Beantwoord

Netwerk in gevaar door 5G Gekkies

• 13 april 2020
  • 3 reacties
  • 277 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

Ik maak me ernstige zorgen over de bereikbaarheid van het netwerk. De afgelopen dagen worden we iedere dag wakker met het nieuws dat er weer ergens in Nederland zendmasten in de fik worden gestoken door kortzichtige complotdenkers. Zij denken dat elektromagnetische straling, die zendmasten uitzenden, verband houden met het coronavirus. Zij zijn bang dat 5G Frequenties de veroorzaker zijn van het nieuwe Coronavirus. Dit is natuurlijk de reinste onzin. Zeker ook omdat 5G in Nederland nog niet eens aanstaat. 

Toch ben ik bang dat deze praktijken er op de korte termijn voor gaan zorgen dat de mobiele dekking in gevaar komt. Hierdoor zal het mogelijk lastiger worden om hulpdiensten te bereiken. Deze mobiele infrastructuur behoort inmiddels tot de vitale infrastructuur en T-Mobile en andere providers hebben daarom een enorme verantwoordelijkheid. Echter heb ik nog geen reactie van T-Mobile gezien en vraag ik mij af wat T-Mobile en andere telecombedrijven doen om de dekking te garanderen. En wat ze doen om dit soort debielen bij hun zendmasten weg te houden. 

icon

Beste antwoord door Folkert 13 april 2020, 11:34

Hey Stefan,

Er is een speciaal topic https://community.t-mobile.nl/nieuws-345/brandstichting-zendmasten-is-risico-voor-bereikbaarheid-322892 waar T-Mobile haar visie op het probleem geeft.

Monet is de overkoepelende organisatie voor dit soort problemen waar alle providers last van hebben. Zij hebben aangifte gedaan van brandstichting. Verder zal politie en justitie hier werk van moeten maken. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat providers extra zendmasten moeten gaan plaatsen omdat een paar vandalen masten in de fik steken. Dat is de omgekeerde wereld.Hopelijk waait het weer over, tijdens de introductie van 3G en 4G waren er dezelfde protesten.

Groet, Folkert

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @stefan.1997,

Had je al gezien dat er al een topic is voor dit onderwerp?

Overigens helpt het betitelen van mensen als 5G gekkies niet. Ik begrijp de zorg en de emotie, maar laten we het respectvol houden. Ook beter voor de discussie. Bovendien conform de huisregels. 

Reputatie 7
Badge +15

@stefan.1997

Ik denk dat dat meer iets voor de politie is om hier tegen wat te doen, aangiftes worden wel gedaan zie dit topic

https://community.t-mobile.nl/nieuws-345/brandstichting-zendmasten-is-risico-voor-bereikbaarheid-322892

Reputatie 7
Badge +18

Hey Stefan,

Er is een speciaal topic https://community.t-mobile.nl/nieuws-345/brandstichting-zendmasten-is-risico-voor-bereikbaarheid-322892 waar T-Mobile haar visie op het probleem geeft.

Monet is de overkoepelende organisatie voor dit soort problemen waar alle providers last van hebben. Zij hebben aangifte gedaan van brandstichting. Verder zal politie en justitie hier werk van moeten maken. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat providers extra zendmasten moeten gaan plaatsen omdat een paar vandalen masten in de fik steken. Dat is de omgekeerde wereld.Hopelijk waait het weer over, tijdens de introductie van 3G en 4G waren er dezelfde protesten.

Groet, Folkert