Vraag

sms ontvangen van bepaalde afzender lukt niet

  • 11 augustus 2020
  • 14 reacties
  • 326 Bekeken

Oracle stuurt een 2-factor sms via nummer 22884, maar die komen niet aan. Op mijn vodafoon nummer werkt het wel, dus lijkt aan t-mobile te liggen. Heb een gewoon abonnement geen blokkades in my-tmobile app te zien en geen nummers geblokkeerd op telefoon. Sms van andere nummers - ook shortcode nummers - komen wel aan.


14 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Het is heel lastig om backwards fouten te zoeken. Oracle gebruikt een sms gateway provider die naar jou een sms probeert te sturen. Daar is de bron van het bericht en ook de bron van het storings onderzoek. Zeker omdat alle andere smsjes, inclusief de servicenummers wel bij je aankomen is de logica dat de SMS gateway die Oracle gebruikt moet kijken wat voor foutmelding er komt. Vaak zitten dit soort partijen in het buitenland en zitten er meerdere providers tussen omdat er voor sms afleveren betaald moet worden aan de operator bij wie het nummer zit.

Reputatie 7
Badge +17

Het nummer dat je nu in gebruik hebt is dat vóór T-Mobile in gebruik geweest met andere providers of helemaal nieuw? Indien het nummer is meegenomen met nummerbehoud dan kan het zijn dat het smsje ergens wordt tegen gehouden.

T-Mobile kan een onderzoek starten en kijken of de sms'jes aankomen op het T-Mobile netwerk, het is ook niet verkeerd om na te gaan bij Oracle of zij het smsje kunnen traceren en of dat alles goed gaat aan hun kant.

Tja ik zit al heel lang met dit nummer bij t-mobile, geen idee wat het vóór mij was…

Ik zal toch maar moeten bellen met t-mobile vrees ik...

Gebeld met t-mobile - ze gaan het proberen te achterhalen...

Reputatie 4
Badge +5

Laat maar weten of ze dat ook echt kunnen.

Zal ik doen: maar geduld is nodig, ze zeggen dat ze er zo maar twee weken over kunnen doen🤪

Update: tot mijn verbazing reageerde Oracle binnen vijf minuten via de chatfunctie op hun website. Ze zagen de sms netjes vertrekken van hun kant. Ze waren ook zo vriendelijk om me de code mee te delen, dus ik kon weer verder.

Zodra ik van t-mobile iets hoor, laat ik het weten!

Reputatie 4
Badge +5

Wat voor foutcode zien ze dan terug?

Oracle gaf verder geen info, alleen de verzonde code in de sms. Vandaag kreeg ik telefoontje van t-mobile: ze kunnen niks vinden.

Reputatie 4
Badge +5

Exact, dat is wel heel makkelijk van Oracle. Ze zien de sms vertrekken, maar dat is dus niet de sms in een operator netwerk. Zij sturen dit naar een sms broker die verbindingen heeft met SMSC's van mobiele operators. Daar moet Oracle een ticket openen. Een storing los je op van A naar B. Niet andersom, want dan zie je niet bij welke tussenliggende schakel het mis gaat. Voor Sms zijn heel veel interworking afspraken, er moet namelijk betaald worden voor het afleveren van sms tussen operators.

Hi,
I have a similar problem. I cannot get any SMS from T-Mobile Czech Republic . I have a  case with T-Mobile since the 2nd of JULY! nothing is happening with support (already have 3 cases which seem to be ignored).

The only solution I can see is to get a SIM with Voodafone or any virtual carrier which does not use T-Mobile. (I will have to do this in 2 week)

Reputatie 6
Badge +5

Hi @guynir 

Please keep your question to one topic. In the other topic I provided you with an answer. 

I have the same problem, today my number ported from Lyca to t-mobile. After that I stopped receiving service messages from Microsoft and others. Can you help me to fix this problem? I have already raised the concern to customer care also. No reaction yet. I need those SMS for work so it's urgent.

 

Thanks!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @arunds 

I see that out technical specialist are investigating this issue and will provide you with a solution within a couple of days. They are aware of the urge and will try their best to solve it as soon as possible. They will contact you once they have an update. If I can offer any other assistance, please let me know!

Reageer