Beantwoord

Mobiele netwerk niet beschikbaar

• 15 maart 2021
  • 24 reacties
  • 214 Bekeken

Ik heb op mijn Galaxy S4 een rond symbool staan met een streep er doorheen.

Als ik probeer te bellen, krijg ik de mededeling: “mobiele netwerk niet beschikbaar”.

Ik heb al de batterij een poosje uit de telefoon gehaald, maar het probleem blijft bestaan. Er is ook geen storing van het netwerk in deze buurt.

Is er iets aan de hand met mijn simkaart? Moet deze vervangen worden en zo ja, hoe zit het dan met het beltegoed wat daar op staat?

icon

Beste antwoord door Waqqas 15 maart 2021, 13:36

@fhemminga

Een back up maken is niet nodig want je hersteld alleen de netwerkinstellingen dus verder geen andere data bijvoorbeeld.

Kijk in je telefoon instellingen even of je ergens resetten kan vinden en dan netwerkinstellingen resetten.

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Let wel op dat je een 4G geschikt toestel aanschaft.

Ik zit nu in de Contacten en zie het volgende staan:

• alle contacten
  • apparaat
  • samsung logo met hotmail account
  • google logo met gmail account
  • whatsapp
  • microsoft exchange ActiveSync logo (open vierkant) met hotmail account
  • Telegram logo met cijfers
  • Aangepaste lijst

Ik heb voor de zekerheid de contacten geëxporteerd naar de sd-kaart in een .vcf bestand

Bij whatsapp chat back-up staan bij lokaal en google drive allebei 2 april.

Grootte is 1,6GB. Google drive instellingen: alleen back-up maken als ik tik op “back-up maken”. Google account is een gmail account.

Ik zal nu weer een back-up maken, maar als ik Google drive open op de pc, zal ik em waarschijnlijk weer niet zien onder “opslag”.

Als ik Google Drive open en via “instellingen” naar “apps beheren” ga, dan zie ik een grijs uitroepteken staan bij Whatsapp Messenger en geen groen logo. Whatsapp wordt dus kennelijk niet gevonden!!!

Heeft iemand een idee waarom Whatsapp een grijs icoontje heeft in Google Drive?

Dit zal wel de reden zijn waarom ik de chatgeschiedenis van Whatsapp niet kan opslaan op Google Drive.

Ik heb contact gehad met de klantenservice en ik krijg een nieuwe sim-kaart op gestuurd.

Nou heb ik daar nog wel een vraagje over: als ik deze nieuwe sim-kaart activeer, wordt mijn nummer en beltegoed op die nieuwe kaart gezet maar blijven dan bv ook al mijn whatsapp gesprekken nog op de telefoon staan? Of moet ik daar een back-up maken?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @fhemminga 

Je nummer en beltegoed zullen ook op je nieuwe simkaart staan. Je kan voor de zekerheid wel een back-up maken van je Whatsapp gesprekken. 

Ik hoop dat je nieuwe simkaart goed werkt!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @fhemminga 

Ik heb het even opgezocht en op deze pagina kun je wat tips vinden. Ik hoop dat het zo wel lukt en anders kun je contact opnemen met Whatsapp support.

Ik heb net vandaag mijn nieuwe simkaart laten activeren, maar als ik hem in de S4 doe, krijg ik nog steeds de mededeling dat er geen mobiele netwerken zijn. Dus zal ik wel weer naar de winkel moeten!

Hoe zit het met de contacten die ik in de telefoon heb staan? Deze contacten worden opgeslagen in Google Contact.

Ik krijg geen verbinding met de S4 op mijn PC als ik deze aangesloten heb, dus ik wil wel zekere weten dat als ik een nieuwe simkaart, ik niet alles kwijt raak.

Reputatie 1
Badge

Hoe zit het met de contacten die ik in de telefoon heb staan? Deze contacten worden opgeslagen in Google Contact.

Ik krijg geen verbinding met de S4 op mijn PC als ik deze aangesloten heb, dus ik wil wel zekere weten dat als ik een nieuwe simkaart, ik niet alles kwijt raak.

Nee die spullen staan in cloud dus die raak je niet kwijt.

Maar dit komt mij heel erg bekend voor bij de S4 Ik heb dat probleem ook gehad nieuwe simkaarten leesde die heel slecht KPN of T-Mobile het maakt het niks uit.

Na onderzoek bij de T-Mobile shop Harderwijk was het duidelijk dat het door de wat dunner simkaarten komt dan de oude type.

Ik kwam erachter dat ik regelmatig niet bereikbaar was omdat hij geen netwerk meer had of dat de simkaart verwijderd was het toestel opnieuw opgestart moest worden.

Ik heb geprobeerd om een backup van whatsapp te maken op Google Drive, maar ik zie niets staan in de opslag als ik Drive open op mijn PC. De telefoon geeft wel aan dat er van 1,6GB een backup is gemaakt en daarna nog van wat kleinere bestanden, maar ik zie niets terug.

Het Google account op de telefoon is hetzelfde gmail adres als wat ik zie op Drive op de PC.

Zou dit komen doordat mijn simkaart niet werkt? Ik kan namelijk ook niet meer videobellen met Whatsapp.

Reputatie 1
Badge

Ik heb geprobeerd om een backup van whatsapp te maken op Google Drive, maar ik zie niets staan in de opslag als ik Drive open op mijn PC. De telefoon geeft wel aan dat er van 1,6GB een backup is gemaakt en daarna nog van wat kleinere bestanden, maar ik zie niets terug.

