Beantwoord

Simkaart niet geprovisioneerd

• 19 januari 2021
  • 4 reacties
  • 161 Bekeken

Ik heb de iPhone SE van mijn schoonzoon gekregen. Ik had zelf nog de iPhone 4 waar ik mij als 80 jarige tot op heden goed mee heb kunnen redden, maar werd niet meer geüpdate enz.  Oude simkaart paste niet in de nieuwe iPhone dus heb ik een nieuwe aangevraagd (nano). Mijn schoonzoon heeft alle gegevens van de oude iPhone overgezet naar de nieuwe maar kreeg de melding dat de simkaart niet geprovisioneerd is en in de telefoon “staat geen service”. Kan de nieuwe telefoon helaas dus niet gebruiken. Hoe kan dit opgelost worden?  

icon

Beste antwoord door David 20 januari 2021, 08:29

Goedemorgen @H.Beumer,

Dat is erg attent en een mooie upgrade! 

Ik heb het gelijk even nagekeken en ik zie dat er wel een simkaart is aangevraagd, maar deze is nog niet geactiveerd daarna. De nieuwe simkaart moet nog geactiveerd worden via de instructies die in de bijgeleverde brief staan en dat kan via My T-Mobile.Hopelijk lukt het op deze manier om de simkaart te activeren en de nieuwe telefoon in gebruik te nemen. Mocht dit niet het geval zijn laat het dan gerust even weten dan help ik graag verder!

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Goedemorgen @H.Beumer

Welkom bij de T-Mobile community! 

Wat fijn dat je weer een nieuwere iPhone hebt.

Voor het activeren van je nieuwe simkaart adviseer ik je om even contact op te nemen met de klantenservice of even langs te gaan bij een T-Mobile service punt. Ik verwacht dat men je daar kan helpen met het activeren van je nano simkaart. 

Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben en wens je alvast een prettige dag! 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @H.Beumer,

Dat is erg attent en een mooie upgrade! 

Ik heb het gelijk even nagekeken en ik zie dat er wel een simkaart is aangevraagd, maar deze is nog niet geactiveerd daarna. De nieuwe simkaart moet nog geactiveerd worden via de instructies die in de bijgeleverde brief staan en dat kan via My T-Mobile.Hopelijk lukt het op deze manier om de simkaart te activeren en de nieuwe telefoon in gebruik te nemen. Mocht dit niet het geval zijn laat het dan gerust even weten dan help ik graag verder!

Goedemorgen David,

Mijn schoonzoon heeft geprobeerd om de simkaart via My T-mobile te activeren maar krijgt de mededeling dat er contact opgenomen moet worden met klantenservice of langs te gaan bij T-mobile winkel. Kunnen jullie activatie ook op afstand regelen?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @H.Beumer,

Die mogelijkheid hebben we natuurlijk ook. Zou u via een privébericht, via mijn profiel, het simkaartnummer (ICC) toe kunnen sturen van de nieuwe simkaart? Dit nummer bestaat uit 19 cijfers en begint altijd met 893116. 

Als ik dit nummer heb dan ga ik zo spoedig mogelijk aan de slag!

Reageer