Beantwoord

[Pilot] Bellen via het UNLIMITED 4G netwerk van T-Mobile (VoLTE)

• 21 september 2017
  • 232 reacties
  • 24425 Bekeken

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

232 reacties

Reputatie 4
Badge
Beste pilot testers,

De android / Samsung gebruikers moeten even de flightmode aan/uitzetten. We willen nu onderzoeken hoe Samsung devices met IPv4 ipv IPv6 werken.

Jullie mogen weer 'los' 😃
Hi Mark_K, helaas ondervind ik na dit nogsteeds dezelfde problemen. Met het na x aantal tijd terugvallen naar 3G calls. Weet niet of dit er wat mee te maken heeft (IPv4 fix), maar voor de zekerheid meld ik het even.
Reputatie 4
Badge
Hi Mark_K, helaas ondervind ik na dit nogsteeds dezelfde problemen. Met het na x aantal tijd terugvallen naar 3G calls. Weet niet of dit er wat mee te maken heeft (IPv4 fix), maar voor de zekerheid meld ik het even.

Hi gregorglenn,

correct: we hebben dit probleem nog niet opgelost.

mark
Reputatie 4
Badge
[quote=Mark_K]Hi Mark_K, helaas ondervind ik na dit nogsteeds dezelfde problemen. Met het na x aantal tijd terugvallen naar 3G calls. Weet niet of dit er wat mee te maken heeft (IPv4 fix), maar voor de zekerheid meld ik het even.

Hi gregorglenn,

laten we met zijn allen nog 1 dag testen. Onze engineers trekken op dit moment traces van het live verkeer tussen de VoLTE gebruikers om te kijken of het er nog in zit en zo ja, waar.
Reputatie 4
Badge
Beste pilot testers,

Vandaag is het probleem gevonden in een parameter instelling van IMS. Onze enigineers hebben inmiddels lange gesprekken met VoLTE kunnen doen zonder dat we last hebben van dropped calls!

Laat me weten of je hetzelfde ook ervaart!?

groeten van Mark
Reputatie 4
Badge
UPDATE FOR OUR PILOT TESTERS #8:

Hi. We have solved the dropped call issue today. From now on you should be able to make VoLTE calls without interruption. Please verify whether you experience this improvement too?

Thanks, Mark
Beste Mark_K,

Vandaag heb ik geen last meer van verliezen van VoLTE! Top hartstikke bedankt. Top dat het probleem is gevonden.

Mvg,
JamesBond007UK
Reputatie 3
Badge +13
Toevallig heb ik vandaag wel last gehad van een gek probleempje.
Als ik bel en de telefoon wordt niet opgenomen, dan schakelt mijn iPhone na 15 seconden over naar 3G. Dat was vandaag tussen 9:30 en 10:00. Ik hoor dan ook een dubbele beltoon. Een harde beltoon van 3G en een zachtere beltoon van 4G. Hier zit zo'n 1,5-2,5 seconden tussen.

Ik zal het zo nog wel ff testen en aanvullen.
Reputatie 4
Badge
Toevallig heb ik vandaag wel last gehad van een gek probleempje.
Als ik bel en de telefoon wordt niet opgenomen, dan schakelt mijn iPhone na 15 seconden over naar 3G. Dat was vandaag tussen 9:30 en 10:00. Ik hoor dan ook een dubbele beltoon. Een harde beltoon van 3G en een zachtere beltoon van 4G. Hier zit zo'n 1,5-2,5 seconden tussen.

Ik zal het zo nog wel ff testen en aanvullen.

hi leroy98ecker,

stuur mij aub een PM. Ik moet beide telefoonnrs (van/naar) hebben + tijdstip uur/min. Dan laat ik de call trace nakijken!!

Mark
Reputatie 4
Badge
START BEPERKTE COMMERCIELE PILOT VOOR 4G BELLEN (VoLTE) !

Beste pilot testers, forum leden,

Vandaag is T-Mobile gestart met een beperkte commerciele pilot met 4G bellen.
Mede dankzij jullie hulp hebben we dit mooie moment kunnen bereiken! Hartelijk dank to dusver en blijf aub vooral met ons meetesten! 🆒

Vandaag op 13 oktober hebben we VoLTE onder testvoorwaarden beschikbaar gemaakt exclusief voor het GO Unlimited NL + 10GB EU&USA abonnement. Vandaag voor nieuwe klanten. En volgende week ook voor bestaande klanten met dit abonnement. We willen vooralsnog niet massaal introduceren vandaar nog de small-scale karakter. In de komende maanden willen we kijken hoe het VoLTE verkeer in ons netwerk zich gedraagt en de stabiliteit.

