Beantwoord

telefoon gaat niet over, maar wel sms gemist gesprek

  • 13 september 2019
  • 36 reacties
  • 3911 Bekeken

Hallo,

ik krijg vaker een sms binnen dat ik een gesprek heb gemist. Dit terwijl mijn telefoon niet over ging en ik ook geen melding krijg van een gemist gesprek. Iemand enig idee hoe dit kan?

ik heb een iPhone 8 met daarbij een unlimited abonnement van t-mobile.

graag ideeën hoe dit kan/wat ik eraan kan doen.
icon

Beste antwoord door Hajar 14 september 2019, 12:24

Hi @RickRongen

Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Ervaar je dit op een specifieke locatie of overal? Zou je eens de dekking kunnen controleren op de postcode waar je dit ervaart? Heb je verder wel goed bereik? Zou je eens kunnen kijken of er misschien een doorschakeling actief is op jouw iPhone? Op deze pagina vind je instructies om dit te controleren en eventueel aan te passen. Zou je ook je simkaart in een ander toestel kunnen testen en een ander simkaart in jouw toestel? Zo kunnen we controleren of het aan je simkaart of toestel ligt.

Ik hoor graag van je!
Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi @RickRongen

Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Ervaar je dit op een specifieke locatie of overal? Zou je eens de dekking kunnen controleren op de postcode waar je dit ervaart? Heb je verder wel goed bereik? Zou je eens kunnen kijken of er misschien een doorschakeling actief is op jouw iPhone? Op deze pagina vind je instructies om dit te controleren en eventueel aan te passen. Zou je ook je simkaart in een ander toestel kunnen testen en een ander simkaart in jouw toestel? Zo kunnen we controleren of het aan je simkaart of toestel ligt.

Ik hoor graag van je!

Ik heb een zelfde probleem met mijn iPhone 7. Soms gaat mijn telefoon gewoon niet over en krijg ik een paar minuten later een SMS. (Ook niet ‘oproep gemist in mijn app, maar alleen een SMS van T-Mobile.) Aan de andere kant (van de beller) klinkt het alsof er geen verbinding is; die persoon hoort ook geen beltoon oid.

Het is niet zo dat het altijd mis gaat, maar het komt af en toe voor. (Ca 20 keer in het afgelopen jaar wat ik nog weet.) Ik heb goed bereik en vaak werkt het ook gewoon goed, maar af en toe komt de verbinding niet tot stand. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @gbroekstg 

Heb je dit toen op verschillende locaties ervaren of op een specifieke locatie? Is er een doorschakeling actief is op jouw iPhone? Op deze pagina vind je instructies om dit te controleren en eventueel aan te passen. Zou je de eerstvolgende keer dat dit gebeurt ook je simkaart in een ander toestel kunnen testen en een ander simkaart in jouw toestel? Dan kunnen we controleren of het aan je simkaart of toestel ligt. 

Ik hoor het graag als je dit weer ervaart.

Hi @Hajar 

Dank voor je suggesties. Ik heb het probleem meestal op dezelfde lokatie. Er is geen doorschakeling actief. Ik kan geen sim-kaarten wisselen: ik heb maar één telefoon en bovendien kan ik het probleem niet reproduceren om te testen of het probleem met de sim-kaart meeverhuist. 

Als het om gesprekken gaat van anonieme bellers dan kan het zijn dat optie om die te filteren aan staat. 
 

Te controleren via instellingen —> Telefoon. 
 

 

Hi @SAM_024 

Dank voor je suggestie. Echter, in mijn geval is dat niet wat er aan de hand is: het waren geen anonieme bellers, maar mensen die vaker bellen en waarbij normaal gesproken de telefoon wel gewoon overgaat. Echter, af en toe gebeurt dat niet. Dan probeert die persoon nogmaals te bellen en lukt het weer niet. Op een gegeven moment werkt het weer.

