Beantwoord

problemen met bellen iphone 8

• 31 januari 2019
  • 3 reacties
  • 1128 Bekeken

Na een reparatie (in eerste instantie omdat de batterij warm werd en snel leegliep) paar weken goed daarna weer hetzelfde probleem maar eigenlijk ook altijd problemen met bellen of gebeld worden. Beide zaken aangegeven voor een 2e reparatie. Een nieuw/vervangend? toestel gekregen.
Nog steeds problemen dat ik soms niet kan bellen. Zie dan terugschakeling van 4G naar 3G. Vervelend om te lezen in de fora dat Apple en T-mobile elkaar de schuld geven.
Als ik een SIM van andere provider plaats werkt het prima op dezelfde locaties waar ik de problemen ondervind!
Welke oplossing is er nog over?
icon

Beste antwoord door eric_2 31 januari 2019, 18:47

T-mobile ondersteund nog maar beperkt bellen over 4G. Dat de telefoon dus bij bij bellen teruggaat naar 3G klopt. Alle andere providers ondersteunen wel 4G bellen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +2
T-mobile ondersteund nog maar beperkt bellen over 4G. Dat de telefoon dus bij bij bellen teruggaat naar 3G klopt. Alle andere providers ondersteunen wel 4G bellen.
Reputatie 7
Badge +18
Het probleem zit in sommige iPhones met een bepaald type communicatie chip. Dat gaat niet samen met T-Mobile, wel met andere netwerken. Apple weet hier echt wel van, ze moeten je dus een toestel met de juiste chipset leveren.
Reputatie 5
Badge +11
@bgunnink
Heb je bij Instellingen > Mobiel netwerk > Schakel 4G in de instelling op "Alleen data" staan? Zo zal de iPhone niet proberen om via 4G te bellen, wat bij T-Mobile toch nog niet werkt. Je toestel schakelt dan terug naar 3G als je een gesprek start of een inkomende oproep krijgt.

Mocht dit niet helpen, dan (helaas) het toestel weer ter reparatie aanbieden. Zie ook "Problemen iPhone 8 en iPhone X op netwerk T-Mobile nog steeds niet opgelost". Ik ga er dan even vanuit dat op de locaties waar jij problemen ondervindt, de dekking verder goed is.

Reageer