Beantwoord

Slecht tot geen ontvangst

  • 21 februari 2019
  • 1 reactie
  • 75 Bekeken

Sinds 14 feb 2019 weer klant van T mobile. Ik heb een Samsung A8. Zodra ik ergens naar binnen ga (eigen huis, winkel, schuur). Heb ik slecht tot geen ontvangst meer.
Als test heb ik de telefoon van mijn vrouw ernaast genomen. Zij heeft t mobile met Huawei P20 light. Haar ontvangst goed tot zeer goed.
Ik baal hier ontzettend van want ik ben nu meer onbereikbaar dan ik zelf wil. Wat kan het probleem zijn.
icon

Beste antwoord door David 22 februari 2019, 13:06

Hey Rinus,



En het is ook ontzettend logisch dat je hier enorm van baalt, want je wilt natuurlijk wel een goede netwerkervaring!



Waarin merk je met name dat het ontvangst slecht is? Is dit puur op de streepjes van de verbinding gebaseerd of heb je ook gesprekken opgezet of geprobeerd op te zetten en speedtests uitgevoerd? Op die manier kun je dan een beetje inzichtelijk maken hoe groot de verschillen zijn, qua netwerkervaring. Ik zie op de dekkingskaart op jouw thuislocatie geen problemen of een verminderde dekking.



Ervaar je op andere locaties (buitenshuis) geen problemen of is het daar ook niet optimaal? Zou je jouw simkaart eens kunnen testen in de telefoon van jouw vrouw en vice versa? Het klinkt namelijk alsof de simkaart of de telefoon de boosdoener is in dit geval. Met een kruistest weten we dit direct!



Als het aan de simkaart ligt kun je direct via My T-Mobile een nieuwe bestellen of even een T-Shop binnenlopen. De kosten van de simkaart in de winkel zijn wel hoger (€10,- tegenover €5,09), maar je krijgt de simkaart wel direct mee. Bij een bestelling via My T-Mobile kan het tot 3 werkdagen duren voor je deze op de mat hebt.



Wanneer de simkaart het goed doet in de telefoon van jouw vrouw, maar haar simkaart ook niet goed in jouw telefoon, dan ligt het aan het toestel. Deze kun je dan ter reparatie aanmelden, zodat dit onderzocht en opgelost kan worden.



Ik ben benieuwd naar de uitkomst van de kruistest! Houd ons op de hoogte en laat het weten wanneer je nog vragen hebt!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Hey Rinus,

En het is ook ontzettend logisch dat je hier enorm van baalt, want je wilt natuurlijk wel een goede netwerkervaring!

Waarin merk je met name dat het ontvangst slecht is? Is dit puur op de streepjes van de verbinding gebaseerd of heb je ook gesprekken opgezet of geprobeerd op te zetten en speedtests uitgevoerd? Op die manier kun je dan een beetje inzichtelijk maken hoe groot de verschillen zijn, qua netwerkervaring. Ik zie op de dekkingskaart op jouw thuislocatie geen problemen of een verminderde dekking.

Ervaar je op andere locaties (buitenshuis) geen problemen of is het daar ook niet optimaal? Zou je jouw simkaart eens kunnen testen in de telefoon van jouw vrouw en vice versa? Het klinkt namelijk alsof de simkaart of de telefoon de boosdoener is in dit geval. Met een kruistest weten we dit direct!

Als het aan de simkaart ligt kun je direct via My T-Mobile een nieuwe bestellen of even een T-Shop binnenlopen. De kosten van de simkaart in de winkel zijn wel hoger (€10,- tegenover €5,09), maar je krijgt de simkaart wel direct mee. Bij een bestelling via My T-Mobile kan het tot 3 werkdagen duren voor je deze op de mat hebt.

Wanneer de simkaart het goed doet in de telefoon van jouw vrouw, maar haar simkaart ook niet goed in jouw telefoon, dan ligt het aan het toestel. Deze kun je dan ter reparatie aanmelden, zodat dit onderzocht en opgelost kan worden.

Ik ben benieuwd naar de uitkomst van de kruistest! Houd ons op de hoogte en laat het weten wanneer je nog vragen hebt!

Reageer