Beantwoord

Nokia 3310 en 2G

• 5 maart 2021
  • 7 reacties
  • 100 Bekeken

Hoihoi,

Hoop dat iedereen gezond is.

Ik ben momenteel bij mijn pa op bezoek. Hij heeft 'n nieuwe (prepaid) Nokia 3310 met 2G. Van de provider kreeg hij melding dat 2G stopt, en nu is hij bang dat hij weer 'n andere mobiel noet zoeken.

2G heeft toch alleen invloed op de internet functie, of vergis ik me hierin?

Ik hoop dat iemand, in eenvoudige woorden, me kan verduidelijken wat er precies gaat gebeuren.

Alvast dank ☺️

icon

Beste antwoord door CrisTien 5 maart 2021, 15:58

Hallo @Budgie82  Welkom! Ja hoor redelijk gezond maar behoorlijk genoeg van al de regels.

Nu jullie probleem. Hopelijk heb je iets aan Deze uitleg?

Hebben jullie nog vragen stel ze dan, er is altijd wel iemand die het antwoord weet.

Stay safe, stay strong.

Fijn weekend ook voor je pa

Wil je meer uitleg over het uitzetten van het 2G-netwerk, je mobiele telefoon of heb je andere vragen?
Bel dan met 0800-7123 .

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Budgie82  Welkom! Ja hoor redelijk gezond maar behoorlijk genoeg van al de regels.

Nu jullie probleem. Hopelijk heb je iets aan Deze uitleg?

Hebben jullie nog vragen stel ze dan, er is altijd wel iemand die het antwoord weet.

Stay safe, stay strong.

Fijn weekend ook voor je pa

Wil je meer uitleg over het uitzetten van het 2G-netwerk, je mobiele telefoon of heb je andere vragen?
Bel dan met 0800-7123 .

Hoihoi,

Dank U wel.

Ik had die link inderdaad al gelezen, alleen os me niet duidelijk of 't de hele verbinding is, of alleen 't internet via de prepay (in dit geval)

Ik ben behoorlijk technisch, alleen de mobiele wereld is niet zo bekend voor me helaas, hihihihi

Reputatie 7
Badge +20

@Budgie82  Helaas kan hij er dan ook niet meer mee bellen.

Deze tekst heb ik voor je gevonden op Bellen.com

Wat is 2G?

2G is het oudste operationele mobiele netwerk, beter bekend als GSM-netwerk. Met name geschikt voor bellen en sms'en. Vooral KPN gebruikt het voor de uitvoering van een groot aantal zakelijke diensten die langzaam internet nodig hebben. Dit geldt niet voor T-Mobile. Deze partij is al gedeeltelijk gestopt met 2G en stopt in de zomer van 2021 dus helemaal.

Stop ondersteuning 2G

T-Mobile zou op 15 november 2020 stoppen met het ondersteunen van verkeer op haar 2G netwerk. Maar zoals nu blijkt kun je tot 1 juni 2021 gebruik blijven maken van dit netwerk. Daarna krijg je met een mobiele telefoon die alleen geschikt is voor 2G, bij T-Mobile geen verbinding meer. Dit geldt ook voor klanten van Ben en Simpel, die zitten op hetzelfde netwerk. Alle klanten van de T-Mobile dochter Tele2 kunnen alleen gebruik maken van 4G, dus daar levert het geen problemen op.

Ahhh, super!

Enorm bedankt, dat maakt 't meteen 'n stuk duidelijker voor ons.

Hartelijk dank, en heel fijn weekend 🍀

Reputatie 7
Badge +20

@Budgie82 Ik hoor zojuist dat de nieuwe 3310 wel 4G heeft. Die gsm is dus wel geschikt.
Sorry dat je vader dan een nieuwe telefoon moet kopen. 
Groetjes

Ik zal 't doorgeven, dank U nogmaals 👍🏻

Hij is al druk aan 't snuffelen op internet, hahahaa. Gezellig window shoppen vanuit huis 😉

Reputatie 6
Badge +12

Dan moet het echt een nieuwe Nokia 3310 zijn, zoals je hier ziet.

Reageer