Vraag

Slecht bereik 4G

  • 1 mei 2020
  • 22 reacties
  • 922 Bekeken

Ik heb sinds vandaag een smasung note 10. Ik heb alleen problemen met het 4g+ en bellen
Het probleem met 4g+ is dat het netwerk erg traag is en soms valt de gehele verbinding weg duurt soms 4 sec en dan start ie weer op (ook telefonisch). 

ik probeer hiervoor speedtest alleen hij stopt de verbinding.

sorry voor de grote foto's 


22 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @kimhoon

Als je nu de simkaart in je vorige toestel plaatst is het dan beter of hetzelfde?

Netwerk instellingen eens resetten misschien?

Als ik hem in me oude telefoon stop heb ik goed bereik. dat was een s9. Ik heb hem ook getest bij mijn dochter der mobiel samsung s7. 

ik heb id al netwerk instelling gereset. En 1x reset naar fabrieksinstellingen.

ik heb ongeveer 2jaar geleden een nieuwe simkaart bestelt bij tmobile. Zou het misschien kunnen dat me mobiel te nieuw is? Of is de simkaart alweer oud?

Reputatie 7
Badge +18

@kimhoon

Ik heb ook een S9 en hier gaat het kleinste formaat in nano is dat?

In een S10 note gaat ook die nano, trouwens volgens mij ben je niet de enige met een slechte ervaring met S10 icm T-mobile.

Het is een dual sim toch? Steek hem eens in de andere slot.

geprobeerd, maar er veranderd verder niks.

Mischien een nieuwe simkaart??

 

 

 

Reputatie 7
Badge +18

Als hij wel correct in een S9 en S7 werkt denk ik niet dat het aan de simkaart ligt.

Heb je toevallig een sim van een andere provider thuis die je kan testen in de S10 note?

ja het is lastig wat ik er nou mee moet.. 
Aan mijn sim ligt het niet denk ik, want als ik me sim in me vrouw mobiel stop werk alles goed.

Misschien een software probleem of defect ??

ik heb ondertussen een nieuwe gekregen vanuit de winkel
Wel raar dat als ik me mobiel omruil voor een nieuwe dat daar precies hetzelfde probleem in zit

Reputatie 7
Badge +18

@kimhoon 

Hebben ze ook in de winkel kunnen testen?

En heb je het nog getest met een simkaart van een andere provider?

Nee ik heb hem gekocht bij mobie.nl.

Thuis andere sim heeft geen nut me vrouw en dochter hebben  BEN

 

Reputatie 7
Badge +18

@kimhoon 

Dan blijkt het een defect in het toestel vermoed ik.

Hallo.. ik was niet helder genoeg  denk ik.

De problemen heb ik alleen thuis.als ik in de woonkamer of tuin zit  Voor de rest,buitenhuis is alles goed.

Wat ik al aangaf ik heb slecht bereik 4g. Toestel een samsung note 10. 

Ik kan het niet echt testen want me vrouw en dochter zitten bij BEN en volgens mij gaan hun over het netwerk van tmobile

Reputatie 7
Badge +18

@kimhoon

Je vrouw en dochter hebben Ben dus ook het T-mobile netwerk. Ervaren die geen problemen?Misschien kan je op de dekkingskaart kijken of er voldoende dekking is en als dat wel het geval is kan je een melding hierover maken op de dekkingskaart.

 

Hallo, alleen thuis ervaar ik de problemen als ik de straat uitloop werkt alles perfect.

Me vrouw roept al langer dat ze slecht bereik hebt in huis. Me dochter heeft ook slecht bereik.. 

Gr.km

Reputatie 7
Badge +18

@kimhoon 

Het kan zijn dan het om een lokale mast probleem gaat in dat geval kin je daarvan een melding maken op de dekkingskaart.

https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking

Een goed geïsoleerde huis kan binnen het signaal ook tegen houden, denk aan dubbel glas/betonnen muren..

beste tmobile.

een tijdje terug heb ik een melding gemaak bij netwerk/dekking over slechte verbinding binneshuis. het heeft goed gewerkt bij mijn Samsung s9.   Maar heb verder nog niks terug gehoord.

update… Me dochter en vrouw hebben nu (provider) BEN een paar dagen. Als ik me niet vergis gaat dat ook over het tmobile netwerk ?

Maar ook zij hebben slecht bereik (thuis)

signaalsterke
van mij note 10   -114dBm
me dochter samsung s9  -110dBm
vrouw  nokia -111dBm

Hallo,

Ik heb nog steeds problemen met 4g. 

Ook met bellen soms valt de verbinding weg of ik hoor de ander niet goed

1x toestel geruild nog steeds problemen. 

Een nieuwe simkaart bestelt.. zelfde problemen

1x ter reparatie opgestuurd naar Samsung.

Samsung advies.. bellen met je provider. Heb ik ook gedaan ik zou teruggebeld worden maar dat is nooit gebeurd.. terug naar de winkel, je snapt het wel denk ik.. ik word van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik kreeg deze melding vandaag

 

Reputatie 1
Badge

Dat is een bekend verhaal met de Note 10 en Note 10 plus, met lage snelheid en slecht bereik.

 

Ik heb die van mij laten opsturen omdat ik precies hetzelfde probleem had.

 

Nadat die opgestuurd is en ik hem terug gehad was het veel beter geen slecht bereik meer en goede hoge snelheid.

 

Dat was eerst wel een heel gedoe met opsturen met Samsung ontkende dat het slecht bereik had en lage snelheid toen ben ik boos op ze geworden voor een toestel van €1000 en het belangrijkste deel functioneert niet goed, Ja meneer dat zijn uw woorden.