Reputatie 7
Badge +20

@gbroekstg 

Het lijkt er dus op dat het locatie gebonden is. Heb je verder wel bereik op die locatie? Heb je de mogelijkheid om een toestel of simkaart te lenen van een kennis? Dan kunnen we controleren of het aan je toestel of simkaart ligt. Zonder een kruistest te voeren kunnen we niet precies achterhalen waardoor dit komt. Als het aan de dekking ligt dan kan je ook een melding maken van dit probleem op onze dekkingskaart. Voer de postcode waar je dit ervaart en klik op Meld een probleem. Er wordt dan een melding gemaakt en onze netwerkspecialisten gaan dit verder onderzoeken. 

Ik heb hetzelfde. gebeurd vaak, verschillende bellers op verschillende plaatsen. Ook in vorige telefoon maar niet zo veel last van als heden.

Reputatie 6
Badge +5

Hi @bertveer 

Je wilt natuurlijk wel altijd goed te bereiken zijn, laten we samen zoeken naar een oplossing!

Je geeft aan dat dit voorkomt op verschillende locaties, heb je toevallig je telefoon op 'niet storen' (maan symbool) staan? Als dat het geval is kun je dit uitzetten via: Instellingen > Niet storen. In je bedieningspaneel kun je dit uitzetten door op het maantje te tikken. 

Verder zou ik je willen vragen om de netwerkinstellingen van je telefoon te herstellen. Dit doe je via: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Als je hierna je telefoon herstart maakt je telefoon opnieuw verbinding met ons netwerk. Mochten deze opties niet werken zou je dan het simkaart je in een ander toestel willen proberen? Hiermee kunnen we kijken of het misschien aan je toestel ligt.

Ik hoop dat hiermee je problemen met de inkomende oproepen opgelost kunnen worden! Laat je het me weten? 😃

@gbroekstg

Het lijkt er dus op dat het locatie gebonden is. Heb je verder wel bereik op die locatie? Heb je de mogelijkheid om een toestel of simkaart te lenen van een kennis? Dan kunnen we controleren of het aan je toestel of simkaart ligt. Zonder een kruistest te voeren kunnen we niet precies achterhalen waardoor dit komt. Als het aan de dekking ligt dan kan je ook een melding maken van dit probleem op onze dekkingskaart. Voer de postcode waar je dit ervaart en klik op Meld een probleem. Er wordt dan een melding gemaakt en onze netwerkspecialisten gaan dit verder onderzoeken. 

Hi @Hajar ,
De dekking is goed. Het bereik op deze locatie is ook prima.
Sim-kaart wisselen is lastig omdat het probleem niet te reproduceren is; dan moet ik een aantal dagen/weken een andere telefoon gebruiken en wachten tot het probleem optreedt; dat is echt geen optie.
Misschien kunt u mij een nieuwe sim-kaart sturen? Als het probleem dan opgelost is lag het aan de SIM-kaart. Als het probleem blijft ligt het aan de telefoon en betaal ik de kosten van de SIM-kaart terug. Deal?

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @gbroekstg 

Geen zorgen! We hoeven geen deal te sluiten haha. Ik heb je kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd. Zie dat maar als mijn kerstcadeau. :stuck_out_tongue_winking_eye: Je kan de simkaart binnen 3 werkdagen thuis verwachten en via My T-Mobile activeren. Laat je mij dan weten of het met de nieuwe simkaart beter gaat?

Ik wens je alvast fijne feestdagen!

Hi @Hajar,

Dank je wel voor de nieuwe SIM-kaart. Hartstikke fijn!

Ik heb die nieuwe SIM-kaart nu een paar weken in gebruik, maar helaas merkte ik vanmorgen dat het probleem nog steeds bestaat… :-(.

Mijn telefoon gaat niet over en de beller krijgt rechtstreeks mijn voicemail. Ik krijg een SMS over een gemiste oproep, maar in mijn telefoon-app (iPhone-7) zie ik niets over een gemist gesprek. 

Voor zover mij bekend treedt het probleem alleen op als ik thuis ben, dwz ik heb nog niet gemerkt dat het op andere locaties ook gebeurt. Meestal komen de gesprekken echter wel goed binnen als ik thuis ben; alleen heel af en toe komt de oproep niet tot stand. Ik weet niet of het probleem nu verbeterd is (ik was ook een week weg), maar het is in ieder geval niet verdwenen.

Nog ideeën over wat ik zou kunnen proberen?

 

Thx!

