Beantwoord

Mobiele data werkt niet

  • 12 maart 2016
  • 27 reacties
  • 22882 Bekeken

Beste,

Als mijn WiFi uitgeschakeld is en ik mijn 3G aanzet doet hij het opeens niet meer ?
Wat kan ik hier aan doen ?

M.v.g. Diana
icon

Beste antwoord door Pilovali 12 maart 2016, 15:45

Zou je eens het volgende willen proberen:

Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in (helemaal onderaan) > Herstel netwerkinstellingen te gaan.

Je toestel haalt dan automatisch de instellingen van het T-Mobile netwerk op.



Groet,
Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 5
Badge +17
Hallo en welkom op het forum,

Dit is natuurlijk vervelend. Als je je wifi uitzet, heb je dus geen mobiel internet?
Welke telefoon heb je?

Groet,
Dat klopt, ik heb een 5S
Iphone*
Reputatie 5
Badge +17
Zou je eens het volgende willen proberen:
Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in (helemaal onderaan) > Herstel netwerkinstellingen te gaan.
Je toestel haalt dan automatisch de instellingen van het T-Mobile netwerk op.

Groet,
Het doet het weer ! Heel erg bedankt
Reputatie 5
Badge +17
Het doet het weer ! Heel erg bedankt
Graag gedaan! 🙂
Mijn 4G netwerk werkt niet als mijn WiFi uitstaat.
Ik heb een Samsung galaxy s5 plus
Reputatie 5
Badge +17
@EMP
Hallo,

Je kunt het beste even een andere topic maken, crossposten is niet toegestaan volgens de huisregels.

Wat zie je als je wifi uitzet? Welk icoontje staat bij de signaal indicator?

Groet,
Helemaal niks. Normaal verschijnt het 4G icoontje
Reputatie 7
Badge +20
@ IndianaaaJones;

Wat super dat je probleem is opgelost met de tip van ons klantexpert Pilovali! ;)

@EMP;

Ik heb jou in dit topic van een reactie voorzien.
Mijn 4G werkt ook niet als ik de Wifi uitzet. Heb een General Mobile GM6D. Ik krijg dan een E met een x in de statusbalk en als ik dan online wil gaan gaat dat niet. Moet dan vliegtuigmodus uitzetten of mobiele data aanzetten terwijl die aan staat. Heb het probleem trouwens sinds ik de update naar Android 8.0.0. heb geïnstalleerd. Wie kan mij helpen? Groet Daniel.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Redman84,

Zo te zien heeft mijn collega je via Facebook ook al een aantal suggesties gedaan, maar is het nog niet opgelost. We blijven verder graven!

Ze heeft ook aangeraden om jouw simkaart eens te controleren. Dan weet je gelijk of het aan de simkaart of het toestel ligt, dus dat is erg handig om uit te voeren! Ik begrijp dat je wel een ander toestel hebt, maar dat de simkaart daar niet in past. Je kunt altijd even een T-Shop (of Phone House) binnenlopen, zodat zij je daar gelijk verder kunnen helpen. Zij kunnen dan ook een kruistest met je doen, dan weet je eigenlijk gelijk wat de oorzaak is en ze kunnen je dan gelijk verder helpen!

Laat je weten of het gelukt is en of het uiteindelijk dan toch werkt?
Beste David. Het ligt niet aan mijn simkaart want heb hem in mijn oude HTC One X gedaan met de microsim ring erom anders paste hij niet. Vol bereik overal dus dat probleem opgelost. Dus het ligt of aan mijn GM6D of aan de update.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Redman84,

In dat geval ligt het dan inderdaad aan het toestel, dan wel aan de update. Ik zou je dan ook aan willen raden om een fabrieksreset uit te voeren op jouw toestel. Na een update kunnen er soms problemen ontstaan en die worden opgelost door de reset. Wij hebben zelf geen instructies in onze Toestelhulp staan voor jouw model telefoon, maar in de handleiding is dit vast ook te vinden. Zorg er dan wel voor dat je eerst een goede back-up maakt, zodat je niets aan bestanden en gegevens verliest.

