Vraag

Regelmatig slecht bereikbaar

• 13 mei 2020
  • 5 reacties
  • 115 Bekeken

Hallo,

Ik heb de laatste tijd regelmatig dat ik niet of slecht bereikbaar ben. De beller (er zijn er meerdere) krijgt dan meestal “nummer is niet in gebruik” en als ik wel verbinding heb is de kwaliteit vaak slecht. Ik krijg dan wel weer een SMSje dat ik een gesprek heb gemist dus een netwerkverbinding is er wel. Als ik mezelf bel met mijn huistelefoon werkt dit dan weer wel, of als ik zelf de beller terugbel ook.

Ik heb al geprobeerd met of zonder Wifi bellen (lijkt het sowieso niet te doen) of alleen 3G maar het maakt allemaal niets uit.

Wat kan ik nog meer proberen? Ik heb helaas geen ander mobiel om de SIM kaart in uit te proberen. ‘t is een iPhone 7.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Martin van der Plas 

Goed dat je al wat zaken zelf hebt gedaan.

VoLte ondersteund je telefoon niet?

Misschien ligt het aan de dekking, kan je dat eens controleren?

https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking

Heb je een mindere bereik enkel in jouw omgeving en is het op andere locaties beter? Je zou dan een melding kunnen maken op de dekkingskaart.

Het was wel fijn geweest als je de beschikking had over een andere telefoon, misschien voor even gebruiken van iemand kennis/familielid?

Volgens de dekkingskaart moet ik binnen en buiten “zeer goed bereik” hebben. Ik zie binnenshuis meestal 1-2 streepjes bij de verbinding on mijn mobiel, soms 3 of 4. Dit lijkt verder geen verband te hebben met of ik bereikbaar ben of niet (vaak genoeg 4 streepjes wanneer het niet lukt).

VoLTE staat ingeschakeld, hoe kan ik zien of dit werkt?

Reputatie 7
Badge +15

@Martin van der Plas 

Als je iemand belt dan staat er in het scherm HD voice.

Alles lijkt prima, jammer dat je niet de beschikking hebt over een ander toestel, dat was namelijk erg handig om te zien of het aan de sim of toestel ligt.

“HD voice” heb ik nooit gezien, zal wel niet werken dan.

Reputatie 7
Badge +15

De optie 4G bellen staat meestal bij mobiele netwerken. Moet werken voor iedereen mits je telefoon het ondersteund.

Reageer