 

--Gerard

Reputatie 6
Badge +5

Hi @gbroekstg 

Spijtig om te lezen dat het probleem nog niet is verholpen! Als ik het goed begrijp heb je hier maar op een bepaalde plek last van, namelijk jouw thuisadres? Ik wil je graag vragen om een melding hiervan te maken via onze dekkingskaart. Wat je kunt doen, is op de dekkingskaart jouw adres invoeren en vervolgens voor “Meld een probleem” kiezen. Je kunt dan een netwerkklacht indienen en als je daarin aangeeft dat je door ons teruggebeld wilt worden, dan zullen de netwerkspecialisten samen met jou een oplossing zoeken!

Laat je even weten of het is gelukt?:grinning:

Reputatie 2

Gefeliciteerd!!

 

Jij bent blijkbaar net zo hard de sjaak als ik ben…  je omschrijft precies datgene waar ik al lang mee te maken heb...en blijf hebben..

 

https://community.t-mobile.nl/netwerk-347/al-maanden-deels-onbereikbaar-met-meerdere-zakelijke-nummers-317550

 

Het ligt niet aan je telefoon, niet aan je simkaart of je dekking of je whatever ze bij T-Mobile ook denken - ze kunnen het NIET oplossen. Hoe ik dat weet?

Andere telefoons/simkaarten gekregen….dekkingsonderzoeken/netwerkonderzoeken met als resultaat dat er GEEN dekking/netwerk issue is/etc. Meerdere keren bij de winkel binnengestapt / meerdere keren klantenservice… 

conclusie:  Geen oplossing. Geen reactie, Geen nazorg.  Een dikke ‘ je zoekt het maar uit :D ‘ houding en elke maand braaf facturen sturen.

 

 Het enige wat ik nu wil is weg - contract ontbinden en een mooie schadeloosstelling.

Ik kan als zakelijke klant melden dat dat best wel heel erg vervelend is daar elk inkomend gesprekje wat niet doorkomt financiele gevolgen kan hebben. 5 aansluitingen, 3 ervan gebruik ik veel voor bellen en al deze 3 zijn met vlagen totaal onbereikbaar. Mogelijk mis je nog meer gesprekken en heb je er geen weet van. Niet alles komt namelijk per SMS door als gemiste oproep - momenten tot aan uren later.

Soms ontvang ik spontaan tot aan 14 ‘oproepen gemist’ - sommige persoonlijke contacten bellen mij maar via facetime/whatsapp omdat ze weten dat ze mij toch niet kunnen bereiken. 

 

Succes met deze (verloren) strijd en lees vrolijk mee in mijn topic wat TMobile gaat verzinnen mij te helpen aan een oplossing (voor zover dat kan - zal wel niet aangezien ik er al een dik jaar op wacht.)

 

Oh.. @Hajar…  kom je ook weer een langs in mijn topicje?  Het is alweer even geleden!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Yaroon 

Ik heb gereageerd op je topic.

Hi @gbroekstg 

Spijtig om te lezen dat het probleem nog niet is verholpen! Als ik het goed begrijp heb je hier maar op een bepaalde plek last van, namelijk jouw thuisadres? Ik wil je graag vragen om een melding hiervan te maken via onze dekkingskaart. Wat je kunt doen, is op de dekkingskaart jouw adres invoeren en vervolgens voor “Meld een probleem” kiezen. Je kunt dan een netwerkklacht indienen en als je daarin aangeeft dat je door ons teruggebeld wilt worden, dan zullen de netwerkspecialisten samen met jou een oplossing zoeken!

Laat je even weten of het is gelukt?:grinning:

Hi @Evy,

Ik heb gedaan wat je voorstelde: “meld een probleem” aangegeven op de dekkingskaart en aangegeven dat ik teruggebeld wil worden. Tot nu toe geen reactie gehad….
Ook het relaas van @Yaroon gelezen en dat baart me toch wel zorgen… 🤨

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @gbroekstg,

Ik zie dat jouw melding op 14 januari bij ons is ingediend, dus het kan dan nog even duren. Gemiddeld genomen wordt een netwerkmelding binnen 14 dagen opgepakt. Het is dus nog even geduld hebben, maar dan heb je erna in ieder geval duidelijkheid over de situatie!

