[Opgelost] Problemen met bellen en internetten
We ontvangen meldingen dat klanten niet kunnen bellen en internetten. We zijn inmiddels een onderzoek gestart en doen er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Sorry voor het ongemak!
Updates zullen we in dit topic delen.
Update 02:57: Het probleem is opgelost, de klanten die er last van hebben gehad kunnen weer bellen en internetten.
Updates zullen we in dit topic delen.
Update 02:57: Het probleem is opgelost, de klanten die er last van hebben gehad kunnen weer bellen en internetten.
Page 1 / 3
Reputatie 1
Is ook opgelost dat de storingschecker niet werkt? Dat heel deze massale storing NIET op de storingschecker heeft gestaan?
Nope, zelfs als ze alleen passief bewaken moeten ze het bijna direct weten. In ieder geval bij een storing als deze moet dat direct zichtbaar zijn in een plotselinge drop in dataverbruik en telefoontjes op het network.
En als allestoringen de aangewezen plek is, dan moet t-mobile die pagina maar weergeven bij het storingsoverzicht op hun site. Net als dat het prima is als ze ook twitter gebruiken, maar zet dan je eigen webcare feed ook op de storingspagina. Moest nu weer mijn twitter gegevens opzoeken om alle berichten daarvan te kunnen lezen. En wat als ze dan ineens op facebook omschakelen of whatsapp. Gebruik gewoon de eigen middelen.
Update: Het probleem is onder controle, de klanten die er last van hebben gehad kunnen weer bellen en internetten. Het kan helpen om even je toestel uit en aan te zetten. Laten jullie weten wat jullie ervaringen zijn?
In Driebergen-Rijsenburg werkt het ook weer! Bedankt T-Mobile!
In Loosdrecht lijkt het probleem opgelost. "Geen service" is weg.... "T-Mobile" is weer zichtbaar....
We zijn weer online.
Chill dat het in de avond ontstaan is en niet midden in de dag zeg..
Reputatie 2
Nope, zelfs als ze alleen passief bewaken moeten ze het bijna direct weten. In ieder geval bij een storing als deze moet dat direct zichtbaar zijn in een plotselinge drop in dataverbruik en telefoontjes op het network.
En als allestoringen de aangewezen plek is, dan moet t-mobile die pagina maar weergeven bij het storingsoverzicht op hun site. Net als dat het prima is als ze ook twitter gebruiken, maar zet dan je eigen webcare feed ook op de storingspagina. Moest nu weer mijn twitter gegevens opzoeken om alle berichten daarvan te kunnen lezen. En wat als ze dan ineens op facebook omschakelen of whatsapp. Gebruik gewoon de eigen middelen.
Schandalig. Nog nooit meegemaakt bij t-mobile. Hopelijk is dit de eerste en de laatste keer. 😤
Update: We zijn momenteel nog steeds hard aan het werk om het probleem om te lossen. Zodra wij meer weten zullen we dit met jullie delen.
https://imgur.com/5bvdyvA
is dat ding om klanten het bos in te sturen? Jullie weten van de storing, maar hij wordt gewoon niet in de storingschecker gezet? Verklaar?
De storing is ondertussen al vanaf 22:00 present, ook bekend bij de provider maar dan niet de Storingskaart updaten is wel erg slecht imo.
https://imgur.com/5bvdyvA
is dat ding om klanten het bos in te sturen? Jullie weten van de storing, maar hij wordt gewoon niet in de storingschecker gezet? Verklaar?
Updates? Vertel eens wat meer! Status update.. verwachtingen?
Shit dat postte ik halverwege m'n zin. Nu klink ik als een debiel. Laat maar. Fix je storing 😊
Update je storing kaart. Ik snap wel hoe
Duurd wel lang voor er een update uitkomt.... Hoe lang gaat dit nog duren?
Idd hier in maarssen ook problemen. Dit heb ik al de hele avond.
Reputatie 2
In mijn geval is het een geinformeerde gok. Dit soort systemen werkt met 'watchdogs'. Dat houdt in dat zo'n toren zich periodiek meld, of door een extern iets periodiek aangeroepen wordt om te kijken of het nog reageert. Zolang het reageert, is er, in die functionaliteit, geen storing, de mast werkt dan nog.
