Sinds de overstap van Vodafone naar T-mobile (door mijn werkgever) ben ik er meerdere keren op gewezen dat ik telefonisch niet bereikbaar ben, terwijl mijn telefoon wel aan staat. De beller krijgt dan ‘momenteel is dit nummer niet bereikbaar, probeer het later nogmaals’ te horen. Mijn telefoon geeft niets door, dus ook geen melding van een gemiste oproep o.i.d (ik weet dus niet hoeveel oproepen ik mis). Sommige (andere) bellers kunnen mij dan wel bereiken.
Op advies van medewerkers van T-Mobile heb ik meerdere instellingen op mijn telefoon gecontroleerd, resets uitgevoerd (zowel voor m’n telefoon als voor het netwerk), nieuwe simkaarten geprobeerd, allemaal zonder succes.
Van twee personen die mij niet kunnen bereiken weet ik dat zij een Vodafone abonnement hebben. Onlangs ben ik erachter gekomen dat als zij langer aan de lijn blijven en de boodschap afwachten, mijn telefoon alsnog overgaat en dan toch bereikbaar blijk. Dus ‘technisch’ gezien kan er wel een verbinding tot stand komen. Uiteraard is dit geen oplossing want niet alle bellers zullen zo lang aan de lijn blijven.
Ik hoop dat dit snel kan worden opgelost want het loopt al een tijdje en ik nu via dit forum zie dat meerdere personen dit probleem hebben.