Ik hoor graag van je of het uiteindelijk opgelost is!
Fabrieksreset gedaan maar heeft echt niets geholpen. Een collega heeft gebeld en zij zei mij dat ik het toestel maar voor reparatie moet opsturen. Is gelukkig verzekerd dat toestel dus zal als goed is niet teveel gaan kosten. Toch bedankt voor de goede service 😉
Reputatie 7
Badge +20
Hi Redman84,

Dan komt het inderdaad aan op een reparatie! Hopen maar dat het snel en goed opgelost wordt. Ben wel erg benieuwd wat nou uiteindelijk de oorzaak was!

Mijn mobiele netwerk werkt niet als ik WiFi uitzet. Heb al alles geprobeerd wat hierover gepost is. Ik heb een prepaid samsung Galaxy j5.

Reputatie 6
Badge +12

Beltegoed op?

Mijn beltegoed is nog 23,78

Reputatie 7
Badge +20

Hi @justjoey 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je geen actieve bundel hebt en/of geen betalen per MB hebt geselecteerd. Op deze pagina kun je alles lezen over de mogelijkheden om te kunnen internetten. Als je een bundel selecteert of kiest voor betalen per MB dan zou je wel moeten kunnen internetten.

Ik hoop dat je zo verder komt! Als je nog vragen hebt, laat het ons weten!

Hallo Hajar.  Het is gelukt hoor. Ik dacht dat je gewoon je mobiele gegevens kon inschakelen op de telefoon via de pijltjes. Mijn man heeft KPN en daar schakelt WiFi automatisch over naar mobiele gegevens bij aanklikken pijltjes  bij uitschakelen WiFi.

Ik vind het wel een onhandige manier bij jullie.zeker als je gebruik hebt gemaakt van een bundel. Daarna moet je weer je mobiele gegevens opnieuw instellen. Ik snap wel dat het ingesteld is om te voorkomen dat je tegoed snel wordt leeggetrokken als je vergeet over te schakelen, maar dat blijft altijd het geval.

Ook om op de community te komen en te vinden waar je een vraag kan stellen kan beter. Vraag me niet hoe het gelukt is. Ik zou het de volgende keer weer niet weten. Heb je uiteindelijk alles ingevuld komt er steeds de tekst: je hebt geen onderwerp ingevuld, terwijl ik alle vakken ook met onderwerp heb ingevuld. 

In ieder geval bedankt voor je hulp.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @justjoey 

Je kan er ook voor kiezen om betalen per MB te kiezen dan gaat internetgebruik uit het tegoed. Het systeem reserveert steeds € 1,- beltegoed, om er zeker van te zijn je genoeg beltegoed hebt om het gebruik te betalen. De keuze geldt voor 1 GB verbruik en/of 365 dagen en wanneer je gebruik maakt van Betalen per MB, kan je altijd een internetbundel kopen.

In ieder geval fijn dat het nu is gelukt!

Hi, 

Mijn mobiele data doet niet meer, ik heb een abonnement, maak gebruik van een S10. Zodra ik geen WiFi meer heb en zou terug moeten vallen op mijn 4g dan staat in mijn scherm dat hij signaal moet hebben maar mijn ik heb geen internet verbinding. Ik kan wel gewoon bellen, maar krijg geen appjes of mail binnen. Hoe komt dit? 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Sherina123 

Helpt het uit en aan zetten van mobiele data?

Kijk ook eens of je geen blokkades hebt in je T-Mobile account of misschien openstaande rekeningen die nog betaald moeten worden?

Je kan anders ook proberen om de netwerkinstellingen te resetten.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Sherina123 

Ik heb je gegevens gecontroleerd en je hebt geen blokkade actief. Zou je eens je netwerkinstelling kunnen herstellen zoals Waqqas aangeeft? 

Reageer