Reageer je nu namens leroy98ecker ? :?
Maar verder zou zo'n systeem als het bewaakt wordt zich OK moeten melden. ik vraag me af of je dat dan weer geautomatiseerd door moet geven aan het publiek, zeker gezien storingen normaal niet zo lang duren.
Echter, dat wil dus niet zeggen dat er geen storing is. En klaarblijkelijk is die storingchecker een geautomatiseerd ding wat alleen kijkt of masten nog werken, meer niet. Kennelijk niet bij te werken door eigen t-mobile personeel. Lees: volstrekt waardeloos.
Blijkbaar is de kaart wel aan te passen, gezien je andere post. Zat er zelf ook al aan te denken om screenshot daarvan te posten. Want nu is het ook duidelijk dat als er een storing is, dit ook niet direct duidelijk wordt weergegeven. Ik verwacht om op de overzichtskaart al pins te zien waar er storingen zijn en niet dat je ver moet inzoomen. En dan zijn er gebieden waar er dan nog maar 1 pixel gekleurd is.
Gezien mijn eigen IT-werkzaamheden weet ik ook dat 95% van de keren dat mensen roepen 'storing' of 'het ligt aan de computer', dat het toch echt aan de mensen zelf ligt. Dat particulieren dus geen storingen kunnen melden op die storingschecker, alle begrip voor.
En 95% van de mensen denkt in eerste instantie ook dat het aan hen ligt en gaat van alles aanpassen/proberen waarna als de storing is opgelost ze alsnog een probleem hebben, daarom moet een provider ook direct bij een storing hun meldingen goed voor elkaar hebben, zowel op internetpagina als in de telefooncentrale van de support.
In soest is er ook storing kan niet gebeld worden etc geen internet
Reputatie 1
[quote=leroy98ecker]
Ik zie intussen nu oranje 'wolken' verschijnen op de storingskaart. ;)
Eh.. https://imgur.com/PlOKojW
één miniscuul oranje wolkje, wat 'verminderd' betekend. Terwijl minimaal het GEHELE gebied op die foto niet 'verminderd' is maar gewoon 'totaal kaputt'.
Een verstoring van iets, kan zelf veroorzaakt zijn. Als ik op een server een service stop, is dat een verstoring. Dat kan ook geplanned onderhoud zijn. Crashed er echter iets, en is het kapot, zonder dat het geplanned was, DAN is het een storing of incident.
En die 'storingskaart' laat dit dus kennelijk maar hééééél beperkt zien, en is kennelijk ook niet door eigen t-mobile personeel te updaten. Oftewel: het ding is klantenbedrog en volstrekt nutteloos.
Overigens.. één miniscuul oranje wolkje terwijl het nu al minimaal 3 uur volledig plat ligt..
Ik zie intussen nu oranje 'wolken' verschijnen op de storingskaart. ;)
Eh.. https://imgur.com/PlOKojW
één miniscuul oranje wolkje, wat 'verminderd' betekend. Terwijl minimaal het GEHELE gebied op die foto niet 'verminderd' is maar gewoon 'totaal kaputt'.
Een verstoring van iets, kan zelf veroorzaakt zijn. Als ik op een server een service stop, is dat een verstoring. Dat kan ook geplanned onderhoud zijn. Crashed er echter iets, en is het kapot, zonder dat het geplanned was, DAN is het een storing of incident.
En die 'storingskaart' laat dit dus kennelijk maar hééééél beperkt zien, en is kennelijk ook niet door eigen t-mobile personeel te updaten. Oftewel: het ding is klantenbedrog en volstrekt nutteloos.
Overigens.. één miniscuul oranje wolkje terwijl het nu al minimaal 3 uur volledig plat ligt..
Reputatie 1
Weet je of dat laatste de normale gang van zaken is (dat masten zelf blijkbaar storing melden, als er maar data-verbinding is via fiber), of gis je hier naar.
