, usage of this phone calls raised my invoice extra euro 13.- odd.  I feel since this was a mistake on the part of an employee not giving the right phone Nr, I should not be penalised..  Clients should know which are the free lines one should use in case for clarifications.

Reputatie 6
Badge +6

Hi @mmathews 

Happy to help! I can imagine that you don't like this. Is the phone number you made the charges with a T-Mobile number? If so, please send me your 06 number, address, date of birth and the last four digits of your subscription. I will definitely take a look at this! If this is not the case, Then I'll make sure my colleague from T-Mobile home picks this up! 

Reageer