Beantwoord

steeds vaker "No Service" op mobiele router, of wegvallende verbinding zonder die melding

  • 22 december 2020
  • 6 reacties
  • 291 Bekeken

Reputatie 1

Mijn contract met T-Mobile loopt gelukkig ten einde, want dit probleem zal ook wel op mijn bord worden geschoven, net als die valse belofte van Spotify buiten bundel.

Hoe dan ook, inmiddels moet ik vijf à tien keer per dag mijn verbinding herstellen. Hebben jullie problemen in Groningen-Zuid?

Voordat het modem (Huawei E5785) de schuld krijgt: dat is ongeveer anderhalf jaar in gebruik, Het oude exemplaar heeft het tweeënhalf jaar volgehouden.

icon

Beste antwoord door David 23 december 2020, 15:04

Hoi @cuxtwintig,

Goed dat je het hier even laat weten, hopelijk kunnen we achterhalen waar het probleem vandaan komt.

Ik heb gelijk de dekking gecontroleerd, maar daar zijn geen problemen mee in jouw omgeving. Er zijn ook geen werkzaamheden of storingen bekend. Het zou kunnen dat het aan de simkaart ligt, dus je kunt hier ook nog een kruistest op loslaten. Ik weet niet of er vaste tijdstippen zijn waarop het probleem de kop opsteekt, maar dan zou je kunnen controleren of het ook gebeurt met een ander apparaat. Als het aan de simkaart ligt kun je via My T-Mobile een nieuwe simkaart bestellen.

We zien jouw bericht graag tegemoet en hopelijk kunnen we het probleem oplossen!

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @cuxtwintig,

Goed dat je het hier even laat weten, hopelijk kunnen we achterhalen waar het probleem vandaan komt.

Ik heb gelijk de dekking gecontroleerd, maar daar zijn geen problemen mee in jouw omgeving. Er zijn ook geen werkzaamheden of storingen bekend. Het zou kunnen dat het aan de simkaart ligt, dus je kunt hier ook nog een kruistest op loslaten. Ik weet niet of er vaste tijdstippen zijn waarop het probleem de kop opsteekt, maar dan zou je kunnen controleren of het ook gebeurt met een ander apparaat. Als het aan de simkaart ligt kun je via My T-Mobile een nieuwe simkaart bestellen.

We zien jouw bericht graag tegemoet en hopelijk kunnen we het probleem oplossen!

Reputatie 1

@David, bedankt voor je reactie en je bericht over de dekking hier in de omgeving.

Als ik kritisch naar mijn eigen installatie kijk, verdenk ik nu vooral Windows 10, omdat ik het probleem vooral op mijn desktop-PC ervaar en niet op mijn tablet. Ik heb zo lang mogelijk doorgedraaid op Windows 7, en toen was er eigenlijk nooit iets aan de hand. Sinds ik W10 heb (“upgrade", dus geen schone installatie) wordt in elk geval ongeveer twee minuten na het opstarten de verbinding verbroken als de Antimalware Service Executable actief is (te zien in de Task Manager). Doordat ik sinds de “upgrade” ook geen volledige admin-rechten meer heb (zelfs niet als ik als Administrator aanmeld), kan ik daar weinig tegen uitrichten. Als ik de PC in slaapstand zet, is het daarna helemaal behelpen. Vanmorgen viel bijvoorbeeld in enkele minuten tijd viermaal de verbinding weg. Dat is lastig internetbankieren. Overigens was op dat moment geen “No Service” te zien, dus er zijn meer factoren die de verbinding wankel maken.

Hoewel ik er niet blij van word, lijkt dus een schone (maar dan ook echt schone) installatie van W10 nu het meest voor de hand te liggen. En daarna alles weer opnieuw opbouwen. Dat is op zich in een paar uur gefixed, maar vervolgens word je nog dagen, zo niet weken geconfronteerd met instellingen die net niet deugen. Maar ja, wat het zwaarst is moet ook het zwaarst wegen. Linux is natuurlijk ook nog een optie.

Reputatie 7
Badge +20

Ho @cuxtwintig 

Bedankt voor je reactie. Je geeft zelf ook aan dat het aan je software ligt. In dit topic geven wij wat tips over wat je kan doen om een reparatie te voorkomen. Je zou een fabrieksreset kunnen uitvoeren zorg er dan wel voor dat je een back-up maakt zodat je gegevens niet verloren gaan. Mocht je zelf nog een andere oplossing vinden, deel het dan vooral met ons zodat andere klanten dit ook kunnen uitproberen. I

Reputatie 1

Hallo @Hajar ,

Nu maak je het iets te makkelijk. W10 is een verdachte factor, en dat geldt misschien ook voor de USB-adapter waarmee ik het wifi-signaal oppik (je moet toch wat als je een desktop gebruikt). Ik vraag me ook nog steeds af hoe ik het modem rechtstreeks op de PC kan aansluiten. Het USB-kabeltje werkt alleen als laadkabel. De handleidingen geven geen duidelijkheid. Misschien moet ik op het modem inloggen (geen probleem zover), maar welke instelling moet ik dan hebben?

Overigens, als ik terugdenk aan een Zoomvergadering via de tablet, die onlangs werd onderbroken: toen gaf het modem geen “No Service” maar desondanks miste ik wel een cruciaal deel van de vergadering.

Nog een paar dingen: het “topic” waarnaar je hierboven verwijst is voor mij niet toegankelijk, en als ik een 1GB-aanvuller nodig heb krijg ik altijd de melding dat die niet kon (of kan) worden toegevoegd, maar is hij vervolgens wel beschikbaar.

Reputatie 1

Hallo @Hajar ,

Wat is het idee? Als je klanten maar lang genoeg negeert, lopen ze vanzelf weg?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @cuxtwintig 

Dat is zeker niet het geval! Dit is een klant-helpt-klant forum dus wij geven mede klanten altijd de ruimte om zelf ook in te haken en tips te geven. Wij zijn ook geen expert in Huawei E5785 modems maar denken wel graag mee! Heb je al een andere simkaart gebruikt in je modem en heb je de mogelijkheid om jouw simkaart in een ander apparaat te testen? Dan kunnen we controleren of het aan de simkaart ligt. Je kan dan via My T-Mobile een nieuwe bestellen. Mocht dat niet werken, zou je dan 3 voorbeelden met datum en tijdstip waarop je dit ervaart kunnen doorgeven? Dan kan ik dit doorzetten naar onze technische specialisten. Laat ook weten wat je tot nu hebt geprobeerd dan kan ik dat ook doorgeven aan ze. 

Ervaar je nog steeds problemen met het aanvullen van een 1GB aanvuller? Wij hebben onlangs een groot onderhoud gehad dus ik verwacht dat problemen die je ervaart op My T-Mobile nu wel zijn opgelost. 

Ik hoor graag van je!

Reageer