Serverprobleem bij slimme thermostaat!

• 16 december 2019
  • 1 reactie
  • 114 Bekeken

• is net lid geworden
  • 0 reacties

Wij hebben sinds deze week een nieuwe ketel plus slimme thermostaat. Hebben er genoeg voor betaald maar functioneert niet. Dan weer warm, dan weer koud, dan weer warm, dan weer koud. De app maakt ook de helft van de tijd geen verbinding. Wordt er krankjorum van dat ik dit probleem zelf moet oplossen voor zo'n bedrag.

Enfin, de thermostaat is verbonden met wifi alleen niet met de server. Hoe lukt 't me om "poorten open te zetten"? Krijg je van de klantenservice een link, www.portforwarding.com. Lekker makkelijk als leek denk je, doet het ook niet. Wordt je weer doorverwezen. Anders maar op forums proberen, want aan de telefoon weten ze ook niet meer dan dit doorverwijzen. Als niemand me kan helpen op kort termijn ben ik er klaar mee en kan Volta de hele zooi op komen halen en bestellen we ergens anders :)

Hopelijk kan iemand me nog helpen, ben langzaam ten einde raad..

1 reactie

Reputatie 6
Badge +2

Dag @Tim P 

In je hele betoog staat 1 duidelijke opmerking, “… en kan Volta de hele zooi op komen halen …”

Helemaal mee eens met je verhaal dat ze je (af en toe) aardig in de kou laten zitten. (sorry maar dit was een inkoppertje).

Inmiddels even de google guru aangeroepen en ben er waarschijnlijk achter dat Volta het bedrijf is dat jouw nieuwe ketel geleverd/geplaatst heeft. Op de Volta Limburg website zie ik ook dat ze meerdere slimme thermostaten leveren.

Onbegrijpelijk dat de installatie techneuten je hiermee niet verder helpen.
Dat het te warm / te koud is heeft in ieder geval niets met het slimme van de thermostaat van doen. De thermostaat behoort gewoon te functioneren waar hij voor geleverd is, namelijk de temperatuur regelen.

Het slimme van de thermostaat bestaat erin dat hij het stookgedrag analyseert en dan in combinatie met de omgevings-temperatuur het stookgedrag miniem aanpast (regulerend) en daar is tegenwoordig de mogelijkheid om de temperatuur hoger of lager in te stellen als je (nog) niet thuis bent.
Het gaat dus over 2 dingen.

1. de temperatuur wordt niet goed geregeld. (leverancier)
  2. je kan niet op afstand bedienen.

Met optie b is het mogelijk om hier misschien wat hulp te krijgen maar dan is er verder info nodig zoals merk thermostaat en dergelijke. Maar zelfs optie b hoort bij de installateur.

Reageer