Beantwoord

SMTP e-mail scanning instellen op HP laserjet CM2320

  • 10 March 2020
  • 4 reacties
  • 665 Bekeken

Reputatie 1

Ik probeer mijn Laserjet CM2320 op te tuigen om naar email te kunnen scannen.
De printer kan alleen SMTP zonder authenticatie of encryptie aan.
Volgens de website moet ik dan smtp.t-mobilethuis.nl, poort 2525 gebruiken.
Dit werkt echter niet - het lukt de scanner niet om verbinding met de smtp server te maken.

Wat gaat er mis en hoe kan ik dit wel aan de praat krijgen (zonder weer allerlei andere accounts etc aan te maken).

icon

Beste antwoord door Robbertje-EHV 25 April 2020, 14:16

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Beste @mhelsloot 

In dat geval is het poort 25 en niet 2525. Maar ik weet niet of dit nog wordt toegestaan door T-Mobile. 587 zou je nog kunnen proberen. 2525 is geen officiële poort hoewel sommige providers het blijken te ondersteunen als alternatief voor 587.

Zie https://kinsta.com/blog/smtp-port/

Groet, Folkert

Beste mhelsloot,

Ik heb de instellingen in m'n router zo ingesteld:

SMTP server: smtp.t-mobilethuis.nl

Poort: 465

Bij het e-mail adres van de ontvanger had ik eerst  m'n gmail ingevuld maar dit werkte niet. Dus heb ik nu m'n t-mobilethuis.nl adres daar ingevuld. Daar komt de e-mail nu wel aan.

De beveiliging moet SSL zijn en de authenticatie je T-mobile e-mail adres en T-mobile wachtwoord.

De verzonden mail komt dan aan in je t-mobilethuis.nl e-mail account maar hier kun je een doorstuur functie aanzetten zodat ie vanaf door wordt door gestuurd naar je eigen e-mail adres.

Dezelfde instellingen zouden op je printer dus ook moeten werken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Gr. Rob

Reputatie 1

Hi! Rob,

dank voor je reactie.
Ik zie in jouw settings dat je SSL hebt aan staan.
Het probleem bij mij printer/scanner is dat die dat niet support. Ook niet in de laatste firmware. Ik zoek een oplossing die niet verwacht dat ik een password invul in de printer.

Zijn er nog andere opties?

Reputatie 1

Met nog een paar pogingen lukte het om de email aan de gang te krijgen zonder ssl.

Hiervoor gebruik ik nu smtp.t-mobilethuis.nl op port 25 met mijn tmobilethuis.nl email adres als afzender.

 

 

Reageer