Beantwoord

netwerk feedback


sindskort merk ik dat het netwerk iets verminderd is.. geen idee of dat met temaken heeft dat de tele2 klanten op het tmobile netwerk zitten nu.

maar ik merk dus dat de MS/latency verdubbeld is sindskort en de Jitter ook, dit allemaal perdag getest en vergeleken met oudere speedtests, 

wat mij opviel is dat dus de MS/Latency van 18ms naar 28/32MS is gegaan, en de jitter van een hele mooie 1,8MS wat het was die is gestegen naar minimaal 20ms vaak en vanochtend zelfs 32ms gemeten

gelukkig is de snelheid nog wel prima zoals we gewend zijn.. alleen paar dagen geleden had ik max 5mbit upload, alleen dat is gefixt volgensmij want die is weer op normaal niveau.

En had dus ook gelijk met KPN getest, die haalt nu dus opeens wel 18ms en een keurige 5ms± jitter.

 

maar de feedback/klacht is toch dat de kwaliteit verminderd is ik  hoop dat dit weer verbeterd kan worden

 

regio zuid-holland

icon

Beste antwoord door Waqqas 27 juni 2020, 12:58

In Terneuzen (Zeeland) heb ik binnenshuis een ping van 25-30 ms en een jitter van 5-10 ms, ik merk hier weinig van qua problemen.

In delen van Zuid Holland is inderdaad Tele2 uitgezet zie dit topic :

https://antennekaart.nl/blog/t-mobile-begint-met-inzet-tele2-frequenties-op-eigen-netwerk

Volgens mij zijn de statistieken die je haalt niet zo hoog dat er problemen optreden?

Edit: ik meet via een server net over de grens in België, als ik een server in Zeeland pak dan is het ping 13ms en jitter 1ms

Bekijk origineel

11 reacties

@David oops, volgens mij in verkeerde categorie 

Reputatie 7
Badge +16

In Terneuzen (Zeeland) heb ik binnenshuis een ping van 25-30 ms en een jitter van 5-10 ms, ik merk hier weinig van qua problemen.

In delen van Zuid Holland is inderdaad Tele2 uitgezet zie dit topic :

https://antennekaart.nl/blog/t-mobile-begint-met-inzet-tele2-frequenties-op-eigen-netwerk

Volgens mij zijn de statistieken die je haalt niet zo hoog dat er problemen optreden?

Edit: ik meet via een server net over de grens in België, als ik een server in Zeeland pak dan is het ping 13ms en jitter 1ms

 Klopt gelukkig treden er verder geen problemen op, alleen t viel me op tijdens het testen nadat ik die dag max 5mbit up had toen ben ik eigenlijk blijven testen tot dit resultaat, waar blijkbaar dan de tele2 klanten voor impact zorgen

Ik had toch een beter antwoord verwacht van T-Mobile zelf

Lijkt nu opgelost te zijn, topic dicht

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ijulian,

Het is zeker niet de bedoeling om in je hemd te laten staan en waar nodig reageren we overal op. In eerste instantie is dit echter een Klant-helpt-klant-community, dus de communityleden onderling helpen elkaar met vragen. Waar nodig kan er dan altijd nog een moderator aanschuiven om te reageren op vragen die klanten onderling niet op kunnen lossen of om duidelijkheid te verschaffen.

Goed om te zien dat het in ieder geval bij jou ondertussen is opgelost! Als je nog aanvullende vragen hebt of ergens anders hulp bij nodig hebt, dan horen we het graag van je!

inmiddels 10 dagen geleden ongv en nu is het weer bezig

Reputatie 6
Badge +5

Hi @Ijulian 

Goed dat je aan de bel trekt! Ervaar je de verminderde dekking op een specifieke locatie? Bijvoorbeeld in huis? Wat je dan zou kunnen doen, is een dekkingsklacht indienen via de dekkingskaart. Onze netwerkspecialisten gaan dit dan tot de bodem onderzoeken. Wanneer je aangeeft dat je wilt dat er contact opgenomen wordt, dan zullen zij hun bevindingen met jou delen en eventueel een oplossing bieden! Laat je even weten of het is gelukt? :smile:

Nee De dekking is gewoon optimaal, alleen de performance is wat minder kwa latency en Jitter MS 

Vandaar dat ik het eigenlijk ook niet nodig vond om een klacht in te dienen.. aangezien het namelijk niet alleen in deze regio speelt maar via tweakers.net ook in Groningen en den Bosch etc 

Reputatie 7
Badge +20

@Ijulian,

Mocht je het tóch wat dieper uitgezocht willen hebben, raad ik toch aan om de melding in te dienen via de dekkingskaart. Onze netwerkspecialisten kunnen dit dan voor je uitzoeken en je van meer informatie voorzien. 

Als we nog ergens anders bij kunnen helpen horen we het natuurlijk ook graag! Voor nu een goed weekend! :thumbsup:

Dat er masten (anti 5g? In de fik gezet worden dat zal op een moment opstapelen lijkt me. Als dit bv gebeurt met een mast dan is er tot dat weer opgelapt is minder goede dekking. Hoop niet tenminste dat dit een issue voor langere tijd word of t nu veel slechtere snelheden oplevert of niet dit kost een aardige som elke keer en uiteindelijk moet de klant er aan geloven (of die ettertjes moeten gepakt worden natuurlijk) hmm krijg een Phenius en Furb vibe van die zin. 😂

Reageer