Beantwoord

Sms ontvangen lukt niet

Ik ontvang geen sms?
icon

Beste antwoord door Thalina 3 juli 2017, 08:37

Hoi Jeroen,

Dat is natuurlijk niet handig! Ik heb gelijk in het systeem gekeken en ik zie dat er nog een oude blokkade actief is voor sms'en. Deze heb ik direct voor je verwijderd. Als je jouw toestel uit- en aanzet, moet alles weer werken.

Laat je weten of het inderdaad weer lukt? Fijne week toegewenst!
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Pieterw93 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je een blokkade had voor sms. Ik heb de blokkade verwijderd dus als je je toestel opnieuw start dan zou je weer moeten kunnen sms’en. Laat je even weten of alles weer naar behoren werkt? 

Hallo,

Ik kan geen smsjes versturen/ontvangen

Kunnen jullie dit voor mij oplossen ?

Reputatie 7
Badge +20
Hoi @clau111,

Dit heb ik natuurlijk direct voor je uitgezocht en ik zie waarom het niet lukt.

Op dit moment heb je een betalingsregeling lopen en een van de voorwaarden is dan ook dat je geen premium diensten kunt gebruiken, zoals gebruik in het buitenland of bellen en SMS'en naar betaalde servicenummers. 0900-nummers vallen daar ook onder. Om hier dus gebruik van te kunnen maken zal eerst de gehele regeling voldaan moeten worden, daarna wordt de blokkade automatisch opgeheven en kun je ook weer dergelijke diensten gebruiken.

Op My T-Mobile kun je zien hoeveel termijnen er nog zijn en welk bedrag er wanneer betaald moet worden om de regeling af te kunnen betalen.

Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je!
Ik kan niet bellen naar 0900 en sms versturen en ontvangen en dit staat op toestaan
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Thomas,

Gebeurt dit alleen bij dergelijke SMS'jes of ook bij 'normale' SMS'jes van contactpersonen? Als je dit nog niet hebt geprobeerd, test dat dan nog even. Ik heb het nog even gecontroleerd, maar zie in ons systeem geen belemmering terug op het ontvangen van SMS-berichten. Zou je jouw simkaart ook even kunnen controleren? Het handigste is om dit te doen door middel van een kruistest. Je plaatst dan jouw simkaart in een andere telefoon en vice versa. Als het in een ander toestel dan wél goed werkt, dan is de kans groot dat het aan het toestel ligt. Anders zou het ook nog aan de simkaart kunnen liggen. Het is ook handig als je een paar concrete voorbeelden geeft van partijen van wie je niets ontvangt, dan nemen we dat ook alvast mee.

Ik ben heel benieuwd naar jouw bevindingen! Houd ons op de hoogte! 🙂
Ontvangen duurt meestal lang, zenden lijkt OK.
Als ik een sms moet ontvangen bv voor een tan-code of 2 traps autentificatie kan het tussen de 2 minuten tot 4 uur duren voordat het sms'je binnenkomt. Ik geloof niet dat het aan de zendende partij ligt, daarvoor komt het bij teveel situaties voor.
Toestel, SGS6, is na een harde reset een stuk opgeknapt maar dit fenomeen is gebleven.
Kan iemand nagaan of er bij T-Mobile iets verkeerd staat ingesteld. Aan mijn zijde kan ik niets meer bedenken dat er fout ingesteld zou zijn, ook bellen met Premium Support mocht niet baten.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jeroen,

Kijk aan, fijn om te horen dat dit de oplossing was en alles weer werkt! 🙂 Als je nu of in de toekomst nog eens een vraag hebt, stel 'm gerust op het forum. We helpen je graag!
Ik kan idd weer Sms'n en ontvangen
Mijn dank is groot!
Fijne week!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jeroen,

Dat is natuurlijk niet handig! Ik heb gelijk in het systeem gekeken en ik zie dat er nog een oude blokkade actief is voor sms'en. Deze heb ik direct voor je verwijderd. Als je jouw toestel uit- en aanzet, moet alles weer werken.

Laat je weten of het inderdaad weer lukt? Fijne week toegewenst!
Ja dat wel.
Kun je wel een sms versturen?
Reputatie 5
Badge +14
Oké, dan weet ik het helaas ook verder ,
Als bij de blokkades de sms op aan staat.
Van niemand... ik heb my-tmobile helemaal afgestruind maar kon niks verkeerds vinden
Reputatie 5
Badge +14
Van niemand , of bepaalde nummers ?
Je kan ook veel zelf regelen op my-tmobile en dan bij blokkade kijken .

Reageer