Maar in huis heb ik maar 1 streepje 4G en daarom valt deze soms terug naar 3G.
Als hij dan terug valt naar 3G heb ik hierop wel volle verbinding. Ongeveer 10 a 20 seconde later springt het netwerk dan weer op 4G met ongeveer 2 streepjes verbinding. Ik denk dan dat hij op het 900 mhz netwerk zit van 4G. Volgens mij zijn de andere freqenties te zwak ofzo.
Kunnen jullie hier wat aan doen dat de telefoon niet maar steeds blijft switchen?
Beste antwoord door leroy98ecker
Dat is vervelend! :(
Eerst maar even het zekere voor het onzekere met enkele vragen.
- Wat voor telefoon heb je?
- Is je software up-to-date?
- Heb je met andere telefoons ook last van dit probleem?
- Speelt het probleem ook met een andere simkaart van T-Mobile in jouw telefoon?
Ik heb hier soms ook last van met mijn iPhone. Dat ligt er vooral aan hoe ik mijn iPhone vasthoud. Als je de telefoon helemaal omhult met je handen, dan moet je telefoon meer moeite doen om signaal te ontvangen van de masten. Dit speelt vooral in gebieden met slechter bereik. Slechter bereik kan komen door het type isolatie dat gebruikt is, zoals HR++ glas e.d. Ik zie echter wel dat de T-Mobile mast in die wijk erg laag staat (~16 meter). Obstakels zoals bomen (vooral in de warmere perioden), huizen en andere gebouwen kunnen ervoor zorgen dat het bereik wegvalt.
Over het algemeen is het wel zo dat je telefoon sneller contact maakt met een lagere frequentie, omdat hij deze als eerste vindt. Al hebben zowel het netwerk als jouw telefoon de voorkeur om met een hogere frequentie verbonden te zijn omdat daar meer capaciteit op zit, vandaar het zoeken. Nieuwere telefoons maken verbinding met twee of meerdere frequenties tegelijkertijd. Dat wordt LTE-Advanced genoemd.
Dit is natuurlijk uiterst vervelend, want dat eet natuurlijk ook een stuk van je accuduur weg.
T-Mobile kan hier zeker iets aan doen. Zo kunnen ze de mast bijstellen of andere gepaste oplossingen toepassen. Het beste wat je kan doen, is een klacht indienen op de dekkingskaart. T-Mobile zal dan contact met je opnemen over de status en met een passende oplossing komen.
Hopelijk wordt het gauw opgelost. 🙂
Groetjes,
Leroy