Vraag

plotseling melding 5 gb data en 5x aanvuller nodig

• 28 juli 2020
  • 3 reacties
  • 159 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Om 07:30 op kantoor de sms krijgen dat je 5gig data hebt verbruikt, de snelheid wordt teruggeschroefd maar de gratig 1 gig aanvuller kunt activeren. Meteen maar doen dan. Alles stokt, zelfs de aanvuller activeren gaat moeizaam. Bijna direct na de sms dat aanvuller is geactiveerd krijg ik de melding dat 80% is verbruikt. Meteen daarna de melding dat alles is verbruikt. Ik sluit mijn laptop, die middels hotspot was gekoppeld aan telefoon zoals ik dat altijd doe en tot nu toe geen problemen.

nu 5x data moeten aanvullen

ook zonder hotspot, nog geen Facebook of whatsapp bericht kunnen versturen en volgens data aanvuller meerdere gigs gebruikt.

plotseling!

hoe kan dat??

wat nu??

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @CorRRR 

Welke telefoon heb je?

Kun je eens in de instellingen naar je dataverbruik/gegevensverbruik kijken of je daar wat kan uithalen waar die data naartoe gaat?

Ik heb een iPhone XS en nog niet naar data/gegevens verbruik gekeken. Ga ik nu wel doen natuurlijk en laat het hier weten.

Ik zie dat de (nieuwe) laptop ruim 38 gig aan data heeft verbruikt op hotspot. Heel vreemd aangezien ik de installatie in een WiFi omgeving heb afgerond. Misschien is daarna in hotspot omgeving mijn zakelijke OneDrive aan de gang gegaan. Dat zou het kunnen zijn.

ik blijf het vreemd vinden dat ik nu, al lang niet meer in hotspot omgeving, nog steeds aan de slag moet blijven met mijn internetsnelheid die tergend traag blijft en ik inmiddels bezig ben met de 6e dataaanvuller. Zeker drie data aanvullers heb ik geactiveerd na afsluiten hotspot en nog steeds gaat het niet van harte allemaal. Ook al zie ik dat er nog data beschikbaar is van mijn data aanvulling kon ik dit bericht alleen in WiFi omgeving schrijven. Erg vreemd.

Reageer