Mocht je in de tussentijd andere vragen hebben, let us know!

Reputatie 2

Hi @gbroekstg,

Ik zie dat jouw melding op 14 januari bij ons is ingediend, dus het kan dan nog even duren. Gemiddeld genomen wordt een netwerkmelding binnen 14 dagen opgepakt. Het is dus nog even geduld hebben, maar dan heb je erna in ieder geval duidelijkheid over de situatie!

Mocht je in de tussentijd andere vragen hebben, let us know!


14 dagen?  Ik inmiddels al (meer dan) 14 maanden.

Los van dat ik al een dik jaar wacht, waarom moet ik dan nu een maand wachten sinds ik het hier op het forum heb aangekaart?  Waarom geldt die 14 dagen niet voor mij?    gbroekstg gaat een leuke tijd tegemoet bij T-Mobile 

Hi @gbroekstg,

Ik zie dat jouw melding op 14 januari bij ons is ingediend, dus het kan dan nog even duren. Gemiddeld genomen wordt een netwerkmelding binnen 14 dagen opgepakt. Het is dus nog even geduld hebben, maar dan heb je erna in ieder geval duidelijkheid over de situatie!

Mocht je in de tussentijd andere vragen hebben, let us know!

Even een update: vanmorgen contact gehad met iemand van T-mobile. Zij kon zien dat gesprekken niet tot stand kwamen, maar wilde niet zeggen dat het aan het netwerk ligt. Ik moest de SIM-kaart maar in een andere toestel proberen. Dat is niet echt handig: ik heb die telefoon voor veel meer zaken nodig en om dan een paar weken een andere telefoon te gebruiken/lenen is echt geen optie. Daarna stelde ze voor dat ik 4G-bellen uitzet en voicemail ook uit. Dat eerste heb ik gedaan; dat tweede niet. Ik wil geen twee dingen tegelijk testen. Als het nu niet meer optreedt zou het kunnen dat dat de oplossing is, maar zeker is dat dan nog steeds niet. Als het probleem wel optreedt ligt het dus niet aan 4G-bellen en kan ik proberen om de voicemail tijdelijk uit te schakelen. Dat is echter geen permanente optie: ik heb die voicemail gewoon nodig en ik betaal ook nog eens extra voor (visual) voicemail. Wordt vervolgd.

@Yaroon : heb jij wel eens geprobeerd om 4G-bellen uit te zetten? Of voicemail uit?

Reputatie 2

JaZeker.  Alles wat ik / anderen / Tmobile hebben kunnen bedenken hebben we gedaan / geprobeerd.   Op het einde gaven ze Apple maar de schuld omdat ze gewoonweg niet weten hoe ze dit moeten oplossen.  Had al 2x een nieuwe iPhone gekregen dus die vlieger dat Apple de schuld kreeg ging ook niet op. 
 

Bereid je maar alvast op een antwoord waar je niets mee kan.  Tmobile geeft het gewoonweg op en jij mag het uitzoeken met je probleem.  Je ziet nu al dat ik na een maand (sinds ik het probleem op het forum heb aangekaart, mijn daadwerkelijke probleem speelt als sinds eind 2018) nog steeds geen oplossing heb.   Helemaal niets, zelfs geen normale gang van communicatie. Alleen maar tijdrekkende excuusjes

 

de reden dat ik het hier op het forum geplaatst heb is dan meer om te laten zien hoe belachelijk T-Mobile omgaat met het probleem anders dan het verwachten van een oplossing want - iedereen kan het zien - ze doen geen fluit !

Reputatie 2

Eens kijken of ik alles op volgorde kan krijgen

 

ergens eind 2018 begon het. 

  1. bij winkel melding van het probleem - start van onderzoek
  2. melding bij klantenservice 
  3. winkel onderzoek zonder resultaat. Voicemail/4G/3G instellingen bekeken, geen resultaat  - nieuwe simkaarten ontvangen; geen resultaat. Nieuwe telefoons aangevraagd.
  4. melding bij klantenservice
  5. winkel onderzoek - ontvangst 2x nieuwe iphone X
  6. winkel onderzoek - nieuwe telefoons geen resultaat - escalatie bij Netwerk Specialisten - aanleveren detaills van locatie/SMSjes gemiste oproepen etc
  7. Melding bij klantenservice
  8. Winkel onderzoek - Netwerk onderzoek aangetoont geen dekkingprobleem / geen netwerkprobleem.
  9. Winkel : we kunnen niets voor je betekenen. Je moet naar Apple en je telefoons daar inleveren. 
  10. Het opgegeven
  11. topic op dit forum aangemaakt - wederom geen oplossing.

