Beantwoord

Tele2 T-mobile geen tot erg slecht dekking

  • 15 augustus 2020
  • 10 reacties
  • 258 Bekeken

Reputatie 2

Beste,

 

Ik heb een T-mobile prepaid kaartje en wou een netwerkproblemen melden via de netwerk kaart site van T-mobile.

Helaas kan dit alleen maar met abonnementen. Het zit namelijk zo, zit bij Tele2 waarbij ik nu volledig met tele2 op het T-Mobile netwerk zit. In een dorp waar ik geregeld kom was tot voor kort een Tele2 mast beschikbaar. Buitenshuis en binnenshuis super bereik, nu zit ik ook daar op het T-mobile netwerk en helaas binnenshuis 1 tot 0 streepje of 2G of gewoon geen bereik. Buitenhuis mag ik blij zijn dat ik een foto kan sturen via WhatsApp.

 

Overal in dat dorp is de dekking dramatisch geworden, ik hoef geen 100mbps snelheden daar te hebben. Maar een WhatsApp bericht zou ik toch wel moeten kunnen versturen niet? Iemand die gewoon T-mobile als Provider heeft, heeft hetzelfde probleem daar.

 

Hoe kan ik een netwerkprobleem melden van het T-mobile netwerk zodat er naar gekeken wordt en er iets aan gedaan wordt? Bij Tele2 dekkingskaart (verkapte T-mobile kaart) kan dit helaas niet.

icon

Beste antwoord door eric_2 15 augustus 2020, 13:43

Je zal die klacht telefonisch moeten melden bij Tele2. Die sims maken wel gebruik van het T-Mobile netwerk, maar er zijn wel verschillen in de sturing naar verschillende frequentie banden tussen de merken sims. Dit om een balans te krijgen in de capaciteit. Daarnaast zijn de werkzaamheden pas aan het einde van dit jaar afgerond en kunnen sommige locaties (tijdelijk) minder dekking hebben dan voorheen.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Je zal die klacht telefonisch moeten melden bij Tele2. Die sims maken wel gebruik van het T-Mobile netwerk, maar er zijn wel verschillen in de sturing naar verschillende frequentie banden tussen de merken sims. Dit om een balans te krijgen in de capaciteit. Daarnaast zijn de werkzaamheden pas aan het einde van dit jaar afgerond en kunnen sommige locaties (tijdelijk) minder dekking hebben dan voorheen.

Reputatie 2

Minder dekking? Iemand met T-mobile zelf ervaart dit ook zoals ik al zei  en heeft ook slechte dekking.

Maar dat terzijde is het wel een heel groot verschil tussen 4 a 5 streepjes binnenshuis 4G+ bereik, naar 4G 0 a 1 streepje of 2G of alleen noodoproep beschikbaar terwijl de T-mobile mast op de zelfde locatie staat als de Tele2 mast. Dit noem ik geen mindere dekking maar gewoon een slechte dekking. Ik eis echt niet dat ik een super snelheid moet hebben, maar als een app je versturen al moeite kost en laat staan iets opzoeken op internet dan mag er toch echt wel iets aan gedaan worden niet?

 

 

Vernieuwingen zijn niet altijd verbeteringen, denk ook niet dat dit op (korte) termijn word opgelost, de ruimte die nu vrij komt is voor de opbouw van het 5G netwerk.

Je kan alleen bij Tele 2 klagen en hopen dat ze er wat aan doen, of je kan overstappen naar het netwerk van KPN of Vodafone/ziggo, zijn ook meerdere virtuele providers die over die netwerken leveren.

Reputatie 4
Badge +5

Vernieuwingen zijn niet altijd verbeteringen, denk ook niet dat dit op (korte) termijn word opgelost, de ruimte die nu vrij komt is voor de opbouw van het 5G netwerk.

Nee hoor, t-mobile bouwt haar 5g netwerk op de nieuw verkregen 700 mhz band. De 800 mhz die vrij is gekomen door het uitzetten van het Tele2 netwerk wordt bij dezelfde opbouw actie weer volledig ingezet voor 4g.

Reputatie 5
Badge +4

Minder dekking? Iemand met T-mobile zelf ervaart dit ook zoals ik al zei  en heeft ook slechte dekking.

Maar dat terzijde is het wel een heel groot verschil tussen 4 a 5 streepjes binnenshuis 4G+ bereik, naar 4G 0 a 1 streepje of 2G of alleen noodoproep beschikbaar terwijl de T-mobile mast op de zelfde locatie staat als de Tele2 mast. Dit noem ik geen mindere dekking maar gewoon een slechte dekking. Ik eis echt niet dat ik een super snelheid moet hebben, maar als een app je versturen al moeite kost en laat staan iets opzoeken op internet dan mag er toch echt wel iets aan gedaan worden niet?

 

Dan kan op zijn minst die T-Mobile klant een melding doen van een probleem met de dekking. Zijn ze erg blij mee, want niet alles is van tevoren te bepalen, dus gebruikers ervaringen zijn zeer welkom. Het zou zelfs het uitrichten van de antenne kunnen zijn.

Wat klopt is dat het aantal streepjes op de telefoon niet veel zegt. Met bepaalde frequenties heb je grote dekking maar lagere snelheid en met andere frequenties is dat andersom. Pas als je effectief geen data meer kunt gebruiken dan is er iets mis.

