Beantwoord

Slechte ontvangst en korting van 20%

• 16 februari 2017
  • 9 reacties
  • 340 Bekeken

Sedert 2015 heb ik een T-mobile data card (dongel) abbo.
Een ieder kan zich de grote storing bij T- Mobile in 2016 herinneren (opnieuw bvb. 10GB na verbruik bundel), waar T-Mobile zeer slecht is mee omgegaan, door maar iedere keer met 500 mb de zaak proberen te sussen.

Door mijn eigen initiatief en alternatieven ben ik nog vrij ongeschonden uit de strijd gekomen, zij het niet dat mijn vingers nu nog pijn doen van al de door mij geposte forumberichten.

Opnieuw word ik geconfronteerd met merkwaardige toestanden.
Ik heb mijn contract verlengt na afloop met een nieuw contact met 20 GB.
Ik heb bij afsluiting uitdrukkelijk gevraagd of mijn 20% korting wegens slechte ontvangst, ook van toepassing was op het nieuwe contact. Ik heb nl. al sedert 2015 korting wegens slechte ontvangst.
Bij het afsluiten van het nieuwe contract was het antwoord: indien er uw snelheid niet verbeterd is, is het antwoord ja en heeft u recht op de korting.
Nieuw contract afgesloten, 3 maanden was ik in het buitenland. Week geleden vraag ik de korting met terugwerkende kracht opnieuw aan (6 maanden geldig, dan opnieuw aanvragen) als er niets veranderd is in de situatie dan wordt er verlengt.
Maar niet nu: Opeens wil men drie speedtests op verschillende tijdstippen, vreemd want op het landkaartje van T-Mobile is al te zien hoe de dekkingsgraad is. Wat ik ook probeerde aan de telefonische H.k. (vul zelf maar in), duidelijk te maken, het is vechten tegen de bierkaai. Mijn verzet, zijn de regels veranderd, ik heb dit nog nooit hoeven doen en dat het fraude gevoelig is, het had geen zin. Het antwoord was, men had het maar 2 keer mogen toekennen. Dus T-Mobile doet er niets aan de ontvangst, en trekt de 20% in. Blijft een alternatief over, annuleren.
Ik vul het formulier in en krijg de volgende H.k. " Ja maar Mijnheer u heeft al een keer € 20,- en € 60,- teruggekregen", grrrrr. Het is om uitje vel te springen.
"Mijnheer u kunt kosteloos annuleren". Ja dat kon ik eerst ook maar de andere keuze was 20% korting en daar was ik van uitgegaan bij afsluiting van het nieuwe contact.
Volgens haar is er niets aan de regels veranderd. O ja hoe kan het dan zijn dat ik minimaal 18 maanden 20% korting krijg en nu opeens niet meer, terwijl het wel is toegezegd bij afsluiting.
Zo ver kwam het niet, ze had al opgelegd.

Op het moment van afsluiting was T-Mobile op de hoogte van mijn dekkingsgraad en mijn historie.
Indien er iets was veranderd in de toekenning van de korting had men mij hiervan in kennis moeten stellen.
Nu heb ik geen objectieve keuze kunnen maken.

Hoe nu verder?

Groet,
Joop Triëst
icon

Beste antwoord door David 17 februari 2017, 13:53

Hey Joop,

Een heel duidelijk verhaal en ik snap dat het allemaal niet zo lekker loopt als zou horen!

In ons systeem zie ik terug dat je gisteren contact hebt gehad met mijn collega en zo te lezen was dat geen vrolijk gesprek. Sowieso vind ik het jammer dat je deze ervaring hebt gehad, maar mijn collega kon in dit geval ook niets anders dan aangeven wat ook al eerder verteld is. Ook ik heb geen ander bericht dan mijn voorgangers.

