Beantwoord

Twijfel om over te stappen naar t-mobile

• 3 januari 2021
  • 6 reacties
  • 322 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hallo allen, 

Wij zitten nu met internet thuis en 2x mobiel bij telfort, nu kpn. 1 mobiel abonnement is al voorbij de contact datum, de andere bijna. Maar bij verlengen bij kpn gaan we met betalen en krijgen minder. Ik weet ook niet hoelang en uitgelopen abonnement de telfort voordelen blijft houden weet ik niet.

Nu zag ik dat we bij t-mobile zeker 10 euro goedkoper kunnen uitkomen dan wat we nu betalen als we met alles overstappen. 

Er is echter 1 ding wat me nog tegenhoud. 

Mijn dochter (die niet meer thuis woont maar wel regelmatig bij ons is) heeft een abonnement bij Ben, dus t-mobile netwerk en die heeft bij ons geen bereik. 

Dat willen we natuurlijk niet met ons eigen mobiel hebben. 

Na een hoop lezen kan ik zelfs tegen dat t-mobile helpdesk tegen iemand gezegd heeft dat Ben op het netwerk op het 2e plan komt. Dus dat zou de oorzaak zijn. 

Dit klinkt wel heel ernstig. Dat de mobiele internet snelheid lager is, dat zie je ook bij andere aanbieders. 

Maar het kan toch niet zo zijn dat een Ben abonnement bijvoorbeeld niet alle zendmasten kan gebruiken? 

Als ik de sim kaart van haar in mijn mobiel die, heeft dat hetzelfde probleem. Met de app opensignal kan ik zien waar de zendmasten staan, en van de 3 wordt de mast gebruikt die van ons gezien achter een hoge torenflat staat. De andere 2 hebben vrij zicht, maar worden toch niet gepakt. 

Kan natuurlijk dat die de andere kant op uitzenden. 

Is er iemand die dit verhaal durft te bevestigen? 

Als optie kreeg ik van iemand het oude van VoWifi of VoLte dat nu ondersteund wordt te gebruiken. Maar als ik het goed begrijp moet je dan of een iPhone of een Samsung hebben. Met de 2 merken die ik nooit zou kopen.... Hoe zit dat precies? 

Groetjes, 

Jan 

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 januari 2021, 18:00

Hallo @JwBokx 

Door je postcode of plaatsnaam op de dekkingskaart in te vullen kan je eenvoudig zien hoe de netwerkdekking daar is.

https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @JwBokx 

Door je postcode of plaatsnaam op de dekkingskaart in te vullen kan je eenvoudig zien hoe de netwerkdekking daar is.

Hallo @JwBokx 

Dat heb ik gezien, maar die heeft aan dat er prima dekking is. Toch krijgen we geen bereik binnen als ik de sim kaart van mijn dochter gebruik, die is van Ben en dus ook t-mobile netwerk. 

Met een app kan ik de zendmasten zien en dat zijn er 3. Echter wordt er verbinding gemaakt met een zendmast die achter een toren flat staat een niet met de masten die zonder obstakels zijn. Ik weet alleen niet weekje kant dat die op uitzenden. 

Reputatie 5
Badge +12

Hoi @JwBokx 

De dekking en ontvangst is ook afhankelijk van het toestel dat je gebruikt. Ook zeggen streepjes niet zoveel meer omdat met 4G er aan het stapelen van frequenties wordt gedaan. De streepjes geven maar 1 frequentie weer. Zodra er gebruik wordt gemaakt van een 4G toestel zijn er meer frequenties waar het toestel heen gestuurd wordt. 

Jij geeft aan geen fan te zijn van Iphone of Samsung. Gelukkig zijn er meer smaken die technology als VoLTE en Vowifi ondersteunen. Op deze pagina vind je bij de “veelgestelde vragen” een lijst van ondersteunde modellen. Houdt dus bij een keuze voor een nieuw toestel rekening met de ondersteuning van dit soort technology.

Hoi @JwBokx 

De dekking en ontvangst is ook afhankelijk van het toestel dat je gebruikt. Ook zeggen streepjes niet zoveel meer omdat met 4G er aan het stapelen van frequenties wordt gedaan. De streepjes geven maar 1 frequentie weer. Zodra er gebruik wordt gemaakt van een 4G toestel zijn er meer frequenties waar het toestel heen gestuurd wordt. 

Jij geeft aan geen fan te zijn van Iphone of Samsung. Gelukkig zijn er meer smaken die technology als VoLTE en Vowifi ondersteunen. Op deze pagina vind je bij de “veelgestelde vragen” een lijst van ondersteunde modellen. Houdt dus bij een keuze voor een nieuw toestel rekening met de ondersteuning van dit soort technology.

Hallo @eric ,

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Die pagina die je geeft is inderdaad erg handig. Wel handig om er bij te houden bij de keuze van een nieuw toestel.

Ik heb de sim kaart van mijn dochter in mijn toestel gehad maar geeft hetzelfde probleem. In het geheel geen verbinding.

Hoi @JwBokx 

Hallo, ben ik weer…

Ik heb nu een prepaid sim aangevraagd om wat mee te testen.

Zoals wel verwacht, inderdaad geen/slechte verbinding bij ons in het appartement. Dus bij deze het vreemde verhaal dat een t-mobile simkaart beter zou werken dan een ben simkaart klopt dus niet.

Wel verrassend dat ook al staat mijn mobiel (motorola one zoom) niet in de lijst, werkt bellen via wifi wel! Het duurt wel even eer er contact is, maar dat maakt op zich niet uit.

Wat wel vreemd is dat de app OpenSignal hier in de buurt meerdere t-mobile zenders aangeeft, maar toch een zender selecteert die voor ons achter een torenflat staat. Terwijl een andere zender vrij zicht heeft. Er wordt alleen niet aangegeven welke kant de zender op straalt. Is dat te achterhalen? Kan een mobiel geforceerd worden een andere zender te nemen?

Ik kan de zendmasten die de app aangeeft niet op antennekaart.nl vinden...

Ik heb geprobeerd met de t-mobile network app het te melden, maar die geeft alleen ConnectionRefused…

Maar ik zie dat de meldpagina op de site ook niet werkt:

------

Helaas!
Deze pagina zit op slot.

• Je hebt geen rechten om deze pagina te bekijken.
    Probeer een van onderstaande opties om verder te gaan.
  • of
  • Je bent ingelogd als PrePaid-klant en hebt geklikt op een link voor facturen of andere diensten voor abonnees.

Dus dat zal ook wel het probleem zijn met de app….

Reputatie 7
Badge +20

HI @JwBokx ,

We maken geen onderscheid tussen T-Mobile en BEN simkaarten, dus het klopt dat daar geen verschil bij jou optreedt en het is vreemd dat dit door een collega is gecommuniceerd, want dat klopt niet.

Aangezien ook de PrePaid-simkaart geen goede resultaten oplevert ben ik bang dat we niet de service kunnen bieden die je hoopte te vinden, dat is natuurlijk erg jammer! 

We bieden ook de optie om een maand te testen met een abonnement, dat kan nog het overwegen waard zijn, maar zoals ik het nu allemaal lees zal dit dezelfde resultaten opleveren als de BEN- en PrePaid-simkaart.

Mochten we je nog ergens anders bij kunnen helpen dan horen we het graag!

Reageer