Vernieuwingen zijn niet altijd verbeteringen, denk ook niet dat dit op (korte) termijn word opgelost, de ruimte die nu vrij komt is voor de opbouw van het 5G netwerk.

Nee hoor, t-mobile bouwt haar 5g netwerk op de nieuw verkregen 700 mhz band. De 800 mhz die vrij is gekomen door het uitzetten van het Tele2 netwerk wordt bij dezelfde opbouw actie weer volledig ingezet voor 4g.


Gaat om de ruimte op de masten waar nu de Tele2 zenders zijn uitgeschakeld, naar ik begreep worden die omgebouwd naar 5G, omdat die niet meer nodig zijn, de 4G ruimte van Tele 2 gaat nu idd ingezet op het T-Mobile netwerk.

Reputatie 2

Vernieuwingen zijn niet altijd verbeteringen, denk ook niet dat dit op (korte) termijn word opgelost, de ruimte die nu vrij komt is voor de opbouw van het 5G netwerk.

Je kan alleen bij Tele 2 klagen en hopen dat ze er wat aan doen, of je kan overstappen naar het netwerk van KPN of Vodafone/ziggo, zijn ook meerdere virtuele providers die over die netwerken leveren.


Uhm Tele2 heeft weer niks met het netwerk te maken he, het netwerk is van T-mobile. In de meeste gevallen is deze gewoon goed maar daar..

Reputatie 2

Minder dekking? Iemand met T-mobile zelf ervaart dit ook zoals ik al zei  en heeft ook slechte dekking.

Maar dat terzijde is het wel een heel groot verschil tussen 4 a 5 streepjes binnenshuis 4G+ bereik, naar 4G 0 a 1 streepje of 2G of alleen noodoproep beschikbaar terwijl de T-mobile mast op de zelfde locatie staat als de Tele2 mast. Dit noem ik geen mindere dekking maar gewoon een slechte dekking. Ik eis echt niet dat ik een super snelheid moet hebben, maar als een app je versturen al moeite kost en laat staan iets opzoeken op internet dan mag er toch echt wel iets aan gedaan worden niet?

 

Dan kan op zijn minst die T-Mobile klant een melding doen van een probleem met de dekking. Zijn ze erg blij mee, want niet alles is van tevoren te bepalen, dus gebruikers ervaringen zijn zeer welkom. Het zou zelfs het uitrichten van de antenne kunnen zijn.

Wat klopt is dat het aantal streepjes op de telefoon niet veel zegt. Met bepaalde frequenties heb je grote dekking maar lagere snelheid en met andere frequenties is dat andersom. Pas als je effectief geen data meer kunt gebruiken dan is er iets mis.

Nou geen WhatsApp sturen of nood oproep, dan is er wel iets mis ja.

Vernieuwingen zijn niet altijd verbeteringen, denk ook niet dat dit op (korte) termijn word opgelost, de ruimte die nu vrij komt is voor de opbouw van het 5G netwerk.

Je kan alleen bij Tele 2 klagen en hopen dat ze er wat aan doen, of je kan overstappen naar het netwerk van KPN of Vodafone/ziggo, zijn ook meerdere virtuele providers die over die netwerken leveren.


Uhm Tele2 heeft weer niks met het netwerk te maken he, het netwerk is van T-mobile. In de meeste gevallen is deze gewoon goed maar daar..


Uhm, geheel Tele2 is van T-Mobile, nu word het oude eigen Tele2 netwerk uitgezet en alle mobiele Tele2 klanten overgezet op het T-Mobile netwerk, waardoor er nu ruimte op de palen vrijkomt voor extra T-Mobile zenders, maar je bent en blijft nog steeds Tele2 klant tot Tele2 helemaal verdwijnt of je je abonnement opzegt.

Heeft weinig zin om op die palen 2 dezelfde netwerken te gaan uitzenden op hetzelfde kanaal, tenzij er een capaciteit tekort is met het aantal aanmeldingen op die mast.

Reputatie 5
Badge +4

Minder dekking? Iemand met T-mobile zelf ervaart dit ook zoals ik al zei  en heeft ook slechte dekking.

Maar dat terzijde is het wel een heel groot verschil tussen 4 a 5 streepjes binnenshuis 4G+ bereik, naar 4G 0 a 1 streepje of 2G of alleen noodoproep beschikbaar terwijl de T-mobile mast op de zelfde locatie staat als de Tele2 mast. Dit noem ik geen mindere dekking maar gewoon een slechte dekking. Ik eis echt niet dat ik een super snelheid moet hebben, maar als een app je versturen al moeite kost en laat staan iets opzoeken op internet dan mag er toch echt wel iets aan gedaan worden niet?

 

Dan kan op zijn minst die T-Mobile klant een melding doen van een probleem met de dekking. Zijn ze erg blij mee, want niet alles is van tevoren te bepalen, dus gebruikers ervaringen zijn zeer welkom. Het zou zelfs het uitrichten van de antenne kunnen zijn.

Wat klopt is dat het aantal streepjes op de telefoon niet veel zegt. Met bepaalde frequenties heb je grote dekking maar lagere snelheid en met andere frequenties is dat andersom. Pas als je effectief geen data meer kunt gebruiken dan is er iets mis.

Nou geen WhatsApp sturen of nood oproep, dan is er wel iets mis ja.

Daarom die ander een melding laten doen bij T-Mobile. Bij Tele2 kan een Tele2 moderator ook jouw melding rapporteren aan de techneuten. Hoe meer klanten een melding maken hoe beter.

Reageer