Opgelost: [19-04-2019 T-Mobile Thuis] Problemen vast internet T-Mobile Thuis omgeving Utrecht

• 19 april 2019
  • 66 reacties
  • 14139 Bekeken

Toon eerste reactie

66 reacties

Wij hebben ook nog steeds geen internet postcode 5241
Sorry bedoel 3541
3452 geen Internet
Postcode 3452 al meer dan 6 uur geen tv en internet. Hoelang gaat dit nog duren?? Heb inmiddels aardig wat verbruikt via mijn mobiele internetbundel.
Reputatie 1
Update 20:04 uur
Voor een aantal klanten zijn de problemen nog niet verholpen. Het betreft klanten uit onderstaande postcode gebieden. We zijn de oorzaak aan het onderzoeken.

3521
3526
3527
3531
3532
3533
3544

Update 18:01 uur
De problemen lijken verholpen, mocht je nog problemen ervaren herstart dan even de modem en eventueel de media convertor. Excuses voor het ongemak!

16:40 uur
We ontvangen signalen van klanten die problemen met Internet en Bellen ervaren in de omgeving Utrecht. We zijn het op dit moment aan het onderzoeken en houden jullie op de hoogte!

Hoe lang duurt het nog?????????? Dit is totaal onaanvaardbaar. Ruim 5 uur lang al geen internet.
Ook geen internet (wel tv) op postcode 3545 (stond er nog niet bij). Best wel vervelend.
Dit is echt onacceptabel. Al vanaf 16:00u geen internet. Hoelang gaat dit nog duren?????????
3527xr xxxxx
3533 nog steeds geen internet. Wel echt vervelend jongens.
Wat is de oorzaak van de storing? Waarom worden daarover geen details gedeeld anders dan de zoethouder 'we zijn ermee bezig'?
This is ridiculous. No internet for almost the whole day. 3543
Reputatie 1
Een meer open communicatie is in dit soort gevallen wel altijd fijn (ook al zou het iets zijn als "helaas het ligt bij een andere partij"). Natuurlijk is het relatief kort, maar mensen zijn wel afhankelijk tegenwoordig van een werkende internetverbinding (bijvoorbeeld werk of kattenfilmpjes)
Reputatie 7
Badge +7
Update 23:21 uur
Het onderzoek is nog in volle gang en we blijven onverminderd doorwerken om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen.
Hoop dat jullie nog steeds bezig zijn. Goede vrijdag is geen goede vrijdag geworden.
Hardnekkig probleem dit en fijn dat jullie doorwerken 👌🏼 Zal wel behoorlijk frustrerend zijn. Petje af voor de inzet 🤘

Succes!
Ik zit even naar de Ping van @chob te kijken en daar zit wel een goede hint in. Want die spreekt over een negatieve timestamp.

Dat zou verklaren waarom een TSL handshake momenteel niet werkt. Werkt namelijk alleen als de datum van de verschillende punten niet te ver afwijkt.

Staat er ergens een node niet op tijd? Er is wel net die epoch roll over geweest van oudere GPS chips. Welke gebruikt worden om de precieze (transactie) tijd te syncen.
Nog steeds teleurstelling. Nog geen nieuwe berichten. Vertrouwen en teveredenheid van enkele jaren ebt weg.
Hier ook nog steeds geen verbinding
Reputatie 1
Bedankt voor de harde inzet. Eerste echte storing sinds ik bij jullie zit sinds ik in Augustus 2017 ben verhuisd. En daarvoor in ander gebied voor 2j met T-Mobile voor Thuis glas. Aangezien ik voor mijn werk ook in (glas) netwerken zit, ben ik heel benieuwd naar wat dit probleem veroorzaakt.

Postcodegebied 3543 heeft ook sinds gisteren 16:35 problemen. Het vreemde is inderdaad dat de router niet down is. Apparaten erachter geven ook random aan dat ze wel/niet verbonden zijn. Bij mij lijkt het begin donderdagavond te zijn. Toen stopte mijn Soundbar plots met WiFi connectie en ook andere apparaten van me hadden geen connectie meer. Dus als eerste de verschillende AP's en router gereboot en de andere devices leken weer normaal te werken. Alleen die soundbar niet, dus daar wilde ik in het weekend naar kijken wat dat kon zijn.