We hebben sinds vandaag ook een dedicated contentpagina live voor VoLTE, kijk eens hier: https://www.t-mobile.nl/4g/4g-bellen-volte

groeten van Mark

Mede dankzij jullie hulp hebben we dit mooie moment kunnen bereiken! Hartelijk dank to dusver en blijf aub vooral met ons meetesten! 🆒

Vandaag op 13 oktober hebben we VoLTE onder testvoorwaarden beschikbaar gemaakt exclusief voor het GO Unlimited NL + 10GB EU&USA abonnement. Vandaag voor nieuwe klanten. En volgende week ook voor bestaande klanten met dit abonnement. We willen vooralsnog niet massaal introduceren vandaar nog de small-scale karakter. In de komende maanden willen we kijken hoe het VoLTE verkeer in ons netwerk zich gedraagt en de stabiliteit.

We hebben sinds vandaag ook een dedicated contentpagina live voor VoLTE, kijk eens hier: https://www.t-mobile.nl/4g/4g-bellen-volte

groeten van Mark

Mark,

Goed om te horen dat er nu vertouwen is om het voor meer mensen open te zetten.
Als alle bestaande GO unlimited + 10 GB eu erbij komen zijn dit toch eigenlijk best veel klanten neem ik aan?
Reputatie 4
Badge

groeten van Mark

Mark,

Goed om te horen dat er nu vertouwen is om het voor meer mensen open te zetten.
Als alle bestaande GO unlimited + 10 GB eu erbij komen zijn dit toch eigenlijk best veel klanten neem ik aan?

Hi michelc85,

De commerciële pilot is exclusief voor klanten met de "10GB EU&USA" variant van Go. Dus niet de normale EU (zonder USA) variant. Dat is dus een wat kleinere groep.....voorlopig.

Mark
Reputatie 2
Badge
Mooie zaak jongens. Volte is de toekomst. Als het verder beschikbaar komt horen we het graag
Reputatie 1

groeten van Mark

Op die info pagina is het alkemaal goed verwoord en met een nette faq. Als het in de toekomst verder uitgebreid wordt kan het nog wel fijn zijn voor de klanten om de ondersteunde software versies te vermelden bij de toestellen.

Voor klanten best lastig: als ik met een bij KPN of Tele2 gekochtte Samsung overstap naar T-Mobile (en ja! Dat wil je!) dan kan je ook via T-Mobile VoLTE bellen. Als ik nu echter met een bij Vodafone gekochte en ondersteunde Samsung naar T-Mobile overstap, dan gaat VoLTE helaas niet werken door de beperkingen door de Vodafone software op mijn simlockvrije Samsung toestel. Net als de meeste buitenlandse software versies niet werken. Veel klanten hebben niet door dat onlineshops zoals Belsimpel en Amazon vaak uit het buitenland geimporteerde toestellen met Oostblok of midden Oosten software leveren die ook niet gaan werken.

Daarnaast zou ik als T-Mobile klant eigenlijk ook wel willen weten of ik met een bij T-Mobile Nederland gekochtte Samsung ooit bij andere providers via VoLTE kan gaan bellen, bijvoorbeeld als ik mijn toestel aan mijn vriendin geef die noodgedwongen een andere provider via het werk heeft. Of heeft de software van bij T-Mobile gekochtte smartphones dezelfde beperkingen als Vodafone toestellen?
Reputatie 2
Huh? Ik ben een aantal weken geleden als pilot gebruiker betrokken bij de testen van T-Mobile, deze test zou tot 31 december lopen en eventueel langer. Vervolgens feedback gegeven waar niets aan gedaan wordt want het werkt erg slecht met mijn telefoon. En nu lees ik dat het uitgerold gaat worden naar een grote groep klanten. Erg bijzonder....
Reputatie 4
Badge
Huh? Ik ben een aantal weken geleden als pilot gebruiker betrokken bij de testen van T-Mobile, deze test zou tot 31 december lopen en eventueel langer. Vervolgens feedback gegeven waar niets aan gedaan wordt want het werkt erg slecht met mijn telefoon. En nu lees ik dat het uitgerold gaat worden naar een grote groep klanten. Erg bijzonder....

