Beantwoord

Van 4G naar 3g

  • 18 januari 2019
  • 2 reacties
  • 710 Bekeken

ik heb een abonnement met 4g helaas gaat die vaak over naar 3G daardoor kan mijn video gesprek via whatsapp niet voorgezet worden. En krijg ik helaas ook vaak maar 1 vinkje bij het verzenden van berichten.
Helaas ligt dit echt aan mijn telefoon want ik heb het bij meer nummers
hoe lossen we dit op?

vriendelijke groeten,

jelena krul
icon

Beste antwoord door tmoesel 18 januari 2019, 17:02

Voor een traditoneel belgesprek schakelt een telefoon op het T-Mobile netwerk over naar 3G, tenzij je een Unlimited+USA abo hebt en een telefoon die geschikt is voor 4G bellen (VoLTE).

Een gesprek via WhatApps is gewoon over internet, dus dan kan en moet 4G eigenlijk actief blijven.

Als je nooit traditonele belgesprekken voert met je telefoon en alleen maar internet, zou je kunnen overwegen om de telefoon vast te zetten op 4G. Is wel ergens diep verstopt in de instellingen te vinden bij de meeste smartphones.

Maar eigenlijk moet T-Mobile en/of Huawei als netwerktonderhouder van T-Mobile Nederland hier werk van maken. Het probleem komt geregeld voorbij hier op het forum als ik naar de afgelopen 2 jaar kijk.
Ikzelf heb een "4G voor Thuis" abo, daar kan je geeneens mee bellen, alleen maar internet, maar ik moet mijn mobile apparaat ook vastzetten op 4G anders gaat ie vaak in de nacht als de boel gereset wordt terug op 3G.
Op het KPN netwerk, ook met 4G dataSIMkaart in hetzelfde apparaat, blijft het geheel gewoon zonder dwang of aanpassing van instellingen, op 4G, dagenlang achtereen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Voor een traditoneel belgesprek schakelt een telefoon op het T-Mobile netwerk over naar 3G, tenzij je een Unlimited+USA abo hebt en een telefoon die geschikt is voor 4G bellen (VoLTE).

Een gesprek via WhatApps is gewoon over internet, dus dan kan en moet 4G eigenlijk actief blijven.

Als je nooit traditonele belgesprekken voert met je telefoon en alleen maar internet, zou je kunnen overwegen om de telefoon vast te zetten op 4G. Is wel ergens diep verstopt in de instellingen te vinden bij de meeste smartphones.

Maar eigenlijk moet T-Mobile en/of Huawei als netwerktonderhouder van T-Mobile Nederland hier werk van maken. Het probleem komt geregeld voorbij hier op het forum als ik naar de afgelopen 2 jaar kijk.
Ikzelf heb een "4G voor Thuis" abo, daar kan je geeneens mee bellen, alleen maar internet, maar ik moet mijn mobile apparaat ook vastzetten op 4G anders gaat ie vaak in de nacht als de boel gereset wordt terug op 3G.
Op het KPN netwerk, ook met 4G dataSIMkaart in hetzelfde apparaat, blijft het geheel gewoon zonder dwang of aanpassing van instellingen, op 4G, dagenlang achtereen.
Reputatie 5
Badge +17
Als je één vinkje krijgt op WhatsApp, betekend dat het bericht wél verzonden is, maar de tegenpartij het niet ontvangen heeft. Dit heeft niet te maken met je eigen verbinding.

Reageer