Vraag

Nummer niet bereikbaar

  • 11 juni 2020
  • 11 reacties
  • 1105 Bekeken

Sinds de overstap van Vodafone naar T-mobile (door mijn werkgever) ben ik er meerdere keren op gewezen dat ik telefonisch niet bereikbaar ben, terwijl mijn telefoon wel aan staat. De beller krijgt dan ‘momenteel is dit nummer niet bereikbaar, probeer het later nogmaals’ te horen. Mijn telefoon geeft niets door, dus ook geen melding van een gemiste oproep o.i.d (ik weet dus niet hoeveel oproepen ik mis). Sommige (andere) bellers kunnen mij dan wel bereiken.

Op advies van medewerkers van T-Mobile heb ik meerdere instellingen op mijn telefoon gecontroleerd, resets uitgevoerd (zowel voor m’n telefoon als voor het netwerk), nieuwe simkaarten geprobeerd, allemaal zonder succes.

Van twee personen die mij niet kunnen bereiken weet ik dat zij een Vodafone abonnement hebben. Onlangs ben ik erachter gekomen dat als zij langer aan de lijn blijven en de boodschap afwachten, mijn telefoon alsnog overgaat en dan toch bereikbaar blijk. Dus ‘technisch’ gezien kan er wel een verbinding tot stand komen. Uiteraard is dit geen oplossing want niet alle bellers zullen zo lang aan de lijn blijven.

Ik hoop dat dit snel kan worden opgelost want het loopt al een tijdje en ik nu via dit forum zie dat meerdere personen dit probleem hebben.


11 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Hi @Hans_HvA 

Ik begrijp heel goed dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt hebben. Je wil natuurlijk bereikbaar zijn voor iedereen! Uiteraard gaan we samen naar de oorzaak van het probleem zoeken en vervolgens kan ik dit eventueel gaan doorzetten voor jou zodat mijn collega's dit verder kunnen uitzoeken. Kun jij zelf wel naar Vodafone-gebruikers bellen? En andere nummers kunnen jou dus wel gewoon bereiken? Gebeurt dit nog op specifieke locaties of geldt dit altijd en overal? Lukt het je om 3 recente voorbeelden te geven van dagen en tijdstippen waarop de calls mislukt zijn? Kun je me tot slot ook vertellen welk toestel je precies gebruikt? Ervaar je dit probleem ook als je jouw simkaart in een ander toestel stopt?

Ik weet dat het nogal wat vragen zijn, maar hiermee kan ik jou zo goed mogelijk verder helpen. Ik hoor het graag! :smile:

Hallo Evy,

Dank voor je snelle reactie. Alvast wat antwoorden: ik kan zelf wel naar deze Vodafone gebruikers bellen en andere nummers kunnen mij wel bereiken (al weet ik natuurlijk niet precies wat ik mis). Het probleem doet zich voor op verschillende locaties waar het bereik gewoonlijk goed is. Ik gebruik een Iphone 7 maar heb het ook met een Iphone 6 geprobeerd en dat maakte geen verschil. Ik ga je later vandaag een apart berichtje sturen met enkele voorbeelden.

Groet.

Hallo, nog steeds niet opgelost… Vandaag werd ik wederom door een Vodafone gebruiker gewezen op dit probleem. Als die persoon ‘mijn’ bericht afwacht en niets doet, gaat mijn telefoon wel over.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Hans_HvA 

Ik kijk graag met je mee naar een oplossing. Ervaar je dit overal of op een specifieke locatie? Kun je wel door andere Vodafone gebruikers bellen of gaat het om een specifiek nummer? Gebruik je nog steeds een iPhone 7 en wat gebeurt er als je je simkaart in een ander toestel doet? Kun je mij ook 3 recente voorbeelden geven van dagen en tijdstippen waarop de calls mislukt zijn? Dan kan ik dit doorzetten naar de specialisten. 

Ik hoor graag van je!

Hallo Hajar, dank je voor je reactie. Ik moet je eerlijk zeggen dat de vragen die je stelt ik al meerdere keren heb beantwoord. Het gaat om meerdere nummers (alleen van Vodafone), het is niet locatie afhankelijk en ik heb verschillende simkaarten geprobeerd en meerdere telefoons (vandaag nog een Iphone 8 waarvan ik je de gebelde nummers apart zal doorsturen) maar dat maakt allemaal niet uit want ik blijf onbereikbaar!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Hans_HvA 

Ik heb je een privébericht gestuurd. 

@Hajar ik ervaar exact dezelfde problemen als @Hans_HvA. Ik heb ook dezelfde oplossingen getracht, maar het probleem blijft; Een onbekend aantal Vodafone nummers krijgen de melding ‘momenteel is dit nummer niet bereikbaar, probeer het later nogmaals’ terwijl mijn telefoon gewoon aan staat. Net als Hans_HvA ben ook overgestapt van Vodafone naar T-mobile. 

Ik ben daarom heel benieuwd hoe ik dit op kan lossen.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Etera 

Ik zie dat je een zakelijk aansluiting hebt bij ons. Je kan gratis bellen met onze zakelijke klantenservice op dit nummer 0800-7123 en dan helpen ze je graag verder!

Dit is het antwoord van de “Servicedesk DETRON”:

“Bent u geporteerd van Vodafone naar T-Mobile? Zoja, dan zou u contact op moeten nemen met Vodafone.”

 

M.a.w: Ga maar bij iemand anders zeuren en val ons niet lastig. Alsof ik daar niet tegen dezelfde muur aanloop. Teleurstellend!

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Hans,

Heb je ook al contact met Vodafone gehad? Schijnbaar is het misgegaan met de nummerportering en is er en deel als het ware “achtergebleven” bij Vodafone, waardoor dit verkeerd gaat. Zij zouden je hier verder bij moeten kunnen helpen.

We horen graag van je of het gelukt is! 

Natuurlijk heb ik eerder contact gehad met Vodafone, maar zij verwijzen mij telkens naar T-mobile. Maar goed, ik heb nogmaals contact gezocht met Vodafone omdat je soms wel eens geluk kan hebben met de persoon die je helpt, maar helaas: “ Welkom op de Vodafone Community!
Ik kan me voorstellen dat dit behoorlijk vervelend is en je dit zo snel mogelijk opgelost wilt hebben.
Hoe graag ik het ook wil oplossen voor je, dient T-mobile een onderzoek aan te maken betreft nummerportering niet correct verlopen is. Dit is helaas niet iets wat ik voor je kan doen. T-mobile dient het onderzoek aan te maken omdat het nummer nu bij hun zit. Wij kunnen niet controleren waarom het niet werkt op jouw nummer of waar het mis is gegaan omdat je nummer niet actief is bij ons.”

https://forum.vodafone.nl/stel-je-vraag-116/onbereikbaar-voor-vodafone-abonees-302894

 

Reageer