Hallo allen,
Wij zitten nu met internet thuis en 2x mobiel bij telfort, nu kpn. 1 mobiel abonnement is al voorbij de contact datum, de andere bijna. Maar bij verlengen bij kpn gaan we met betalen en krijgen minder. Ik weet ook niet hoelang en uitgelopen abonnement de telfort voordelen blijft houden weet ik niet.
Nu zag ik dat we bij t-mobile zeker 10 euro goedkoper kunnen uitkomen dan wat we nu betalen als we met alles overstappen.
Er is echter 1 ding wat me nog tegenhoud.
Mijn dochter (die niet meer thuis woont maar wel regelmatig bij ons is) heeft een abonnement bij Ben, dus t-mobile netwerk en die heeft bij ons geen bereik.
Dat willen we natuurlijk niet met ons eigen mobiel hebben.
Na een hoop lezen kan ik zelfs tegen dat t-mobile helpdesk tegen iemand gezegd heeft dat Ben op het netwerk op het 2e plan komt. Dus dat zou de oorzaak zijn.
Dit klinkt wel heel ernstig. Dat de mobiele internet snelheid lager is, dat zie je ook bij andere aanbieders.
Maar het kan toch niet zo zijn dat een Ben abonnement bijvoorbeeld niet alle zendmasten kan gebruiken?
Als ik de sim kaart van haar in mijn mobiel die, heeft dat hetzelfde probleem. Met de app opensignal kan ik zien waar de zendmasten staan, en van de 3 wordt de mast gebruikt die van ons gezien achter een hoge torenflat staat. De andere 2 hebben vrij zicht, maar worden toch niet gepakt.
Kan natuurlijk dat die de andere kant op uitzenden.
Is er iemand die dit verhaal durft te bevestigen?
Als optie kreeg ik van iemand het oude van VoWifi of VoLte dat nu ondersteund wordt te gebruiken. Maar als ik het goed begrijp moet je dan of een iPhone of een Samsung hebben. Met de 2 merken die ik nooit zou kopen.... Hoe zit dat precies?
Groetjes,
Jan
Beste antwoord door Waqqas
Hallo
Door je postcode of plaatsnaam op de dekkingskaart in te vullen kan je eenvoudig zien hoe de netwerkdekking daar is.