Beantwoord

SMS komt niet meer binnen

• 8 december 2019
  • 5 reacties
  • 332 Bekeken

Sinds enige tijd komen er bij mij en partner  (beide T-Mobile) geen sms berichten meer binnen (weet niet meer sinds wanneer, zo vaak gebruiken we het niet). Maar tegenwoordig is sms verificatie nodig bij mijn verzekeringen, paypal, etc. en dan wil je dat het werkt. 
Zelft bij contract verlenging (T-mobile via Belsimpel) wachtte ik vergeefs op sms.
Sms naar elkaar komt ook niet aan.

Er zijn geen blokkades in gesteld, berichtencentrale nummer is correct (+316240000000). 
Toestel: Lumia 950XL laatste update van Nov-2019

Toestel al opnieuw op-gestart

Ik ben niet de enige, dit is duidelijk een T-mobile probleem. 
Graag actie

icon

Beste antwoord door Hajar 9 december 2019, 14:52

Hi @spaansie 

Ik denk graag met je mee! Kon je voorheen wel sms ontvangen? Kun je zelf wel sms verzenden? Heb je de instellingen van je toestel al gecontroleerd? Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen en een ander simkaart in jouw toestel? Dan kunnen we controleren of het aan je simkaart of toestel ligt. 

Ik hoor graag van je!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @spaansie 

Ik denk graag met je mee! Kon je voorheen wel sms ontvangen? Kun je zelf wel sms verzenden? Heb je de instellingen van je toestel al gecontroleerd? Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen en een ander simkaart in jouw toestel? Dan kunnen we controleren of het aan je simkaart of toestel ligt. 

Ik hoor graag van je!

Hoi Hajar,

Uiteraard kon ik voorheen wel sms ontvangen en versturen
Ik heb het volgende gedaan:
Toestel opnieuw opgestart,

simkaart in andere sim-slot gedaan,

blokkades gecontrolleerd (die zijn er niet)

Geen van alleen had effect, en toen heb ik T-Mobile gebeld. Er werd niets geks gevonden. Ik moest alleen de sim nog in een ander toestel stoppen. Dat wilde ik thuis doen, want mijn partner heeft dezelfde issue.
Maar plotseling na het bellen kreeg ik een stroom van sms binnen. Ik neem aan dat er toch iemand iets gedaan heft om e.e.a. te laten werken. Bedankt daarvoor,. Hoop dat het niet nogmaals voorkomt, en ook is opgelost bij mijn partner.

Reputatie 2

Is hier een oplossing voor? Zit met hetzelfde probleem. Geen sms van mailchimp, Microsoft etc.

Reputatie 6
Badge +8

Hi @Martin_B 

Ik heb je in een ander topic verder geholpen!

T-Mobile lost onze problemen echt niet op. Zo irritant!! Ik kan ook niet overstappen op een echte provider vanwege een zakelijk abonnement. Helaas. 

In de andere topics heb ik een oplossing voor iedereen waarbij T-Mobile je niet helpt maar je natuurlijk wel gewoon verder moet. Sommige personen moeten namelijk wel werken voor hun geld…

Ik heb een oplossing!!!!! Voor iedereen met bovenstaande problemen. Lees onderstaande!!!

Ik krijg al maanden geen SMS van PayPal binnen op mijn telefoon. Ik heb echt van alles geprobeerd maar het werkt gewoon voor geen meter!!

Ik kan mijn mobiele telefoonnummer niet eens bevestigen voor 2-trapsverificatie. Het probleem is dat de SMS verstuurd door PayPal niet aankomt op mijn telefoon.

- Alle overige SMS ontvangen (van andere bedrijven incl. T-mobile zelf) werkt gewoon goed;

- Andere telefoon (partner) ingesteld bij PayPal. SMS van PayPal komt gewoon aan;

- Mijn simkaart in iPhone van partner (SMS van PayPal komt niet aan)
- Simkaart van partner in mijn iPhone gehad en sms van PayPal komt aan

-T-mobile gebeld en naar T-mobile shop geweest. Alle mogelijke blokkades laten verwijderen. SMS van PayPal komt niet aan.

Ik heb een iPhone 11 met nieuwste updates en met een abbo van T-mobile (en volledig bereik). Ben al klant met dit nummer vanaf het Orange tijdperk...

@#$&@# BIZAR!!!!!

Omdat ik namelijk niet geloof dat T-Mobile of PayPal onze problemen met het niet ontvangen van SMS op gaan lossen (dat werkt namelijk al jaren niet goed) heb ik zojuist een heel andere oplossing bedacht/gevonden… een extra simkaart (eSIM prepaid) waar ik de SMSjes van PayPal op binnen laat komen.

Uiteraard neem je dan een andere provider dan dat brakke T-Mobile, dus bijvoorbeeld van het betrouwbare netwerk van KPN of Vodavone/Ziggo (er zijn momenteel 3 providers met eSIM).

De voordeligste eSIM Prepaid leverancier opzoeken, bestellen (EUR 5 maar omdat ik nog een vriend kende met een abbo van dezelfde provider kon ik hem en mijzelf nog eens 5 euro beltegoed kado doen dus eigenlijk kost het niks), ontvangen, activeren en instellen in nog geen 30 minuten voor elkaar.

Heerlijk!!! Het is echt ongelofelijk maar ik ontvang nu gewoon SMSjes en kan dus eindelijk weer inloggen bij PayPal en ik kan nu veel eenvoudiger betalingen doen, etc., etc.. Helemaal top.

Ik was vergeten hoe geweldig het is als je een SMS nodig hebt dat die dan ook echt binnenkomt. Wat een geweldige techniek!!!

@T-Mobile: Dus als je nog meer klanten hebt die al jaren abonnee zijn maar niet eenvoudig over kunnen stappen vanwege een zakelijk abonnement. Geef ze een eSIM van KPN of Vodavone/Ziggo en ook zij kunnen weer aan het werk!!!

Reageer