Hi Mark-DenHaag
dat is niet helemaal fair van jou. we hebben dankbaar gebruik gemaakt van de feedback van de pilot testers. En ook jouw feedback. In deze drukke periode lukt me het niet om iedereen persoonlijk een terugkoppeling te geven op elk issue die men doorgeeft.Toch is al jouw feedback gedeeld met het pilot team en daar is nuttig gebruik van gemaakt. Ook heb ik jou in een PM een heel bijzonder en persoonlijk aanbod gedaan waar jij geen gebruik van heb gemaakt toch? Jouw Duitse S7 voldeed immers niet aan mijn voorwaarden. Verder is het zo: een pilot is een test. Iedereen weet dat bepaalde zaken eens niet meteen werken. Ik dacht dat ik met mijn openingstopic daar duidelijk in ben. En helaas een test is ook eindig en dus is er ook een eindmoment aan deze testperiode. ....en als je mijn openingstopic goed leest zie je dat het eindmomement 'flexibel' is :8
Reputatie 2
Ik ben zeker blij met je aanbod maar had inmiddels zelf mijn telefoon voorzien van de Nederlandse firmware. Met 15 testers had ik wel terugkoppeling verwacht. Zeker als er issues zijn welke nog niet zijn opgelost. Maar idd erg flexibel om 13 oktober ipv 1 januari te starten met de uitrol. Daarbij heb ik ook mijn tijd in het testen gestoken ( dat is niet erg want dat vind ik leuk maar verwacht dan ook reactie op elke bevinding)

groeten van Mark

Kunnen gebruikers zonder USA hier ook gebruik van maken? Of moeten we tot 1 januari 2019 wachten...
Reputatie 4
Badge

groeten van Mark

Kunnen gebruikers zonder USA hier ook gebruik van maken? Of moeten we tot 1 januari 2019 wachten...

Hi ShadowLabs

Voor nu allleen klanten met "GO Unlimited NL + 10GB EU&USA" .

Mark
Reputatie 4
Badge
IMPORTANT - FOR ALL PILOT TESTERS USING iPHONE!

Dear All,
If you are using iPhone with software version older than iOS11.0.3 then please upgrade your phone software to latest version of iOS.
There is issue of drop call (especially in long duration call) on iPhone is running on old software.

thanks,
Mark
Reputatie 1
Vandaag een lange gesprek gehad vanaf rond 16:08 met VoLTE, terwijl ik volop bereik had en zelf niks merkte, had de andere kant wel last dat ze merkten dat de verbinding weg viel terwijl dit op dezelfde plek via normaal 3g/2g wel goed gaat.
Heb ios 11.0.3 icm iphone 6s.
Reputatie 4
Badge
Vandaag een lange gesprek gehad vanaf rond 16:08 met VoLTE, terwijl ik volop bereik had en zelf niks merkte, had de andere kant wel last dat ze merkten dat de verbinding weg viel terwijl dit op dezelfde plek via normaal 3g/2g wel goed gaat.
Heb ios 11.0.3 icm iphone 6s.

Hi warlocknerd,

okay, dat was dus vandaag op 20 oktober. Stuur me aub een prive bericht en laat me weten welke telefoonummer(s) je hebt gebeld. Dan kan ik de engineers de traces laten onderzoeken.

Om het helemaal netjes te doen, heb ik bij een probleemmelding altijd deze gegevens van je nodig:

- Datum en tijdstip
- A-nummer (telefooonnummer waarme het gesprek is gemaakt)
- B-nr (telefoonnr van gebelde partij)
- probleemomschrijving

Alvast bedankt,
M.
Reputatie 4
Badge
IMPORTANT - FOR ALL PILOT TESTERS USING iPHONE !

Dear VoLTE pilot tester,

Please be informed that users with iPhone may experience two times ring-back tone announcement in certain scenarios; Especially if the call isn’t answered by the called party and call forwarding is not active. (E.g.: no call forwarding active to voicemail).
This issue is under investigation.
Het wordt stil in dit topic , zijn er nog ontwikkelingen ? Ondervind zelf geen problemen dus...
Reputatie 4
Badge
Het wordt stil in dit topic , zijn er nog ontwikkelingen ? Ondervind zelf geen problemen dus...

Wie een iPhone8+ heeft, kan mogelijk problemen hebben met bellen. Hiervoor heeft Apple iOS 11.1 uitgebracht. Ik hoor graag van de iPhone 8+ bezitters of zij zelf ook problemen met bellen ervaren?