Beantwoord

Naar Duitsland bellen niet toegestaan met unlimited abonnement. Deblokkeren kost 115

• 26 april 2021
  • 10 reacties
  • 107 Bekeken

Naar Duitsland bellen is niet toegestaan voor mij met unlimited abonnement. Deblokkeren kost 115 euro.

Ik vind dit waardeloos, volgens de helpdesk moet ik 115 aftikken en dan worden buitenland nummers gedeblokkeerd en ook servicenummers.

Dus 3 maanden kan ik niet veel. Ik mag wel de hoofdprijs aftikken voor dat abonnement, maar gebruiken ho maar.

Internet is ook zeer matig van kwaliteit. Bellen in het centrum gaat het, maar in het buitengebied 0 bereik.

Spijt als haren op mijn hoofd dat ik t-mobile abonnement heb afgesloten.

Ik heb mijn mobiele abonnement al opgezegd  en t-mobile thuis gaat er ook uit.

icon

Beste antwoord door Hajar 26 april 2021, 15:30

Hi @gerardweert 

Ik begrijp je verwarring als je hier niet mee bekend was, maar wij activeren standaard een blokkade voor nieuwe gebruikers voor gebruik in het buitenland en service nummers. Dit doen wij ter bescherming van de klant om zo hoge kosten te voorkomen. Wanneer je de blokkade wilt opheffen dan betaal je dat bedrag en dat wordt vervolgens verrekend met je komende facturen. Je betaling gaat dus absoluut niet verloren, dat betekent dus dat je de komende periode geen afschrijvingen hebt. Ik hoop dat je het begrijpt en dat je klant blijft bij ons! 

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @gerardweert 

Bij het afsluiten van een nieuwe abonnement krijg je een blokkade van 2 maanden op gebruik in buitenland en bellen naar het buitenland volgens mij, erg vervelend maar ik denk dat een moderator deze blokkade wel kan opheffen voor je 😉

Het staat nergens vermeld in de voorwaarden. Anders had ik nooit een t-mobile abonnement afgesloten.

Ik vind dit echt waardeloos.

Heb mijn mobiel abonnement al opgezegd en t-mobile thuis gaat er ook uit.

Reputatie 7
Badge +19

@gerardweert 

Het staat een beetje verstopt maar kijk hier onderaan onder waarom krijg ik een blokkade als ik overstap?

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/overstappen/naar-abonnement

Kom van kpn af, heb nooit prepaid gehad

Reputatie 7
Badge +20

Hi @gerardweert 

Ik begrijp je verwarring als je hier niet mee bekend was, maar wij activeren standaard een blokkade voor nieuwe gebruikers voor gebruik in het buitenland en service nummers. Dit doen wij ter bescherming van de klant om zo hoge kosten te voorkomen. Wanneer je de blokkade wilt opheffen dan betaal je dat bedrag en dat wordt vervolgens verrekend met je komende facturen. Je betaling gaat dus absoluut niet verloren, dat betekent dus dat je de komende periode geen afschrijvingen hebt. Ik hoop dat je het begrijpt en dat je klant blijft bij ons! 

Het staat nergens in de voorwaarden, anders was ik geen klant geworden.

Dit wordt klacht bij jullie en anders maar naar de rechter.

Maar ik moet wel de hoofdprijs betalen iedere maand voor iets wat ik niet kan gebruiken.

Ik heb geprobeerd een nieuw abonnement af te sluiten bij t-mobile.

zie verslag:

Gino (26-4-2021 16:03:04): Hallo, ik ben Gino. Wat kan ik voor je doen vandaag?
Ik (26-4-2021 16:03:36): ik zit bij de kpn met abonnement en wil sim only unlimited
Gino (26-4-2021 16:06:24): ik zie dat je een abonnement bij ons wilt toch?
Gino (26-4-2021 16:06:30): unlimited abonnement.
Ik (26-4-2021 16:06:37): yup
Ik (26-4-2021 16:06:44): ik wil nummerbehoud is dat mogelijk?
Gino (26-4-2021 16:07:49): ja hoor zeker
Ik (26-4-2021 16:07:53): ik zit veel in de grensstreek en ik bel regelmatig naar duitsland of belgie, gaat dat met een unlimited abonnement?
Gino (26-4-2021 16:09:45): wel met een unlimited plus abonnement.
Gino (26-4-2021 16:09:57): die is 2,50 per maand duurder dan de normale unlimitedf.
Ik (26-4-2021 16:10:26): en met een gewone unlimited gaat dat niet of is dat beperkt met het aantal minuten?
Ik (26-4-2021 16:11:24): ik bel niet zo heel veel minuten, maar ik wil toch ooit kunnen bellen als ik in duitsland of belgie ben. Of naar die 2 landen.
Gino (26-4-2021 16:14:27): ja je hebt met normale unlimited 120 belminuten.
Gino (26-4-2021 16:14:33): in het buitenland
Ik (26-4-2021 16:14:52): is daar nog een overgangsperiode voor bij nieuwe klanten, of kan ik meteen bellen in het buitenland?
Gino (26-4-2021 16:15:40): nee je kan meteen bellen.
Ik (26-4-2021 16:16:13): ok, omdat ik ooit hoorde dat nieuwe klanten 3 maanden geen buitenlandse nummers mogen bellen en geen servicenummers. Het is voor mij heel belangrijk dat ik meteen kan bellen
Gino (26-4-2021 16:17:09): 3 maanden wachten is niks van bekent bij mij dus je zou gewoon meteen kunnen beginnen met het bellen in het buitenland.
Ik (26-4-2021 16:17:31): ok, dank je voor je hulp. Je werkt zeker al lang bij t-mobile dat je dat allemaal weet
Gino (26-4-2021 16:19:23): bijna een jaar maar je moet wel het stof goed doornemen wil je er werken :-)

Reputatie 6
Badge +12

Bij deze agent niet bekend, maar in de voorwaarden die je tekent staat het helaas wel. 

Ik heb eindelijk een jongen gevonden die het wel kon regelen.

Wat een prul-firma is dat t-mobile toch.

Zoiets kost je de hele middag, kan ik dat ook ergens declareren?

Opzegging blijft gewoon staan.

En die zwetsers die maar steeds roepen dat het in de voorwaarden staat. Het staat er niet in!!

Reageer