Het Google account op de telefoon is hetzelfde gmail adres als wat ik zie op Drive op de PC.

Zou dit komen doordat mijn simkaart niet werkt? Ik kan namelijk ook niet meer videobellen met Whatsapp.

Heb je ook een samsung acount zo ja van die ook een backup maken, telefoons slaan het tegenwoordig niet meer standaard op de simkaart maar google acount of samsung acount die wordt cloud opgeslagen.

Als je nummers op slaat kun zelf kiezen tussen google acount of het toestel zelf, de simkaart of samsung acount.

Je gaat gaat naar Contacten dan de knop links onderin naar Instellingen klik daar op dan op Contacten kliken ga je naar Weer te geven contacten krijg je een lijst te zien.

Alle contacten.

Apparaat.

Sim (dat is de simkaart).

WhatsApp.

Samsung acount.

Google acount.

Op Sim klikken dan helemaal terug naar de lijst met contacten zo kun je zien wat er op de sim staat

later de stappen weer uitvoeren en terug op Alle contacten zetten.

Van Contacten naar Instellingen naar Contacten naar Accounts krijg een lijst van accounts die actief zijn.

WhatsApp Nieuwste Back-up

Lokaal

Google drive

Grootte

Google Drive instellingen

Google Account

Als dat up to date is hoef je geen zorgen te maken op data verlies bij WhatsApp

Tip als je nieuwe nummer binnen is kun je gewoon nog door blijven appen op whatsApp.

Je gaat naar Account naar Nummer wijzigen, zorg wel dat je nieuwe sim werkt en sms kan ontvangen voor de whatsapp code.

Reputatie 6
Badge +12

Als je jouw prepaid kaart 6 maanden niet gebruikt om er zelf mee te bellen of smsen vervalt je nummer.

Wat hoor je als je met een andere telefoon naar jouw prepaid nummer belt?

Reputatie 7
Badge +19

Werkt de simkaart ook niet in een andere telefoon?

Mocht je het vermoeden hebben dat je simkaart misschien stuk is dan kun je een vervangende aanvragen in My T-Mobile.

Laatste update: ik ben weer naar de T-mobile winkel gegaan en daar is de simkaart in een andere telefoon getest. In die telefoon deed de simkaart het gewoon; dus dacht men dat het probleem zit in de simkaartlezer.

Helaas deed de winkel niet aan reparatie, dus ben ik naar zo`n gsm reparatieshop gegaan. Daar het probleem uitgelegd en men wilde de kaartlezer wel vervangen. Echter, toen ik de telefoon kwam ophalen, werd mij gezegd dat het probleem zat in de hardware van de telefoon: de telefoon blijft in een loop zitten met de simkaart in een werkende kaartlezer. Hier kon men niets aan doen en mij werd gezegd dat ik maar een nieuwe telefoon moet aanschaffen!

Dat was erg balen om te horen.

Reputatie 5
Badge +5

Laatste update: ik ben weer naar de T-mobile winkel gegaan en daar is de simkaart in een andere telefoon getest. In die telefoon deed de simkaart het gewoon; dus dacht men dat het probleem zit in de simkaartlezer.

Helaas deed de winkel niet aan reparatie, dus ben ik naar zo`n gsm reparatieshop gegaan. Daar het probleem uitgelegd en men wilde de kaartlezer wel vervangen. Echter, toen ik de telefoon kwam ophalen, werd mij gezegd dat het probleem zat in de hardware van de telefoon: de telefoon blijft in een loop zitten met de simkaart in een werkende kaartlezer. Hier kon men niets aan doen en mij werd gezegd dat ik maar een nieuwe telefoon moet aanschaffen!

Dat was erg balen om te horen.

Tja, dan helpt een nieuwe simkaart niet. Gelukkig zijn er nu tot eind mei wel aanbiedingen bij T-Mobile als je overstapt op een abonnement.

Beltegoed is gewoon nog geldig. Ik heb geen andere telefoon waar ik de simkaart mee kan testen

Ik ben niet van plan om over te stappen op een abonnement. Ik bel niet zo veel dat dat de kosten van een abonnement rechtvaardigt. Ik zal dus op zoek moeten gaan naar een (budget)prepaid toestel met een goede camera.

Reputatie 6
Badge +12

Als je verwacht dat de simkaart nog geldig is, dan is een andere telefoon proberen toch echt het beste advies. Een Samsung S4 is natuurlijk niet “de jongste meer” en is misschien wel aan het einde van zijn levensduur gekomen.

Reputatie 6
Badge +12

De retail kan je goed helpen. Zie bijvoorbeeld hier.

Internetten lukt wel gewoon op de S4.

Ik kreeg gisteren gewoon berichten op de Whatsapp binnen en toen was dat symbool ook al te zien op de S4.

Reputatie 7
Badge +19

Maar dat is dan zeker via de WiFi?

Voor Whatsapp is het niet nodig dat je simkaart ook netwerk heeft 

In de instellingen de netwerkinstellingen resetten zou je ook kunnen proberen.

Ja, via wifi.

Bij een reset moet ik dan eerst een totale backup maken van de gsm? Als dat het geval is, zal dat wel moeilijk worden, omdat de verbinding tussen PC en S4 heel vaak uitvalt.

Waar kan ik in de instellingen de resetoptie vinden?

Reputatie 7
Badge +19

@fhemminga

Een back up maken is niet nodig want je hersteld alleen de netwerkinstellingen dus verder geen andere data bijvoorbeeld.

Kijk in je telefoon instellingen even of je ergens resetten kan vinden en dan netwerkinstellingen resetten.

Reageer