Beantwoord

Nummerovername loopt helemaal fout/lukt niet

  • 14 februari 2021
  • 6 reacties
  • 60 Bekeken

Ben er eigenlijk wel helemaal klaar mee. Al 4 dagen hang ik bij KS aan de draad om de nummerportering van Tele2 naar TMobile op orde te krijgen

 

Deze portering achteraf was al in november aangevraagd en goedgekeurd. Afgelopen donderdag 11-02 om 08:30 zou het nummer van Tele2 overgezet worden naar TMobile. Ik kreeg daar een sms over van TMobile op het tijdelijke nummer wat ik van hen heb gekregen. Dit is dus op de één of andere wijze niet gelukt. 

Heb diverse keren contact opgenomen met de KS die mij te kennen gaf dat ik eerst maar 48 uur moest wachten en geduld moest hebben. Gisteren 13-02 zou het dus gelukt moeten zijn. Helaas niet dus. Wederom contact gehad 13-02 om 09:30 uur en die medewerker is er achteraan gegaan en het zou dus 13-02 in orde zijn.  Helaas wederom weer niet in orde. Vandaag nog steeds geen nummerportering. 

Het nummer wat ik zou moeten krijgen is een nummer wat ik al 26 jaar heb. Ik hoop dat men begrijpt welk een ellende er is als men dat nummer niet meer kan gebruiken. Alle contacten kunnen mij niet bereiken. Inloggen met 2FA op diverse account is niet mogelijk vanwege de codes die ik op de telefoon ontvang, Ziekenhuis , doctoren, klanten die ik als vrijwillige mantelverzorger heb kunnen mij niet bereiken en onnoemelijk veel meer ellende omdat men de nummerportering maar niet voor elkaar krijgt

Ik Heb geen Facebook of Twitter om contact op te nemen en mijn verhaal op die manier wereldkundig te maken dus doe ik het op deze manier via het forum in de hoop dat het een webcaremedewerker opvalt en dat deze in deze case duikt en kan zorgen dat dit in orde komt

Voor de medewerker heb ik een referentienummer.

Nogmaals het is pure ellende dat men dit niet/ nog niet heeft kunnen fixen

icon

Beste antwoord door Hajar 15 februari 2021, 11:13

Hi @Heppieboeddah 

Ik begrijp heel goed dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt hebben. Ik zie dat je mijn collega hebt gesproken en dat je einde van de middag weer terug wordt gebeld met een update. Ik hoop dat het snel wordt opgelost!

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +12

De 'wachttijd' is normaal bedoeld zodat andere providers de verandering hebben opgepakt en doorgevoerd. Alleen de activatie van de sinkaart door de ontvangende provider moet altijd direct gebeuren.

Als er iets mis gaat blijft de sim op het netwerk van de oude provider actief. Dat is ook niet gebeurd begrijp ik uit jouw verhaal?

Moderators zijn ook maar klantenservice medewerkers. Dus die kunnen niet zelf de achterliggende systemen in. In het weekend wordt er ook niet geporteerd, de backoffice's zijn niet geopend.

Mijn advies zou zijn om morgen weer contact met de directe telefonische klantenservice te zoeken en te vragen een ticket naar de backoffice te sturen.

@Eric,

 

Dank voor je reactie. 

Dat contact a.s. maandag had ik toch al voorzien, maar soms denk je niet geschoten is altijd mis.

Het is de 1ste keer niet goed gegaan en dan denk je al snel waarom zou het dan nu maandag wel goed gaan.

Had in de gesprekken met de KS al aangegeven dat als het éénmaal fout gaat het fout blijft gaan. Murphy. Dus had ik hen verzocht iemand even persoonlijk aan de knoppen te zetten die die overname dan handmatig doorvoert. Dat is dan vrijdag door de KS en ook zaterdag toegezegd door de KS. Helaas dus niet gebeurd.

De tijdelijke sim van TMobile is dus wel actief en het oude nummer is niet actief als antwoord op je vraag

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Heppieboeddah 

Ik begrijp heel goed dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt hebben. Ik zie dat je mijn collega hebt gesproken en dat je einde van de middag weer terug wordt gebeld met een update. Ik hoop dat het snel wordt opgelost!

Hi @Heppieboeddah 

Ik begrijp heel goed dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt hebben. Ik zie dat je mijn collega hebt gesproken en dat je einde van de middag weer terug wordt gebeld met een update. Ik hoop dat het snel wordt opgelost!

Hajar, dat hoor ik nu al 4 dagen?!  En ik hoor dan ook al 4 dagen dat het eind van de middag zou zijn opgelost. Denk dat ik vanavond hetzelfde ga horen: We zijn er mee bezig

 

Lijkt mij dat dit gewoon ge-escaleerd moet gaan worden opdat er bij nummerbehoud even een mens aan de knoppen gaat zitten en dit handmatig meteen regelt

En de hoop die je uitspreekt is dezelfde hoop die ik heb en ook de hoop van de 4 medewerkers van KS die ik de afgelopen dagen heb gesproken

 

Hajar, met hoop kan ik nog steeds niet gebeld worden op het nummer wat bij alles en iedereen bekend is en erger sms codes niet ontvangen voor allerlei instanties waar 2Fa is ingeschakeld

Ergo, graag opschalen en een mens dit in orde laten maken..

 

Groet

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Heppieboeddah 

Ik zie dat onze technische specialisten druk bezig zijn om je nummer zo snel mogelijk over te zetten. Ik kan je geen indicatie geven van wanneer het wordt opgelost, maar weet dat ze ermee bezig zijn! Oprechte excuses voor het ongemak!

Hi @Heppieboeddah 

Ik zie dat onze technische specialisten druk bezig zijn om je nummer zo snel mogelijk over te zetten. Ik kan je geen indicatie geven van wanneer het wordt opgelost, maar weet dat ze ermee bezig zijn! Oprechte excuses voor het ongemak!

Inmiddels is het voor elkaar. Dank

Reageer