Beantwoord

T-Mobile de snelste?

• 6 augustus 2018
  • 3 reacties
  • 376 Bekeken

Vanaf vandaag over op tmobile. Deze zou het snelste netwerk hebben ook in de praktijktests. Maar de gemiddelde snelheid komt tot plm 30mb terwijl mijn vorige Youfone abonnement op het Kpn netwerk 75 mb met gemak haalde.

Heb in de winkel nog mijn twijfel geuit omdat onbeperkt internet ook uitnodigt tot zwaar gebruik van het netwerk. Ben vorig jaar speciaal hiervoor geswitcht van Tele2 naar Youfone omdat de Tele2 snelheid zeker 's avonds inzakte naar het bijna nulpunt.
De T mobile boys verzekerden me dat dit echt niet het geval is bij T mobile. Ik zou echt vergelijkbare snelheden hebben als op kpn netwerk.

Ik heb een mobile go (onbeperkt) abonnement.

Wat is hier loos? Ik voel me een beetje bekocht.
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 7 augustus 2018, 14:52

Hallo @Mad_E
Welkom op de T-Mobile community! :)

Jammer dat je de snelheden zo ervaart!

Ik kan de gemiddelde snelheid van 30 Mbit niet beamen. Bij mij zit deze in nagenoeg alle gevallen boven de 50 Mbit. De snelheden zijn wel afhankelijk van een aantal factoren. Factoren zoals de drukte op een mast, type telefoon e.d. Ik kan je verzekeren dat bij T-Mobile de snelheden niet inzakken 's avonds, want bij T-Mobile schakelen ze geen frequenties uit in de nacht.

Hieronder enkele vragen om een beter beeld te scheppen:
  • Op welke locatie(s) ervaar je dit?
  • Welke telefoon maak je gebruik van? (Zoals hierboven gevraagd is)
  • Maak je gebruik van de Speedtest.net app?
  • Test ook op verschillende servers (hier kan veel verschil in zitten)
  • Maakt het wisselen van APN verschil? Bijvoorbeeld van smartsites.t-mobile naar internet of andersom.
Als ik de postcodes heb, kan ik nagaan hoe de masten in de buurt opgesteld staan.
Ik ben benieuwd! :)

Groetjes,
Leroy
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Het ligt er ook een beetje aan hoever je van de mast zit . Test zelf ook vaak en haal snelheden van soms 250 mb. Er zijn plekken bij waar de snelheid minder is .
Welke telefoon gebruik je ?
Reputatie 3
Badge +13
Hallo @Mad_E
Welkom op de T-Mobile community! :)

Jammer dat je de snelheden zo ervaart!

Ik kan de gemiddelde snelheid van 30 Mbit niet beamen. Bij mij zit deze in nagenoeg alle gevallen boven de 50 Mbit. De snelheden zijn wel afhankelijk van een aantal factoren. Factoren zoals de drukte op een mast, type telefoon e.d. Ik kan je verzekeren dat bij T-Mobile de snelheden niet inzakken 's avonds, want bij T-Mobile schakelen ze geen frequenties uit in de nacht.

Hieronder enkele vragen om een beter beeld te scheppen:
  • Op welke locatie(s) ervaar je dit?
  • Welke telefoon maak je gebruik van? (Zoals hierboven gevraagd is)
  • Maak je gebruik van de Speedtest.net app?
  • Test ook op verschillende servers (hier kan veel verschil in zitten)
  • Maakt het wisselen van APN verschil? Bijvoorbeeld van smartsites.t-mobile naar internet of andersom.
Als ik de postcodes heb, kan ik nagaan hoe de masten in de buurt opgesteld staan.
Ik ben benieuwd! :)

Groetjes,
Leroy

Reageer