Beantwoord

Op mijn toestel staat 3G i.p.v. 4G

• 27 januari 2018
  • 5 reacties
  • 10538 Bekeken

Op mijn iPhone 8 staat ontvangst 3G i.p.v. 4G? Het gebied waar ik woon zou 4G moeten hebben.
icon

Beste antwoord door Jaimy 29 januari 2018, 13:43

Hoi Afsteffen,

Omdat dit natuurlijk gewoon goed zou moeten werken, denk ik meteen even met je mee!

Staat jouw toestel wel via de instellingen ingesteld op 4G? Dit kun je zien via Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Schakel 4G in. Daarnaast ben ik net als Jan benieuwd of je dit probleem op meerdere locaties ervaart? En hoe gaat het als je de simkaart in een ander toestel stopt?

Een heleboel vragen, maar ik hoop er op deze manier achter te komen wat de oorzaak hiervan is. Aan de hand daarvan kan ik je goed adviseren, zodat je zo snel mogelijk weer op en top van je toestel kunt genieten. :D

Ik hoor van je!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Is dit overal of alleen waar je woont ? , weet wel dat er problemen waren of zijn op het netwerk met iphone
Reputatie 6
Badge +11
@afsteffen
Bij de EU variant van de iPhone8 op het TMO NL netwerk is dit probleem bekend voor zover ik mij herinnner. Wellicht grondig zoeken op (internationale) fora of er geen probleem van maken: Zolang je met mobiele netwerk verbonden bent, zou ook best nog wel eens een voordeel kunnen zijn gezien geen VoLTE en de chipset karakteristieken van Intel in de EU iPhone8, maar dat is gissen want dat kun je alleen goed in laboratorium omgeving bepalen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Afsteffen,

Omdat dit natuurlijk gewoon goed zou moeten werken, denk ik meteen even met je mee!

Staat jouw toestel wel via de instellingen ingesteld op 4G? Dit kun je zien via Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Schakel 4G in. Daarnaast ben ik net als Jan benieuwd of je dit probleem op meerdere locaties ervaart? En hoe gaat het als je de simkaart in een ander toestel stopt?

Een heleboel vragen, maar ik hoop er op deze manier achter te komen wat de oorzaak hiervan is. Aan de hand daarvan kan ik je goed adviseren, zodat je zo snel mogelijk weer op en top van je toestel kunt genieten. :D

Ik hoor van je!
Hallo Jaimy, bedankt. Opgelost. Het lag aan de instellingen. Dat kon ik niet vinden. Nu heb ik 4G. Groet Andre.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Andre,

Fijn om te lezen dat het is opgelost door de instellingen aan te passen! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan weet je de Community te vinden. 😃

Reageer