Vraag

sms "Niet verzonden. Tik om het opnieuw te proberen".

  • 27 juli 2020
  • 3 reacties
  • 205 Bekeken

Reputatie 2

Sinds gisteren kan ik met mijn PrePaid geen smsjes meer versturen. Bellen lukt nog wel. 

Al geprobeerd: 

  • Opnieuw opstarten
  • Vanaf verschillende plekken (verschillende netwerken)
  • Naar verschillende nummers (alle in NL)
  • Inbox smsjes geleegd
  • Bij instellingen van MyT-Mobile staat SMS op TOESTAAN

Heeft iemand nog andere ideeën? Ik heb niets aan mijn instellingen veranderd en snap niet waarom dit probleem nu opeens opspeelt. 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @SensationFM 

Ik kijk graag met je mee naar een oplossing. Ik heb je gegevens gecontroleerd en je hebt geen blokkades voor sms dus het zou wel moeten werken. Ik ga je daarom wat vragen stellen om samen de oorzaak te achterhalen. Staat het nummer van de sms centrale 06 2400 0000 goed in je toestel? Op onze toestelhulp pagina kun je het toestel selecteren wat je hebt en zien hoe je dat nummer moet instellen. Kun je ook aangeven welk toestel je hebt? Ervaar je dit probleem overal of op een specifieke locatie? Ervaar je dit alleen op 3G, 4G of op beide? Kan je wel sms ontvangen? Heb je ook de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen en een ander simkaart in jouw toestel? Zo kunnen we achterhalen of het aan de simkaart of toestel ligt.

Ik hoor graag van je zodat we dit samen kunnen oplossen!

Reputatie 2

@Hajar Bedankt voor de snelle reactie. Ik hoop ook dat we dit op kunnen lossen. 

De telefoon waar het om gaat is een Motorola moto E3. Ik sms er al drie jaar mee, geen problemen. 

Via toestelhulp kan ik niet vinden waar ik het sms-nummer kan checken, maar via Geavanceerde instellingen heb ik wel “Aangepast smsc-nummer” gevonden. Daar staat “Geen”, maar als ik 0624000000 invul dan helpt dit niet. Ook niet na herstarten. 

Op meerdere locaties. Op 3G en 4G weet ik niet - ik weet niet hoe ik daartussen wissel. 

Ik kan wel smsjes ontvangen.

Ik heb niet de mogelijkheid om de sim-kaart in een andere telefoon te testen. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @SensationFM 

Dankjewel voor je reactie. Ik heb dit doorgezet naar onze technische specialisten en zij gaan onderzoeken waar dit aan ligt. Mocht je toch nog de mogelijkheid krijgen om je simkaart in een ander toestel te testen dan zal dat zeker helpen. Je kan binnen 7 werkdagen een terugkoppeling van de specialisten verwachten. 

Als je in de tussentijd andere vragen hebt, laat het vooral weten!

Reageer