Op het moment dat je een lopend contract hebt kan het zo zijn dat jij niet op de hoogte bent van de problemen op jouw locatie en daar bieden we dan compensatiemogelijkheden op aan. Wanneer je gaat verlengen, weet je hoe de dekking in jouw omgeving is en kun je bekijken of het dan wel loont om te blijven. Die keuze maak je uiteindelijk zelf en daarom bieden we ook geen compensatie voor een verminderde dekking meer aan na een verlenging. In ons systeem zie ik verder ook geen toezeggingen terug over de kortingen, ik kan er dus niets anders van maken.

Het zou natuurlijk zonde zijn om je te zien vertrekken, maar je hebt hier wel de mogelijkheid toe. Je kunt zelf bepalen wat voor jou het meest voordelig is en waar je voor gaat. Als wij je dan nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hoi,

Het is tegen de huisregels om reclame te plaatsen.

Het plaatsen van reclame-uitingen is niet toegestaan.

Graag verwijderen door op het podloodtje te klikken.

Groeten,
Snotaapje
Reputatie 1
Joop, waarom heb je na afloop van je eerste contract niet gekozen voor een andere provider? Ik heb ook een 20 Gb abonnement en zou zeker geen 20% korting willen maar een goede dekking. Waarom kies jij voor korting bij een blijkbaar structurele slechte dekking
?
Hier was ik al bang voor.

Het gaat hier niet om waarom het voor mij interessant is om toch dit abonnement aan te schaffen, dat is niet het item.

Ik heb bij alle providers slecht ontvangst, maar ben toch aangewezen op 20 GB Mobile-data-internet omdat ik veel onderweg ben. Met een extra buiten versterker is er nog iets van maken bij mij thuis.
Dat moet uit eigen zak, en dat is meer dan € 200,- .
T-Mobile weet dit, maar betrekt deze oplossing niet in haar keuzes.
T-Mobile had bij de verlenging gewoon moeten zeggen: Verlengen leuk maar 20% dat doen we niet meer. Dan had ik daarop mijn keuze kunnen maken.
Juist het tegenovergesteld is mij verteld.

Groet,
Joop
Reputatie 1
Nou Joop, dat is een plausibele reden. Ik was gewoon nieuwsgierig hoe iemand tot zo een besluit komt. Hopelijk komt er een voor jou positieve reactie van T-Mobile. Ik snap je frustratie.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Joop,

Een heel duidelijk verhaal en ik snap dat het allemaal niet zo lekker loopt als zou horen!

In ons systeem zie ik terug dat je gisteren contact hebt gehad met mijn collega en zo te lezen was dat geen vrolijk gesprek. Sowieso vind ik het jammer dat je deze ervaring hebt gehad, maar mijn collega kon in dit geval ook niets anders dan aangeven wat ook al eerder verteld is. Ook ik heb geen ander bericht dan mijn voorgangers.

Op het moment dat je een lopend contract hebt kan het zo zijn dat jij niet op de hoogte bent van de problemen op jouw locatie en daar bieden we dan compensatiemogelijkheden op aan. Wanneer je gaat verlengen, weet je hoe de dekking in jouw omgeving is en kun je bekijken of het dan wel loont om te blijven. Die keuze maak je uiteindelijk zelf en daarom bieden we ook geen compensatie voor een verminderde dekking meer aan na een verlenging. In ons systeem zie ik verder ook geen toezeggingen terug over de kortingen, ik kan er dus niets anders van maken.

Het zou natuurlijk zonde zijn om je te zien vertrekken, maar je hebt hier wel de mogelijkheid toe. Je kunt zelf bepalen wat voor jou het meest voordelig is en waar je voor gaat. Als wij je dan nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je!
Leuk verhaaltje maar het gaat nergens over.
Ook in 2015 was de ontvangst slecht en was de optie opzeggen of 20% korting, daar kon ik mee leven. Nu zegt T-Mobile fijn dat je opnieuw voor ons kiest, maar 20% dat doen we niet meer. Ondertussen zijn we 3 maanden verder in het contract bijna niets verbruikt van wegen het buitenland, exact hetzelfde gedaan als vorig jaar,
Met terugwerkende kracht heb ik toen de korting gekregen.
Opeens zijn de spelregels veranderd, en ik heb het nakijken.
Ik zou zeggen, gratis opzeggen maar dan ook vanaf het begin.
Jullie kunnen zelf kijken wanneer data verbruikt is in de bundel.
Namelijk bijna 3 maanden geen verbruik.
Dan is iedereen tevreden en kan ik een nieuwe keus maken op basis van objectieve gegevens.

