Beantwoord

[Pilot] Bellen via het UNLIMITED 4G netwerk van T-Mobile (VoLTE)

  • 21 september 2017
  • 232 reacties
  • 24425 Bekeken

Reputatie 4
Badge
  • T-Mobile medewerker
  • 119 reacties
[Update 25 september: We hebben 15 aanmeldingen ontvangen voor de pilot en zijn dus vol! Aanmelden is niet meer mogelijk]

Doe je met ons mee? We hebben plaats voor 15 forumleden om mee te doen aan onze 4G bellen pilot 😃 Inschrijving gebeurt op volgorde van aanmelding. Dus: vol = vol !
Als je mee wil doen, lees hieronder de voorwaarden en spelregels eerst goed door!

4G bellen
Wie belt met een 4G telefoon, belt over het 2G of 3G netwerk. Dankzij de Voice-over-LTE (VoLTE) techniek is het voortaan mogelijk om ook over het 4G netwerk te bellen. Bijkomend voordeel is dat je tijdens gesprekken gelijktijdig internet op 4G blijft gebruiken.

Voorwaarden en spelregels van de pilot
We geven jou hiermee de mogelijkheid om met ons mee te testen. Het kan dus zijn dat je iets tegenkomt dat niet werkt. En dat is ook precies de bedoeling. We horen graag van je wat beter moet!
Lees deze condities goed door:
► Je hebt een ongelimiteerde belbundel of je maakt GEEN gebruik van ‘T-Mobile Samen’
► Je maakt GEEN gebruik van ‘MB-Verdeler’ data SIM(s)
► Je vindt het niet erg als een keer iets niet goed gaat bij bellen of gebeld worden
► Als je wat tegenkomt, meldt het hier of in een privé bericht
► Als je niet meer mee wil doen, geef het aan en we deactiveren 4G bellen voor je
► We melden onze ervaringen maar gaan hierover niet in discussie
► De pilotperiode eindigt op 31-12-2017 waarna je 4G bellen niet meer hebt
► T-Mobile kan op elk moment eenzijdig beslissen de pilot voortijdig te stoppen, maar…
► T-Mobile kan bij goede ervaringen ook beslissen de pilot te verlengen
► Door je deelname bouw je geen rechten of aanspraken op
► Maximaal 15 deelnemers, vol = vol.

Wat heb je nodig voor de 4G bellen pilot?
► Een GO Unlimited abonnement of een Stel Samen abonnement met onbeperkt bellen in Nederland;
► Een voor 4G bellen (VoLTE) geschikt toestel;
► Meest recente toestelsoftware. Op je toestel zit originele toestelsoftware van de fabrikant. Geen béta’s!
► Bij Apple iPhone: “gesprekken en data” bij 4G inschakelen via je toestelinstellingen .

Geschikte toestellen
Momenteel zijn de volgende type toestellen geschikt voor 4G bellen op ons netwerk:
Apple iPhone SE, 6, 6+, 6s, 7, 7+, 8, 8+
Samsung Galaxy S6 edge+, S7, S8, S8+, Note8, Xcover4, J3 (2017), J5(2017), A3 (2016/2017), A5 (2016/2017)

Aanmelden
Met je aanmelding accepteer je alle bovengenoemde voorwaarden en spelregels. Wil je meedoen, stuur me een privébericht. Geef daarin aan jouw:
► Merk en type toestel
► Mobiele nummer
► Huidige abonnement

Activatie
We moeten 4G bellen voor je aanzetten in het netwerk. De activatie duurt ongeveer 2 werkdagen na aanmelden.

Gebruik: Veelgestelde vragen

Q: Hoe (de)activeer ik 4G bellen (VoLTE)?
A: Bellen over 4G kun je (de)activeren via het instellingenmenu van je toestel. 4G bellen staat standaard uit bij de Apple iPhone. Bij geschikte Android toestellen staat 4G bellen standaard aan.

Q: Hoe kan ik zien dat ik over 4G bel?
A: Zet eerst de WiFi uit op je toestel. Als jij iemand belt, kijk tijdens het gesprek naar het beeldscherm. Zie je het 4G symbool nog? Zo ja, dan bel je over ons 4G netwerk.