 

Een hele hoop tijd, een hele hoop frustratie en zakelijke ellende, een hele hoop onnodige ongemakken en het is helaas nog steeds aan de gang, Mocht je dit ervaren en je bent nog in staat om te vertrekken bij T-Mobile : DOEN…     Ga niet zitten afwachten/hopen/denken dat het nog goed komt. Je bent gewoon de #$% en je mag vrolijk blijven doorbetalen.

Hi @gbroekstg,

Ik zie dat jouw melding op 14 januari bij ons is ingediend, dus het kan dan nog even duren. Gemiddeld genomen wordt een netwerkmelding binnen 14 dagen opgepakt. Het is dus nog even geduld hebben, maar dan heb je erna in ieder geval duidelijkheid over de situatie!

Mocht je in de tussentijd andere vragen hebben, let us know!

Even een update: vanmorgen contact gehad met iemand van T-mobile. Zij kon zien dat gesprekken niet tot stand kwamen, maar wilde niet zeggen dat het aan het netwerk ligt. Ik moest de SIM-kaart maar in een andere toestel proberen. Dat is niet echt handig: ik heb die telefoon voor veel meer zaken nodig en om dan een paar weken een andere telefoon te gebruiken/lenen is echt geen optie. Daarna stelde ze voor dat ik 4G-bellen uitzet en voicemail ook uit. Dat eerste heb ik gedaan; dat tweede niet. Ik wil geen twee dingen tegelijk testen. Als het nu niet meer optreedt zou het kunnen dat dat de oplossing is, maar zeker is dat dan nog steeds niet. Als het probleem wel optreedt ligt het dus niet aan 4G-bellen en kan ik proberen om de voicemail tijdelijk uit te schakelen. Dat is echter geen permanente optie: ik heb die voicemail gewoon nodig en ik betaal ook nog eens extra voor (visual) voicemail. Wordt vervolgd.

@Yaroon : heb jij wel eens geprobeerd om 4G-bellen uit te zetten? Of voicemail uit?

Laatste update: gisteravnond trad het probleem opnieuw op. 4G-bellen uitzetten is dus niet de oplossing… 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @gbroekstg 

Heb je de mogelijkheid om een toestel te lenen zodat je een snelle kruistest kan uitvoeren? Heb je eventueel tijd om langs een T-Mobile shop te gaan? Daar kun je ook een kruistest uitvoeren. Mijn collega’s helpen je daar graag mee verder. Ik zie dat onze specialisten bezig zijn met je case, maar ze moeten de oorzaak zien te achterhalen en daarvoor hebben ze deze informatie nodig. ik hoop dat het lukt!

Hoi @Hajar, ik weet niet wat een kruistest is, maar ik kan wel langs een T-Mobile shop gaan. Wat moet ik daarvoor doen?
Overigens trad het probleem gisteren weer op. Weer een gesprek dat niet tot stand kwam. 😡

Reputatie 6
Badge +5

Hi @gbroekstg 

Een kruistest houdt in dat je jouw simkaart in een ander toestel plaatst en een andere simkaart in jouw toestel plaatst. Hiervoor heb je dus een ander toestel met simkaart nodig, misschien kan iemand in jouw omgeving daar bij helpen? Op deze manier kunnen we uitsluiten of het probleem bij de simkaart ligt of niet. Wanneer je niet de mogelijkheid hebt om van iemand een toestel te lenen, kunnen onze collega’s in de T-Shop jou uiteraard verder helpen. Op deze pagina kun je heel makkelijk zien wat voor jou de dichtstbijzijnde T-Shop is, hier kun je gewoon binnen lopen en helpen ze je met liefde verder!  Laat je even weten of het is gelukt? :grinning:

Reageer