 

Nou toen ben ik echt boos op ze geworden heb je onder een steen gezeten ofzo er zijn meer mensen met problemen met een peperduur toestel Note 10 en Note 10 plus kijk maar op het Samsung forum en andere forum's.

 

Meneer het is niet bij ons bekend, ik wat zijn jullie erg maar ik wil dat jullie mijn toestel opsturen Ik heb niet een duur toestel gekocht om slecht bereik te hebben, Ja meneer maar u weet dat de kosten voor u zijn als het toestel niks mankeert.

 

Ik heb met de Note 8, Note 9 veel beter bereik ja maar meneer dat zijn ouderen toestellen die doen niet hetzelfde als de Note 10 en Note 10 plus, Ik heb nog nooit zulke onzin gehoord maar dit is mijn laatste Samsung toestel die ik ooit haal.

 

Kom ik terug bij de Samsung winkel om mij toestel op te halen een tijdje later andere medewerker en die zegt ja het probleem is bekend bij Samsung hij had het erover dat de Note 10 en Note 10 plus moeite hebben met band 8 goed te pakken.

 

Als de site omgebouwd wordt oude antenne's eraf nieuwe erop plus nieuwe radio remote unit's dan wordt b20 4G800 geactiveerd wordt het bereik 100% beter in huis daar heeft de Note 10 en de Note 10 plus geen moeite mee ook kan b8 4G900 b3 4G1800 en b1 4G2100 beter worden, 

@Hcblids 

Domme vraag misschien maar jij beschrijft dat ze een nieuwe radio remote units hebben vervangen

Ik dacht dat dat op de moederboord vast zat?

Reputatie 1
Badge

@Hcblids

Domme vraag misschien maar jij beschrijft dat ze een nieuwe radio remote units hebben vervangen

Ik dacht dat dat op de moederboord vast zat?

Ligt er aan wat voor type's antenne's het zijn passive of actieve.

Bij passive hangen de remote radio unit's achter de antenne's.

Bij actieve zijn ze ingebouwd in de antenne's.

Beide worden van uit de bts kast gevoed met stroom en glasvezel, vanuit de remote radio unit's kleine stukje coax richting de antenne's de korte afstand zorgt voor geen verlies van bdm's.

Bij locaties met twee BTS kasten daar wordt alleen coax gebruikt ter dikte van regenpijpen die worden allemaal vervangen voor actief of passief antenne's met remote radio unit's.

Bij een vervangen site komt b20 4G800 en n28 5G700 bij nou ik niet weet tele 2 site jou voorzag van dekking daar voor heb ik de postcode van de site nodig of stad, dorp.

Reputatie 1
Badge

@Hcblids

Domme vraag misschien maar jij beschrijft dat ze een nieuwe radio remote units hebben vervangen

Ik dacht dat dat op de moederboord vast zat?

Ligt er aan wat voor type's antenne's het zijn passive of actieve.

Bij passive han

Bij een omgebouwde site komt b20 4G800 en n28 5G700 bij

Mijn excuus dat Tele2 verhaal hoorde bij een andere topic van iemand anders.

Remote radio units zijn wat in de antennes hangt van de t-mobile masten van wat ook wel sites worden genoemd.

Mijn toestel is volledig vervangen inderdaad ik heb een back-up gemaakt en ik moest alles opnieuw installeren inderdaad en sindsdien zijn de problemen bij mij weg.

Maar om te controleren of je op band 20 zit druk op de telefoon icoon tik in #* 0011# dan kom je in het service mode menu aan de hand van waar je simkaart in zit kies je tussen 1 of 2.

Band 1    4G2100 10mhz blok.

Band 3    4G1800 x1 10mhz blok en 1x 20mhz blok.

Band 7    4G2600 x1 5mhz blok en 1x 20mhz blok.

Band 8    4G900 10mhz blok.

Band 20  4G800 10mhz blok deze band komt feller binnen dan Band 8.

Band 28  5G700 10mhz blok.

Band 38  4G2600 ttd 1 20mhz blok.

Dat ziet er zo uit.

 

Update.:sob:

Me telefoon vorige week opnieuw opgestuurd ter reparatie voor de 2de x.. Kreeg hem terug met de zin: we hebben niks kunnen vinden, de telefoon voldoet aan de eisen die Samsung stelt.

ik heb ook een nieuwe simkaart bestelt bij T-Mobile en getest maar werd niet beter

ik heb contact gehad met de winkel en zeiden dat ik hem moest opsturen naar hen. Je geloofd het niet maar die hebben gewoon de telefoon weer ter reparatie aangeboden bij Samsung. waar die net vandaan komt

Ik heb al eens een netwerk specialist van tmobile aan de telefoon gehad. Maar die kon niks vinden. 

toevallig was me zwager vandaag bij mij op bezoek.. die heeft een samsung s20 en die had nergens last van kwa bereik in me huis. en ik slechte verbinding

Nu kreeg ik net op het forum van Samsung

Wat er nu staat is dat ze het probleem niet konden vinden, oftewel het ligt niet aan het toestel, maar aan je SIM-kaart/provider.

ik weet nou niet meer wat ik nog kan doen. Ik heb het id dat ik nu van het kastje naar de muur word gestuurd.

iemand tips ? 

 

Hallo, heeft jou zwager een T-MOBILE abonnement? Zo niet, dan ligt volgens mij de fout bij het signaal van T-MOBILE. Zelf heb ik thuis regelmatig geen goede verbinding. Het lijkt bij sommige gesprekken of de telefoonverbinding het niet bij kunnen houden. Als ik uitgesproken ben en de ander reageert, dan krijg ik de eerste seconden het gesprokene niet te horen of op de verre achtergrond.

Jij hoeft het niet te zoeken bij jouw telefoon, daar mankeert niets aan. 

Reageer