Beantwoord

[Opgelost] Sms versturen lukt niet, ontvangen wel

Reputatie 3
Waarom werkt de sms dienst niet
icon

Beste antwoord door Hajar 25 april 2017, 08:53

Hi allemaal,

Onze IT-afdeling heeft hard zijn best gedaan en het probleem is nu opgelost. We zien ook dat veel van jullie weer kunnen sms'en. Mocht iemand nog problemen ervaren dan kun je het volgende doen: zet de 'airplane mode' aan voor enkele seconden en vervolgens weer uit. Dit zorgt voor een locatie update van het toestel en dit zou het probleem moeten oplossen.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

144 reacties

Ik kan geen sms meer versturen, wel ontvangen, kan ook bellen en internetten. Heb telefoon al meerdere keren herstart, nummer sms dienst gecontroleerd, cache geleegd, netwerkmodus gecontroleerd. Staat op 4 G. Heeft altijd gewerkt, niets veranderd. Is naar alle nummers.
Nummer sms dienst opnieuw ingevoerd etc..
Simkaart is oke en heb onberperkt sms. Toestel Samsung Galaxy S4
mijn nummer 06 **
ik heb een lg430 kan sinds zondag ook geen snms meer versturen wel ontvangen
Bij mij ook niet. Ik kan wel ontvangen maar niet sturen. Geeft altijd niet afgeleverd aan. 😞
Het verzenden van een SMS lukt sinds gistermiddag/avond niet meer, het ontvangen gaat prima.
Betreft een Iphone 7 en heb deze inmiddels al uit en aan gezet, maar geen oplossing. ook I-message ook al aan en uit gehad maar ook geen effect. Controle van sms-centralenummerijn: +316 2400 0000 heb ik ook gedaan en ziet er ook prima uit.
Hier hetzelfde probleem met een Samsung S6. Versturen lukt niet, ontvangen wel.
Reputatie 6
Badge +17
Goedemorgen allemaal,

Ik heb al jullie reacties even verplaatst naar één topic, aangezien het om hetzelfde probleem gaat. Afgelopen weekend zijn er werkzaamheden geweest, waardoor er bij sommige klanten problemen zijn ontstaan met het versturen van een sms. Vanochtend 08:00 uur zijn de werkzaamheden afgerond. Alles zou weer moeten werken. Kunnen jullie kijken of het nu wel lukt om een sms te versturen? Zet voor alle zekerheid eerst jouw toestel volledig uit en aan. Mocht het nog niet lukken om een sms te versturen, kun je dan aangeven welke foutmelding je te zien krijgt? Dan gaan we dit melden bij onze IT-afdeling, zodat het zo snel mogelijk opgelost kan worden!
Telefoon opnieuw opgestart en kan nog steeds geen sms versturen. (24/04/17 09:10)
Xperia X compact
Goedemorgen, Ik (mijn man en zoon ook) kunnen sinds gisteren niet smsen, de telefoon net opnieuw opgestart maar heeft niet geholpen.
Reputatie 6
Badge +17
@Mightyhigh en Mirandaberghout,

Jammer om te lezen dat het nog niet werkt! Ik heb het gelijk doorgegeven aan onze IT-afdeling en zij gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen! Zodra ik een update heb, laat ik het in dit topic weten.
Telefoon herstart, maar dat heeft niet geholpen. Foutcode krijg ik niet te zien. Alleen de melding dat het versturen is mislukt.
Hier ook niet. Hij geeft aan dat iMessage moet geactiveerd worden. Sms kosten....

Na bij a half uur wachten zegt ie dat de activatie is niet gelukt. Ik kan nog geen sms'en (09:55)

iPhone 7 plus
Na de zoveelste keer aan/uitzetten van mijn toestel (11:00) kan ik nog steeds geen sms versturen. Irritant! Ik hoop dat gauw verholpen is!
Ik kan ook nog steeds geen sms versturen. Hij meldt alleen 'Kan niet verzenden'. Probleem dus nog niet opgelost.....
Reputatie 6
Badge +17
UPDATE 24/04/2017 11:17 uur

Op dit moment is het bekend dat er bij sommige klanten problemen zijn met het versturen van een sms. Zodra je een sms probeert te versturen krijgen de meeste klanten een foutmelding te zien. Onze IT-afdeling is keihard aan het werk om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Sorry voor het ongemak! Zodra er meer bekend is, plaatsen we een update in dit topic.
Ik ook het zelfde probleem zins gisteravond wel sms ontvangen niet versturen melding mislukt! Samsung note II
Reputatie 3
Ik vind het alleen wel raar dat mijn vriendin, met een gsm en een pre-paid T-Mobile simkaart, wel kan smsen. Aangezien ik haar ook niet kan bellen, vanwege werk, kan ik haar dus eigenlijk niet bereiken...
Het aan en uitzetten van toestel heeft niks opgeleverd
nog steeds geen mogelijkheid tot sms, krijg nog steeds foutmelding
Ik krijg ook nog steeds een foutmelding. Direct na het sturen, krijg ik een push notificatie met de melding: Bericht verzenden mislukt. Bekijk bericht en probeer het opnieuw.
Ook bij mij is het nog steeds niet mogelijk om een SMS te versturen. Ontvangen werkt prima. Zie screenshots van de foutmelding vanaf mijn Galaxy S6.
Heb hetzelfde probleem.
S5 neo
Krijg wel foutmelding maar geen code.
Heb hetzelfde probleem. Opnieuw opstarten levert niets op. Ik krijg een pop-up 'verzenden mislukt' met menu: opnieuw verzenden / bericht wissen / bericht bewerken
Reputatie 6
Badge +17
UPDATE 24/04/2017 12:30 uur

Hi allemaal,

Het probleem is bij onze IT-afdeling bekend en er wordt met man en macht gewerkt aan een oplossing! Het is niet meer nodig om te delen wat voor foutmelding je krijgt. Het is bekend om welke groep klanten het gaat. Zodra er meer bekend is over het probleem en wanneer het is opgelost, plaatsen we in dit topic een update.