Vraag

Slecht bereik in Zeeland

  • 6 februari 2016
  • 7 reacties
  • 601 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Wij verblijven 8 weken per jaar in Renesse. Buiten het vakantie seizoen is er beperkt slecht bereik op ons vakantieadres. Echter in het hoogseizoen is er overdag in de buitenlucht helemaal geen 3G verbinding mogelijk. 8 Weken lang hebben we geen ontvangst van internet. Door de massale toestroom van toeristen op campings zoals Camping De Brem en Camping Julianahoeve is het T-mobile-netwerk continu overbelast. Je merkt pas s nachts rond een uur of 3 dat er kans is om 3g verbinding te maken, als je geluk hebt. Is het mogelijk om extra steunzenders te plaatsen rond camping De Brem?

Hier een indicatie van de locatie met postcode:
Hoogenboomlaan 15

4325 DE Renesse

7 reacties

Badge +5
Geldt dit probleem nu nog steeds? Ik heb geen idee in hoeverre dat gebied al aan de beurt is geweest voor de lancering van 4G en de verbetering van 3G. De provincie Zeeland is wel als (een van de) laatste aan de beurt. Ik merk zelf daar ook duidelijk verschil met andere provincies, hoewel ik niet heel erg vaak in Zeeland kom. Zo heb ik in de kop van Noord - Holland ook nog regelmatig geen 3G of 4G, terwijl ik ten zuiden van ongeveer Alkmaar t/m Noord Brabant echt perfect bereik heb.
Ik was er een paar weken geleden en had bijna geen 3G , is er inmiddels nu iets aan het slechte internet gedaan?
Reputatie 7
Badge +20
Hi ArieJM,

Welkom op ons Forum!

Goed dat je dit bij ons aangeeft. Ik begrijp dat je gewoon goed bereik wilt hebben op je vakantie adres. Ik wil je adviseren om een dekkingsklacht in te dienen via onze dekkingskaart. Onze netwerkspecialisten zullen dit verder onderzoeken en proberen om een oplossing te komen. Je kan een terugkoppeling binnen 10 werkdagen verwachten.

Houd je ons op de hoogte? Als je nog vragen hebt, let me know!
10 werkdagen? Gestoord. Maar nu n jaar later is er nog steeds niets aan gedaan. Heb al 3 wkn geen internet en nee ik woon niet op n camping.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Dame66,

Tegenwoordig gaat dit ook alweer een stuk sneller!

In ons systeem zie ik dat er een dekkingsklacht is ingediend en mijn collega's hebben je hier ook over proberen te bereiken, maar zonder succes. Er is op de mast niets te zien en ook worden er datasessies gezien in het systeem. Op 5 mei was er een korte storing en door de vakantieperiode zou het zo kunnen zijn dat het druk was op de mast, waardoor er een vertraagde verbinding aanwezig was. Dit zou ondertussen allemaal opgelost moeten zijn en dit wilde onze netwerkspecialisten ook graag met jou bespreken. Ik zal de vragen hier nu stellen, zodat we dit nog, indien nodig, door kunnen zetten.

Heb je dit probleem alleen op jouw thuislocatie en niet op andere plekken? Heb je jouw simkaart al eens gecontroleerd? Kun je eens een kruistest uitvoeren? Welke problemen ervaar je het meeste? Wegvallende gesprekken/internetverbinding of langzaam internet? Heb je al eens een speedtest uitgevoerd? Zo hebben wij weer meer informatie en kunnen we dit verder onderzoeken!

We zien jouw reactie graag tegemoet, zodat we dit verder kunnen uitvogelen!

Zit nu 3 weken op Grevelingen. Echt diep triest hoe traag het 4G is. T-mobile gebeld en diezegt geen masten te hebben omdat ze die niet mogen plaatsen, maar hoe kan ik dan wel 4G hebben? Het is kwestie van meer antennes. Vanaf hier in Herkingen zie ik een hele dikke mast staan op 300 meter afstand. Daar kan T-Mobile echt nog wel wat capaciteit bij hangen. 

Reputatie 4
Badge +2

Niet elke staalconstructie kan zenders van 3 providers aan, meestal is het gewicht en dan de windbelasting een probleem. Een provider moet dan een eigen opstelpunt bouwen en vergunningen worden vaak gedwarsboomd doir lokalo's, want ja, het uitzicht wordt beperkt of men is bang voor straling etc. Dat verweer van T-mobile is echt een logisch verhaal.

Reageer