Kon gek genoeg wel op afstand bij mn router komen (Mikrotik), dat maakte het zo vreemd toen ik de melding van mijn Synology NAS kreeg dat hij offline was gegaan. Kon mijn externe IP ook gewoon pingen. Overigens ook getest met de standaard Draytek van T-mobile en doet precies zelfde. Krijg uiteraard een ander WAN IP en apparaten erachter denken dat ze soms wel soms geen internet hebben en uiteindelijk idd geen actieve connectie.

Heb gelukkig mijn mobiele T-Mobile Unlimited abo nog die zonder problemen werkt.

In mijn auto met ingebouwde navigatie gingen de systemen ook nogal raar doen door die tijdbug met GPS. Zelfs mn Android Auto werkte niet meer, omdat de klok niet synchroon liep...
Mensen doen wel dramatisch hier ("Het vertrouwen is weg"). Als je 99,999% uptime had verwacht, dan had je een zakelijke internetlijn moeten nemen met SLA afspraken.

Ook ik heb last van de downtime, maar heb gewoon een hotspot opgezet en kan weer lekker verder. Daarnaast, het is mooi weer, dus misschien kunnen de keyboard warriors die hier klagen wat zonnestralen oppikken.

Mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Had een zakelijke lijn genomen als je niet een paar uur zonder internet kan.

Succes nog voor de engineers die hard bezig zijn! En neem lekker de tijd, ik geniet eigenlijk wel van die reacties van die crybabies hier.

PS: Jullie klagen wel, maar weten jullie zeker dat het een T-Mobile probleem is? Nooit aan gedacht dat het Reggefiber kan zijn?
Gelukkig! Een relativerende snoeverd die geniet van de lucht van zijn eigen scheten! En niet veel toevoegd aan het probleem.
Gelukkig! Een relativerende snoeverd die geniet van de lucht van zijn eigen scheten! En niet veel toevoegd aan het probleem.

Als het echt zo'n ramp is dat je even geen internet hebt, dan kun je ook een Hotspot opzetten of even naar de buren gaan om te vragen of je gebruik mag maken van hun WiFi. Ik bedoel, opties zat!

Als je vertrouwen weg is door een storing (lol) dan hoepel je toch op naar een andere ISP? Maar je moet niet klagen dat je geen 99,9999% uptime hebt met je huis, tuin en keuken internetverbinding. En daarnaast, misschien moet je wel bij Reggefiber klagen en niet bij T-Mobile.

Ach ja, misschien is het ook allemaal best moeilijk te begrijpen. Sjonnies zijn nou eenmaal snel gepikeert als iets niet naar hun zin gaat....
Reputatie 1
Mensen doen wel dramatisch hier ("Het vertrouwen is weg"). Als je 99,999% uptime had verwacht, dan had je een zakelijke internetlijn moeten nemen met SLA afspraken.

Ook ik heb last van de downtime, maar heb gewoon een hotspot opgezet en kan weer lekker verder. Daarnaast, het is mooi weer, dus misschien kunnen de keyboard warriors die hier klagen wat zonnestralen oppikken.

Mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Had een zakelijke lijn genomen als je niet een paar uur zonder internet kan.

Succes nog voor de engineers die hard bezig zijn! En neem lekker de tijd, ik geniet eigenlijk wel van die reacties van die crybabies hier.

PS: Jullie klagen wel, maar weten jullie zeker dat het een T-Mobile probleem is? Nooit aan gedacht dat het Reggefiber kan zijn?

Altijd weer leuk om te zien dat mensen meteen veels te tof gaan doen. Enige wat gevraagd wordt is wat transparantie. Aan je reactie te zien ben je zelf ook gewoon een keyboard warrior 😉

Altijd weer leuk om te zien dat mensen meteen veels te tof gaan doen. Enige wat gevraagd wordt is wat transparantie. Aan je reactie te zien ben je zelf ook gewoon een keyboard warrior ;)

Klopt! Op de mobiel! Loop nu lekker door de stad en ben van de zon aan het genieten terwijl jullie je druk maken. Het is namelijk niet zo dat T-Mobile nou elke dag er uit ligt...
Reputatie 2
zaterdag ochtend 3541 nog geen internet

Reageer