Q: Verbetert bellen over 4G (VoLTE) mijn bereikbaarheid voor bellen?
A: Nee, 4G bellen verbetert je bereikbaarheid niet.

Q: Wat kost bellen over 4G (VoLTE)?
A: 4G bellen (VoLTE) is een technische uitbreiding van onze telefoniedienst. Voor gesprekken over 4G gelden dezelfde beltarieven die bij jouw abonnement gelden. Je verbruik wordt dus afgerekend tegen je belbundel. N.B.: Houd er rekening mee dat je een voor 4G bellen geschikt toestel nodig hebt en een T-Mobile abonnement met een belbundel en 4G bellen ondersteuning.

Q: Gaat mijn 4G bellen verbruik uit mijn internetbundel?
A: Nee. We maken geen onderscheid of je belt over een 2G, 3G of 4G netwerk. Jouw 4G bellen (VoLTE) verbruik wordt verrekend met jouw belbundel.

Q: Kan ik mijn 4G gesprekken / verbruik zien in My T-Mobile?
A: In My T-Mobile kun je jouw recente gesprekken bekijken onder: Verbruikstatus > Recent Verbruik. Echter, of je gesprek over 2G, 3G of 4G ging, geven we daarbij niet aan.

Q: Kan ik mijn 4G gesprekken / verbruik zien op mijn factuur?
A: Op jouw factuurspecificatie tonen we jouw gesprekken. Echter, of je gesprek over 2G, 3G of 4G ging, geven we daarbij niet aan.

Q: Kan ik 4G bellen in het buitenland gebruiken? (VoLTE roaming)
A: Nee. Op dit moment wordt 4G bellen in het buitenland niet ondersteund. Ga je naar het buitenland dan bel je zoals gewoonlijk over 2G of 3G. Je hoeft hiervoor niets te doen.
icon

Beste antwoord door David 15 maart 2019, 09:45

Hi iedereen,

Mark_K heeft een nieuwe pilot opgestart! Je kunt in dit topic de gestelde voorwaarden voor deelname vinden en hoe je jezelf kunt aanmelden voor de pilot. Wees er snel bij, want er is slechts een beperkt aantal plekken beschikbaar!

Dit topic gaat op slot, aangezien er een nieuwe pilot (en topic) is. Als er vragen zijn kunnen die in het nieuwe topic worden gesteld.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

232 reacties

Ik ben recent verhuisd en heb eigenlijk alleen in de garage en op zolder voldoende bereik om een voicegesprek te kunnen voeren. Ik zou graag meedoen met de VoWifi pilot. Is er nog plek?
HI! als je mogelijk is doe ik graag mee met de pilot! Zowel voLTE als VoWIFI!
Gezien ik 0 bereik thuis heb, nieuw bouw wijk, kijk ik al tijden naar VoWifi.
Omdat ik ook t-mobile thuis heb wil ik eigenlijk niet overstappen.
Dus als ik dat zou kunnen testen graag.

Vrouw lief heeft Vodafone van haar werk en belt eigenlijk altijd vie VoWifi en dat werkt verdomd goed.
Ik zou ook graag mee doen aan de pilot, ik heb thuis alleen bereik bij het voorraam. Zeer vervelend. Ben zeer bereid overal aan mee te werken.
Is er al meer bekend over voWiFi? Sindskort ons nieuwe huis betrokken, bereik binnen belabberd door de manier van bouwen (staalbouw).. (Toestel iPhone Xs)
Is er al meer bekend?

Graag zou ik willen meedoen als Pilot aan voWIFI.
Zoals eventueel te zien is, is er laatst door jullie ook geconstateerd dat er in mijn huis geen bereik is omdat de zendmast net te ver zou staan.
Reputatie 7
Badge +20
Hi iedereen,

Mark_K heeft een nieuwe pilot opgestart! Je kunt in dit topic de gestelde voorwaarden voor deelname vinden en hoe je jezelf kunt aanmelden voor de pilot. Wees er snel bij, want er is slechts een beperkt aantal plekken beschikbaar!

Dit topic gaat op slot, aangezien er een nieuwe pilot (en topic) is. Als er vragen zijn kunnen die in het nieuwe topic worden gesteld.