Tele 2 netwerk roaming voor t-mobile klanten?

• 3 mei 2019
  • 7 reacties
  • 620 Bekeken

Sinds het nu al een tijdje geleden is, wanneer gaan de netwerken samen / kunnen t-mobile klanten gebruikmaken van de betere ( lage 800 ) frequentie van tele2?

7 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Volgens mij gaat dit aan de hand van een (technische) projectplanning per locatie en ook grootdeels door een ander bedrijf dan T-Mobile zelf. Net zo als er her en der door NL masten updates krijgen enz.
Ik zie niet in waarom T-Mobile moeite zou moeten doen om dat op dit forum uit de doeken te doen, daarmee maak je namelijk ook gelijk de concurentie wijzer.

Heb je nog een oude 4G telefoon dan die geen 900MHz ( LTE band 8 ) kan dan?
Nee, maar tele2 heeft locaties die beter zijn dan t-mobile op sommige plaatsen. Dus zou wel handig zijn dat we daar als tmobile klanten ook dekking krijgen!
Reputatie 7
Badge +18
Ik denk dat er qua frequentie nauwelijks verschil is, 800 of 900 MHz maakt echt praktisch niets uit. Het gaat puur om de locaties. Hoewel ik weinig plekken ken waar ik met geen TM dekking heb is soms een Tele2 aanvulling welkom.
Reputatie 6
Badge +11
Dan is het dus niet specifiek 800MHz ( LTE band 20 ) maar een dekkings issue. Met dat je T-Mobile gebruikers van een Tele2 locatie laat gebruik maken, benadeel je Tele2 gebruikers. Misschien is dat wel de bedoeling, geen idee.
Ooit is aangegeven dat het Tele2 netwerk ontmantelt wordt. Het hoeft niet zo te zijn dat elke exclusive Tele2 lokatie een T-Mobile lokatie wordt. Lijkt logisch, maar men zal dus elke mast langs moeten simpel gedacht, vandaar mijn opmerking dat dit waarschijnlijk gewoon in een min of meer regulier update project wordt ingepast. Er komt ook nog een veilig van 700MHz aan, de uitkomst daarvan afwachten lijkt me ook niet onbelangrijk evenals het gehele 5G stapsgewijze upgrade gebeuren.
Reputatie 5
Badge +4
Het is eerder andersom, Tele2 klanten kunnen op een gegeven moment gaan roamen op het TM netwerk. Welke sites van T2 toegevoegd worden aan het TM netwerk is niet bekend. Veel T2 locaties worden omgebouwd om straks 5G te kunnen aanbieden.
Reputatie 6
Badge +11
Het is eerder andersom, Tele2 klanten kunnen op een gegeven moment gaan roamen op het TM netwerk.
Dat roamen op het TM netwerk deden T2 klanten altijd al voor 2G+3G.

Veel T2 locaties worden omgebouwd om straks 5G te kunnen aanbieden.

Waar haal je die info vandaan?
En wie mag/kan dan gebruik maken van de extra services op dergelijke locaties?
En tegen welke prijs?
Reputatie 5
Badge +4

Het is eerder andersom, Tele2 klanten kunnen op een gegeven moment gaan roamen op het TM netwerk.Dat roamen op het TM netwerk deden T2 klanten altijd al voor 2G+3G.

Veel T2 locaties worden omgebouwd om straks 5G te kunnen aanbieden.
Waar haal je die info vandaan?
En wie mag/kan dan gebruik maken van de extra services op dergelijke locaties?
En tegen welke prijs?

Precies, topic gaat over roamen van TM op T2 netwerk als gevolg van de fusie, per definitie hebben we het dan over 4G. ‘Andersom’ betekent dan roamen van T2 klanten op TM netwerk over 4G. T2 klanten roamen inderdaad al op TM netwerk voor 2G en 3G, maar dat staat los van de fusie.

Over beschikbaarheid, planning, prijzen en productaanbod doet TM nog geen andere toezeggingen dan dat het in 2020 wordt aangeboden. Of 5G over alle merken (TM, Tele2, Ben) gaat worden aangeboden, is ook nog niet bekend.

Reageer