Vraag

unlimited data

• 14 mei 2020
  • 2 reacties
  • 111 Bekeken

Gister heb ik me abo verlengt naar unlimted data en bellen&smsen. 
nu krijg ik een bericht dat ik 80% data heb verbruikt! 
wat is hier unlimited aan? Heb net aan gevuld met 1gb en staat erbij je kan blijven aanvullen gratis! En dan staat er dat ik data moet kopen! Kan iemand me uitleggen wat ik verkeerd heb begrepen over UNLIMITED DATA! 

2 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Goedemiddag @SimonYin,

Welkom op de community van T-Mobile. Jeetje. Het lijkt erop dat er veel data bedoeld of onbedoeld doorheen gaat. Je zou via jou mijn omgeving of via jouw telefoon eens kunnen kijken waar je data aan op gaat. Misschien is er een onverwachte dataslurper, die je beter kunt blokkeren of anders in kunt stellen.

Unlimited is unlimited, maar er zijn wel spelregels. Je krijgt 5Gb per dag. Als deze op is, dan kun je onbeperkt gratis bijkopen á 1Gb per keer. Dit is om ervoor te zorgen dat er geen misbruik ontstaat, waardoor er capaciteitproblemen in het netwerk ontstaan. Fair Play heet dit. Dat moet voorkomen dat andere gebruikers niets meer kunnen, omdat iemand onnoemelijk veel data gebruikt, waardoor de capaciteit van een mast onvoldoende is. Bijvoorbeeld omdat iemand Unlimited gebruikt als vervanging van een vaste aansluiting.

Dit staat ook op de site en in de algemene voorwaarden vermeld, waarvoor je bij verlenging hebt moeten tekenen. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SimonYin 

Bij unlimited data hanteren ook bijvoorbeeld KPN en Vodafone een dagtegoed van 5GB met 1GB aanvullers die je oneindig kan activeren gratis binnen Nederland, dit om het netwerk niet te overbelasten en de data eerlijk te verdelen voor alle klanten.

In de EU kun je maximaal 18GB gebruiken en daarna dien je inderdaad een aanvuller te kopen.

Reageer