Beantwoord

Sms op één (buitenlands) nummer komt niet meer aan

• 28 augustus 2020
  • 16 reacties
  • 473 Bekeken

Ik heb één buitenlands contact in mijn telefoon (UK) staan waar ik regelmatig mee sms. Tot juni was dit geen probleem. Sinds die tijd worden mijn sms'jes wel als verstuurd aangemerkt maar komen niet aan bij de ontvanger. De ontvanger heeft niks aan zijn instellingen gedaan en snapt het ook niet. Wat zou de reden kunnen zijn? Heeft dit wellicht iets met Brexit te maken? Kan het zijn dat er iets mis is in mijn instellingen? En hoe los ik dit op? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 28 augustus 2020, 10:51

Hallo @Sanne Nieuwenhuijsen 

Ik denk dat het niks met brexit te maken heeft want als dat zo was zouden internationale sms'jes ook gewoon aan en tot 31 december 2020 gebeurt er niks.

Kan die persoon wel sms'jes naar jou versturen die ook aankomen en kan jij wel sms'jes sturen naar andere buitenlandse nummers?

Bellen lukt ook niet naar die persoon of wel?

Als je wel kan sms'en naar andere buitenlandse nummers dan bestaat er een kans dat die persoon je per ongeluk geblokkeerd heeft.

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Sanne Nieuwenhuijsen 

Ik denk dat het niks met brexit te maken heeft want als dat zo was zouden internationale sms'jes ook gewoon aan en tot 31 december 2020 gebeurt er niks.

Kan die persoon wel sms'jes naar jou versturen die ook aankomen en kan jij wel sms'jes sturen naar andere buitenlandse nummers?

Bellen lukt ook niet naar die persoon of wel?

Als je wel kan sms'en naar andere buitenlandse nummers dan bestaat er een kans dat die persoon je per ongeluk geblokkeerd heeft.

Dank je wel! Smssen naar andere UK nummers lukt wel. Mijn telefoon geeft ook aan dat de smsjes naar deze persoon zijn verzonden, maar hij ontvangt nika. Bij mijn andere UK contact zegt ie dan 'bezorgd', en die krijgt ze wel binnen. Ik denk idd dat het aan de instellingen van de ontvanger ligt. Die is alles behalve handig dus het zal nog een hele klus worden dat te bekijken 😉. Bedankt voor je tips! 

Reputatie 7
Badge +18

De kans is dan groot dat je daar dan per ongeluk op de lijst met geblokkeerde contacten staat.

Stapje verder maar nog niet opgelost. 

Ontvanger heeft mij inmiddels twee keer (van de twee keer) met succes kunnen smssen vanuit Engeland (terwijl zijn vorige sms van een paar weken terug niet aan was gekomen). Hij heeft alle voorgaande berichten uit onze chatbox gewist, om te kijken of die soms ‘vol’ zat. Desalniettemin komen mijn berichten nog steeds niet aan. De klantenservice van T-mobile zegt dat al mijn instellingen goed staan. Ik zie wel een inconsequentie in mijn verzonden smsjes. De ene keer staat er onderaan het bericht -datum- * SMS, de andere keer staat er -datum- * Bezorgd. Dat laatste heb ik nog niet eerder gezien, is iets van de laatste dagen, maar komt in meerder berichtboxen voor en kwam bij anderen (ook UK) wel aan. Als ik een sms-bericht selecteer en op details weergeven klik staat er consequent Verzonden. 

Kan het bij blokkades zijn dat je iemand wel zelf een bericht kunt sturen, maar diegene niet terug kan sturen? Klinkt mij onlogisch.

Reputatie 7
Badge +18

Bij blokkades hoeft enkel sms'en en bellen en sms'en naar internationale nummers op toestaan te staan en dan zou alles in orde moeten zijn, er zijn geen instellingen voor een specifiek nummer behalve in jouw telefoon of zijn telefoon bij geblokkeerde contacten bijvoorbeeld.

Dank. Geen van ons beide heeft het nummer geblokkeerd. Anders zouden zijn smsjes niet meer bij mij aankomen, toch?

Stel, ik blokkeer iemands nummer in mijn telefoon, kan ik diegene dan nog wel smsjes versturen, maar diens smsjes niet meer ontvangen? 

Wij hebben exact het zelfde probleem met 2 engelse mobiele nummers en ons beide telefoonnummers. Smsjes van mijn dochter die bij een andere provider zit komen wel aan. Wij hebben beide geen blokkades en de smsjes staan groen als zijnde verzonden. Inderdaad tot half juli  ging het nog prima.

Dank voor je reactie, dat is goed om te weten, het probleem is dus niet alleen bij mij!! En zo typisch dat het tot die tijd wel goed ging. Zijn er Engelse nummers waar het nog wel aan komt met jullie telefoon? Een ander Engels nummer heb ik geen problemen mee, alleen deze. 

Wij smsen alleen naar deze 2 nummers en wij hebben met ons beide telefoons beide nummers geprobeerd en het komt niet door. Heel irri als ik zie dat ze beweren dat het niet aan hen ligt, het moet bij t mobile liggen anders kon mijn dochter ze ook niet smsen.

Hun smsjes naar ons komen trouwens wel aan

Ja inderdaad, bij mij precies hetzelfde! Zijn smsjes naar mij komen ook aan. Weten jullie welke provider jullie engelse vrienden hebben? 

Het zijn mijn schoonouders en hun simkaart is van tesco en die gebruikt O2 towers

Net weer contact gehad met de online klantenservice en gevraagd om een uitgebreider onderzoek. Tot mijn verbazing werd het gelijk serieus opgepakt (was immers al een paar keer online en per telefoon gaan vragen, en ook twee keer naar een t-mobile winkel geweest), alle gegevens zijn nu verzameld en ze gaan het verder onderzoeken met het netwerk en het engelse netwerk. Ik heb aangegeven dat ik op het forum mensen tegen kwam met hetzelfde probleem. Als er interessante informatie uit komt, of (hooray!) wellicht zelfs een oplossing, dan meld ik het hier voor jullie. Groet!

Ik heb eergisteren gebeld en alle info doorgegeven. Ze gingen het verder onderzoeken. Samen staan we wat sterker denk ik ;)

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan bij een Oostenrijks nummer.

Inmiddels duidelijk antwoord gehad: er is een connectieprobleem met een Engelse provider die een update heeft gehad. De instellingen van 't mobile en de UK provider (welke weet ik niet) moeten opnieuw op elkaar worden afgestemd., maar dit is een tijdtovend en kostbaar proces, zo werd mij gezegd, en omdat er relatief weinig klachten over binnen komen geven de beide partijen geen prioriteit dit op te lossen. Ik kreeg een tegemoetkoming van een paar euro per maand gedurende een half jaar. Inmiddels is er een tweede probleem bijgekomen: dat UK nummer dat problemen opleverde kan mij ook niet bellen. Ik hem wel. Met berichten sturen is het juist precies andersom. Stom!! 

Reageer