Vraag

Snelheid mobiel internet stuk lager dan voorheen en instabieler

• 17 mei 2020
  • 8 reacties
  • 187 Bekeken

Het valt mij de laatste tijd op dat de snelheid van mobiel internet de laatste tijd een stuk trager en instabieler is geworden op postcode 3043LH. De masten staan vermoedelijk bij het CBR.

Ik zit 400 meter bij de masten vandaan en mijn snelheid qua download komt niet hoger dan 20 (voorheen 80). Ook heb ik last dat regelmatig de verbinding verbroken wordt.

Ik heb de testen met verschillende telefoons gedaan en met een mobiele router en op verschillende tijden.

Ik heb twee simkaarten, dus aan de simkaart ligt het niet.

8 reacties

Ik heb precies hetzelfde. Ik heb sinds bijna een week geen 4g verbinding meer bij mijn huis en mijn werk. Oud Zaandijk en Koog aan de Zaan, postcode 1544 en 1541. Zijn er masten uitgezet?

Ik heb trouwens een Samsung Galaxy S9+ als dat ook uitmaakt..

Reputatie 7
Badge +15

Samsung Galaxy S9 hier en gewoon goede 4G+, postcode gebied 4537.

Zelfde problemen met een ander toestel bij jullie? Dekkingskaart geeft gewoon aan dat jullie een goede dekking hebben.

Jullie kunnen eventueel een melding maken op de dekkingskaart.

https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking

Bij de zaanse schans heb ik wel 4g heb ik getest met mijn mobiel.

En met mijn broertjes mobiel heb ik wel thuis 4g.

Wel apart.

Ook is het raar dat hij alleen verbind met 3g uit Rotterdam.

Reputatie 7
Badge +15

@Jari123

Dus in je thuis omgeving heb je alleen geen 4G? Dan zou je daar een melding over kunnen maken.

Zit je broertje ook bij T-Mobile? Hakuin merkt ook problemen in Rotterdam, wellicht is daar iets aan de hand.

Nee, je snapt het niet. Ik woon in Zaandijk, dat ligt denk wel 60km van Rotterdam boven Amsterdam. Maar mn mobiel verbind via 3g met Rotterdam. Als ik mijn simkaart van T-mobile in mijn broertjes telefoon doe, werkt het wel hier, maar op mijn eigen mobiel niet. Maar in het weiland 500 meter van mijn huis heb ik wel 4g, hoe kan dat?

Reputatie 7
Badge +15

Ik weet het niet zeker, waar heb je je toestel gekocht? Het kan te maken hebben met frequenties van de mast die je telefoon misschien niet ondersteund.

Vreemd, sinds gisterenmiddag is de snelheid weer normaal.

Reputatie 7
Badge +15

Konden even wat werkzaamheden zijn misschien?

Reageer