Voordeel !
Jullie hebben dan een kritische klant minder (zie ander topic)
Of dit nou zo'n voordeel voor jullie is, betwijfel ik.
Maar liever kwijt dan rijk is jullie goed recht.

Groet,
Joop
Reputatie 7
Badge +20
Hi Joop,

Bedankt voor je reactie. De reden waarom je toen wel korting kreeg op jouw abonnement was uit coulance omdat je een mindere dekking ervaarde. Nu ben je wel bewust van de mindere dekking en is het dus je eigen verantwoordelijkheid of je bij ons blijft of niet. De keus is geheel aan jou alleen zit er dit keer geen 20% coulance bij. Korting op jouw abonnement zal de ervaring niet beter maken omdat de dekking nog steeds niet stabiel is. De reden waarom de dekking instabiel is ligt aan de twee masten die te ver uit elkaar staan waardoor je geen goed signaal kan ontvangen. Het is niet zo dat we jou kwijt willen. Absoluut niet! Maar we willen dat iedere klant het maximale uit een T-Mobile ervaring kan halen en daar hoort een stabiele dekking bij.

Ik hoop dat je hier begrip voor hebt.
Hoi

Twee keer van hetzelfde, dat schiet niet op.
Geen antwoord op mijn suggestie.
Bij het afsluiten in 2015 van mijn vorig abonnement was de situatie identiek.
Op jullie kaartje was toe ook te zien dat de dekking slecht was, dus had ik het toen ook kunnen weten en was het jullie goed recht geweest om te zeggen, sorry, maar u kunt kosteloos opzeggen.
Of nog beter, we hebben u graag als klant maar bij u thuis sorry dat wordt niets.
Nu laten jullie toe dat er een bestaand contract wordt verlengt en vernieuwd zonder even te vermelden dat de 20% niet meer wordt toegekend. Sterker nog ik heb het zelfs nog nagevraagd bij de helpdesk en het antwoord was ja. Dat dit niet meer te verifiëren valt ligt niet aan mij.
Jullie willen niet iets doen aan de bereikbaarheid (masten staan teveel uit elkaar). Dit betekend
dat ikzelf extra investeringen moet doen om de ontvangst te verbeteren, en dit geldt voor iedere provider. Nu zegt T-Mobile succes ermee maar niet bij ons. Prima maar dan had ik wel graag antwoord op mijn vraag, wat te doen met de betalingen van begin nieuw contract tot nu ?

Groet,
Joop
Reputatie 4
Badge +17
Hallo Joop,

Om concreet antwoord te geven op je vraag; de betalingen van je abonnement vanaf het begin van je contract tot nu zijn al betaald en je hebt ook (verminderd) gebruik kunnen maken van onze diensten. Er zal dus geen vergoeding plaatsvinden.

Zoals hierboven ook is vermeld zijn er op dit moment 2 opties;

- Je behoud het contract en maakt gebruik van je abonnement in combinatie met de door jou geplaatste antenne thuis, maar er wordt geen korting toegekend.
- Je zegt kosteloos je contract op waardoor je vrij bent om binnen 30 dagen over te stappen naar een andere provider.

Mijn excuses dat ik je niet van een andere oplossing kan voorzien. Dit is waarschijnlijk niet de reactie waar je op hoopte, maar ik hoop wel dat nu je vraag is beantwoord en dat het duidelijk is wat wij voor je kunnen betekenen in deze situatie.

Heb je andere vragen of verzoeken, dan horen we het natuurlijk graag van je Joop!

Reageer