In mijn geval is het een geinformeerde gok. Dit soort systemen werkt met 'watchdogs'. Dat houdt in dat zo'n toren zich periodiek meld, of door een extern iets periodiek aangeroepen wordt om te kijken of het nog reageert. Zolang het reageert, is er, in die functionaliteit, geen storing, de mast werkt dan nog.
Echter, dat wil dus niet zeggen dat er geen storing is. En klaarblijkelijk is die storingchecker een geautomatiseerd ding wat alleen kijkt of masten nog werken, meer niet. Kennelijk niet bij te werken door eigen t-mobile personeel. Lees: volstrekt waardeloos.
Heb zelf ook op de storingskaart mijn adres aangemeld, die melding wordt ook niet zichtbaar.
Dit is, op zichzelf, wél volstrekt logisch. Gezien mijn eigen IT-werkzaamheden weet ik ook dat 95% van de keren dat mensen roepen 'storing' of 'het ligt aan de computer', dat het toch echt aan de mensen zelf ligt. Dat particulieren dus geen storingen kunnen melden op die storingschecker, alle begrip voor.
Dat T-Mobile dat zélf kennelijk níet kan: volstrekt belachelijk.
En er is inmiddels tijd genoeg verstreken om op die pagina een melding te plaatsen (hallo T-Mobile, lezen jullie alle berichten mee? Waarom moet ik via een twitterbericht op een storingspagina van een derde partij lezen dat ik hier op het forum moet zijn, en niet bij de storingspagina. Waarom staat daar geen melding naar dit forum?!!)
Precies. Slaat gewoon nergens op.
Nou ja, jij kunt er niets aan doen, maar nogmaals; storingen zijn ALTIJD overmacht. Daar ga ik nochtans vanuit. Geplanned onderhoud is GEEN storing, maar geplanned onderhoud. Als developer weet ik heel goed het onderscheid tussen 'een storing' en 'een VERstoring'.
En nog immer zegt de t-mobile site: geen storing. Om te janken.
Op dit moment is het een verstoring van de dienst (onderbreking) wat leidt tot een storing (incident, wat niet werkt zoals hoort) in het netwerk. Ik zie intussen nu oranje 'wolken' verschijnen op de storingskaart. 😉
Reputatie 2
https://imgur.com/5bvdyvA
is dat ding om klanten het bos in te sturen? Jullie weten van de storing, maar hij wordt gewoon niet in de storingschecker gezet? Verklaar?
De masten zelf werken wel, maar er is geen data-toevoer. Ik denk dat daar iets mis gaat met het tonen van storingen op de dekkingskaart. :(
Weet je of dat laatste de normale gang van zaken is (dat masten zelf blijkbaar storing melden, als er maar data-verbinding is via fiber), of gis je hier naar.
Heb zelf ook op de storingskaart mijn adres aangemeld, die melding wordt ook niet zichtbaar. En er is inmiddels tijd genoeg verstreken om op die pagina een melding te plaatsen (hallo T-Mobile, lezen jullie alle berichten mee? Waarom moet ik via een twitterbericht op een storingspagina van een derde partij lezen dat ik hier op het forum moet zijn, en niet bij de storingspagina. Waarom staat daar geen melding naar dit forum?!!)
Reputatie 1
Allereerst wil ik zeggen dat ik geen medewerker van T-Mobile ben maar ook een klant die andere klanten helpt. ;)
Waarvoor dank! Waarmee het er dus op neerkomt dat 'klanten die klanten helpen' al meer informatie gegeven hebben dan T-Mobile. Sites als allestoringen.nl al een melding hebben sinds 23:09 dat t-mobile storing heeft. En dat T-mobile gewoon nog zegt: alles werkt. Op een standaard bericht van webcare, en een obscure forumpost na.
Nou ja, jij kunt er niets aan doen, maar nogmaals; storingen zijn ALTIJD overmacht. Daar ga ik nochtans vanuit. Geplanned onderhoud is GEEN storing, maar geplanned onderhoud. Als developer weet ik heel goed het onderscheid tussen 'een storing' en 'een VERstoring'.
En nog immer zegt de t-mobile site: geen storing. Om te janken.
Page 1 / 3
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.